بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» اطلاعاتی کامل در مورد دیپ وب (وب عمیق)

اطلاعاتی کامل در مورد دیپ وب (وب عمیق)

Deep Web چیست؟


Deep Web یا به عبارت دیگر ، وب نامرئی یا وب پنهان ، بخش هایی از شبکه جهانی وب هستند که محتوای آنها توسط موتورهای جستجوگر عادی نمایه نمی شود.

عبارت Deep Web Opposite یک وب سطح است که توسط هر کسی که از اینترنت استفاده می کند قابل دسترسی است. مایکل برگمن ، دانشمند رایانه ، اولین بار در سال 2001 این اصطلاح را به عنوان اصطلاح فهرست موتور جستجو کرد.


محتوای وب عمیق در پشت فرم های HTTP پنهان است و شامل برنامه های رایج از جمله خدمات ایمیل ، بانکداری اینترنتی و خدماتی است که کاربران برای استفاده باید مجبور به پرداخت آن شوند. این خدمات توسط دیوارهای پرداخت محافظت می شوند. نمونه هایی از این خدمات سایت های مورد علاقه ویدیو یا برخی مجلات آنلاین یا روزنامه ها هستند.

محتوای وب عمیق را می توان با استفاده از URL های مستقیم یا آدرس های IP یافت. برای دسترسی کامل به این نوع محتوا ، ممکن است پس از عبور از صفحه عمومی وب سایت به یک رمز عبور یا نوع دیگر اجازه دسترسی احتیاج داشته باشید.


اصطلاحات وب عمیق

اولین ترکیب اصطلاحات Deep Web ، Dark Web و Dark Web (Dark Web) در سال 2009 معرفی شد که اصطلاحات اصطلاحات به کار رفته در جستجوهای عمیق وب در کنار فعالیت های غیرقانونی در وب آزاد و وب تاریک مورد بحث قرار گرفت. ، اتفاق افتاد.

از زمان معرفی بازار اینترنتی ابریشم جاده در رسانه ها ، بسیاری از مردم و رسانه ها شروع به استفاده از اصطلاح وب عمیق معادل اصطلاحات وب تاریک یا خالص تاریک کردند. البته برخی افراد این استفاده معادل از کلمات را نادرست می دانند و این موضوع به منبع اصلی سردرگمی تبدیل شده است. خبرنگاران مجله سیم کیم زاتر و اندی گرینبرگ توصیه کرده اند که از هر یک از این اصطلاحات جداگانه استفاده شود. در حالی که وب عمیق هر سایتی است که از طریق موتورهای جستجو معمولی قابل دسترسی نیست ، وب تاریک بخشی از وب عمیق است که از طریق مرورگرها و روشهای معمولی به عمد پنهان شده و در دسترس نیست. .


محتوای لیست نشده

برگمن در مقاله ای درمورد وب Deep Web که در مجله نشر الکترونیکی منتشر شده است ، خاطرنشان کرد: در سال 1994 ، جیل السورات از اصطلاح وب نامرئی برای مراجعه به وب سایتهایی استفاده کرد که در هیچ موتور جستجوی موجود نیستند. آنها بودند. در این مقاله ، برگمان مقاله دیگری را که در ژانویه 1996 توسط فرانک گارسیا نوشت:

"این به معنای سایتی است که احتمالاً به خوبی طراحی شده است ، اما طراحان برای ثبت نام در موتورهای جستجو زحمت نمی کشند. بنابراین هیچ کس نمی تواند آنها را پیدا کند! شما کاملاً پنهانی هستید! من این را حالت وب نامرئی می نامم."


مورد دیگر استفاده از اصطلاح "وب نامرئی" توسط بروس مونت و متیو کول از نرم افزار کتابخانه شخصی بود. در سال 1996 ، آنها این اصطلاح را در بیانیه مطبوعاتی برای توصیف اولین ابزار عمیق وب استفاده کردند.

اولین استفاده از اصطلاح عمیق وب ، که اکنون به طور گسترده ای پذیرفته شده است ، در مطالعه سال 2001 برگمان اتفاق افتاد.

روش های لیست بندی

روش هایی که مانع نمایه شدن صفحات وب توسط موتورهای جستجوگر عادی می شوند ، در یک یا چند دسته زیر قرار می گیرند:


زمینه وب: صفحات با محتوای متفاوت برای سطوح مختلف دسترسی (یعنی محدوده های مختلف آدرس IP یا مجموعه ای از سایتهای که قبلاً بازدید شده اند)


محتوای دینامیکی: صفحات پویا که معمولاً در پاسخ به یک درخواست ثبت شده یا از طریق یک فرم قابل دسترسی هستند ، به خصوص اگر عناصر ورودی دامنه باز (مانند فضاهای متنی) استفاده شوند. پر کردن چنین شکافهایی بدون دانش کافی در این زمینه دشوار است.


محدودیت دسترسی به محتوا: سایتهایی که به وسیله تکنیکی به صفحات خود دسترسی دارند (استاندارد به استثنای ربات ها ، گرفتن ها یا دستورات غیر ذخیره شده ، که مانع از جستجو موتورهای جستجو در صفحات سایت و ساخت نسخه های ذخیره شده) می شود.


محتوای غیر HTML یا غیر متنی: محتوای متنی رمزگذاری شده در فایلهای چندرسانه ای (عکس یا فیلم) یا فایلهای با فرمت خاصی که موتورهای جستجو هیچ ارتباطی با آنها ندارند.


وب خصوصی: سایتهایی که نیاز به ثبت نام و ورود به سیستم دارند (منابع رمزگذاری شده)


محتوای اسکریپت: صفحاتی که فقط از طریق پیوندهای ایجاد شده توسط جاوا اسکریپت ، و همچنین محتواهایی که به صورت پویا از سرورهای وب از طریق Flash یا Ajax بارگیری شده اند ، قابل دسترسی هستند.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده