بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» ترفند جلوگیری از هنگ کردن ویندوز

ترفند جلوگیری از هنگ کردن ویندوز

راهکار رفع و خلاصی از هنگ کردن ویندوز

بسیاری از افراد به هنگام هنگ کردن ویندوز از کلیدهای میانبر ترکیبی استفاده می کنند و برنامه را می بندند. در مواقعی اما بستن برنامه ها با این متد بسیار کند صورت می گیرد . ترفند سریع تر دیگری نیز وجود دارد که در زمان هنگ کردن ویندوز می تواند بسیار کاربردی باشد. پس با آموزش ترفند جلوگیری از هنگ کردن ویندوز همراه باشید.


مجله آموزشی آگورا بلاگ


علت هنگ کردن ویندوز و جلوگیری از هنگ کردن ویندوز

می توان گفت تمام کاربران سیستم عامل ویندوز در هنگام انجام کارهایشان با هنگ کردن ویندوز مواجه شده اند.

این مشکل زمانی رخ می دهد که برنامه نتواند پرونده های سیستم خود را به درستی بارگیری کند و در این زمان ما به سرعت کلیدهای Ctrl + Alt + Del را فشار داده و کار را از صفحه Task Manager به پایان می رسانیم، اما برای برخی ، سرعت برنامه End Task ممکن است آنقدر کند باشد که حتی یک نفر مجبور به راه اندازی مجدد شود.


MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی مطلب مرتبط MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی

در اینجا یک نکته وجود دارد که می تواند برای افزایش سرعت پایان کار یک برنامه استفاده شود.


این روش حتی باعث می شود که اگر مشکلی برای برنامه ای پیش آمد ، آن برنامه به سرعت متوقف می شود و دیگر مشکلی در قطع یا خرابی سیستم وجود نخواهد داشت.


برای انجام این کار ، موارد زیر را انجام دهید:

ابتدا از قسمت Regedit عبور کرده و کلید زیر را پیدا کنید:

HKEY_CURRENT USERControl PanelDesktop

سپس در سمت چپ صفحه به دنبال یک کلید به نام LowLevelHooksTimeout بگردید.

اگر این کلید وجود ندارد ، یک کلید از نوع String به همین نام ایجاد کنید.


اکنون می توانید یک عدد را بر حسب میلی ثانیه به آن اختصاص دهید. این مقدار همان مقدار Task time را تعیین می کند.


حل مشکل هنگ کردن ویندوز

به عنوان مثال می توانید عدد 3500 را تعیین کنید که معادل 3.5 ثانیه است. این ترفند در واقع زمان پاسخگویی به برنامه Crash شود در واقع زمان پاسخگویی برنامه در برابر ویندوز کاهش پیدا کند و ویندوز برای اجرای آن برنامه وقت اضافی اختصاص ندهد و این عمل باعث گشته تا برنامه دارای مشکل دست از تلاش برداشته و عملیات های آن خاتمه یابد.


این ترفند می تواند عملکرد ویندوز را نیز افزایش دهد ، زیرا همانطور که می دانید خاموش شدن سیستم عامل کاهش عملکرد سیستم است که با این ترفند این مشکل را تا حد زیادی کاهش می دهد.


هنگ کردن چیست و چگونه اتفاق می افتد ؟

در اکثر مواقع هنگ کردن ویندوز ، به ویژه مواردی که به مشاهده یک صفحه آبی ختم می شود (Blue Screen Of Death) ، به دلیل خطاهای پردازشی در RAM یا پردازنده کامپیوتر رخ می دهد. دلیل این خطا عدم دسترسی به اطلاعاتی است که باید در RAM ذخیره شوند. شما می توانید از نرم افزاری مانند MemTest86 برای بررسی RAM کامپیوتر خود استفاده کنید و همچنین می توانید از ابزارهای داخلی که برای بررسی مشکلات برد برای بررسی صفحه اصلی طراحی شده اند استفاده کنید. اگر می خواهید این کار را خودتان انجام دهید ، می توانید قبل از هر کاری حافظه قبلی را با یک حافظه جدید جایگزین کنید! در این صورت ، اگر مسئله حل شود ، به معنای نقص رم است. اگر مشکل با RAM جدید همچنان ادامه داشته باشد ، به این معنی است که حافظه RAM سالم است و مشکل مربوط به برد اصلی است.


مقالات بیشتر :

آموزش بهینه سازی ویندوز 10



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده