بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» آموزش لذت بردن از مطالعه

آموزش لذت بردن از مطالعه

چگونه می توان از مطالعه کردن لذت برد؟

مطالعه از جمله فعالیت های دشوار ذهنی است. بعضی اوقات هنگام مطالعه احساس ناامیدی و خستگی می کنید. شما در حین مطالعه چیزهای دشواری را یاد می گیرید و در این شرایط ، جستجوی کارهای آسان تر یا سرگرم کننده واکنش طبیعی ذهن است.


هنگامی که این مطالعه به احساسات ناخوشایند مانند استرس در آزمون ، شکست ، خستگی در مدرسه و نگرش های بد معلمان و همکلاسی ها مربوط می شود ، احساسات منفی ما در مورد مطالعه شدت می یابد ، اما اگر بتوانید مطالعه را به فعالیت های جذاب تری مرتبط کنید ، ذهنیت جدیدی ایجاد خواهید کرد ارتباط. به این ترتیب احساس هیجان و اشتیاق جای احساساتی مانند استرس ، خستگی و ناامیدی را خواهد گرفت.


مرحله 1: مطالعه را به یکی از کارهای مورد علاقه خود مرتبط کنید

پس از تکمیل هر فصل از کتاب ، یک بستنی بخورید.

اینگونه برای خود عمل مطالعه را شرطی می کنید البته مشخص نیست که این شرطی کردن چه مدت کار می کند. در هر صورت ، می دانید که می توانید یک فصل خوانده نشده را رها کنید و به فصل بعدی بروید. علاوه بر این ، انتظار دریافت پاداش برای پیشرفت های کوچک ، کل روند مطالعه را به تأخیر می اندازد. این امر نگرانی در مورد عملکرد ضعیف و احساسات منفی شما را افزایش می دهد.


یافتن رابطه بین مطالعه و آنچه بسیار دوست دارید یک راه حل هوشمندانه تر از خوردن بستنی بعد از هر فصل است. شاید مطالعه آمار عملکرد تیم های ورزشی ناامیدکننده باشد ، اما اگر به ورزش علاقه دارید ، با مطالعه این اعداد می توانید دلیل پرداخت هزینه تیم های ورزشی را درک کنید. برنامه نویسی رایانه ممکن است دردناک باشد ، اما شما با مطالعه این مسئله که می توانید با یادگیری برنامه نویسی یک وب سایت یا بازی رایانه ای طراحی کنید ، این مطالعه را ترغیب می کنید.



مرحله 2: رابطه بین مطالعه و پیشرفت را درک کنید

پیشرفت ذاتاً یک انگیزه است. وقتی ارتباط بین پیشرفت و کارها را می بینید ، طبیعتاً تمایل خود به این کار را تقویت می کنید. آرنولد شوارتزنگر بیش از حد تمرین می کرد زیرا بعد از تمرین از درد عضلاتش لذت می برد. وی معتقد بود که درد جزئی در عضلاتش به رشد آنها مربوط است. همین اعتقاد باعث شد که از تمرینات سخت بدن سازی لذت ببرد.


اگر پیشرفت خود را ببینید و درک کنید ، از خواندن لذت خواهید برد ، به عنوان مثال ، اگر در حال یادگیری زبان هستید ، هر روز لیستی از کلمات را تهیه کنید و جلوی کلماتی که آموخته اید ، بررسی کنید. وقتی می بینید که هر روز با مطالعه به هدف تعیین شده خود نزدیک می شوید ، از مطالعه لذت خواهید برد. تمام محتوای مورد نیاز برای خواندن را ترسیم کرده و پس از مطالعه هر داستان ، آن را بر روی نقشه رنگ آمیزی کرده و حوزه دانش خود را بر روی نقشه گسترش دهید. به این ترتیب شما بصورت بصری پیشرفت خود را در رسیدن به هدف به تصویر می کشید که انگیزه شما برای پیشرفت و رسیدن به هدف را چند برابر می کند.


مرتبط:تکنیک های رفع خستگی و خواب آلودگی هنگام درس خواندن و مطالعه



مرحله 3: پروژه های مطالعاتی خود را تعریف کنید

این راه حل ممکن است کمی سخت و عجیب به نظر برسد ، و ممکن است بپرسید وقتی از تحصیل متنفرم چگونه افزودن به حجم مطالعات به من کمک می کند.


برخی از افراد در مارپیچ اعتماد به نفس پایین گیر می کنند. آنها عملکرد قابل قبولی در مدرسه ندارند و بنابراین روز به روز از مطالعه بدتر می شوند ، بنابراین نمی توانند خوب درس بخوانند و عملکرد آنها در مدرسه ضعیف می شود و این چرخه ادامه دارد. هنگامی که شما یک پروژه مطالعه فردی را تعریف می کنید ، منشا بازخورد منفی را از بین خواهید برد و از این مارپیچ نجات خواهید یافت. وقتی هدف ، علایق ، روش ها و اصول خود را تعیین می کنید و شروع به کار روی یک پروژه می کنید ، وارد یک چرخه مثبت می شوید و احتمال موفقیت شما افزایش می یابد. اگر موضوع پروژه مطالعاتی شما به مباحث مدرسه نزدیک باشد ، اعتماد به نفسی که در پروژه خود کسب می کنید عملکرد مدرسه شما را بهبود می بخشد.


مرحله چهارم: بر حال تمرکز کنید

انسان ها فعالیت های ذهنی چالش برانگیز را دوست دارند. حل جدول کلمات و انتخاب یک چیز دشوار برای بسیاری از افراد یک سرگرمی است ، اما اگر همین افراد مجبور باشند این کارها را به عنوان تکالیف کلاس انجام دهند ، به احتمال زیاد از انجام آنها متنفر خواهند بود. دلیل ش چیه؟ این بدان دلیل است که ارزیابی عملکرد آینده ، شبه اراده و ضرورت ممکن است تمام اشتیاق شما را برای کار از بین ببرد.


فرض کنید شما باید جدول کلمات را حل کنید و می دانید که اشتباه شما در حل جدول زندگی شما را از بین می برد. در این صورت ، به اندازه ای که برای سرگرمی این کار را انجام داده اید ، از حل جدول لذت نخواهید برد ، بنابراین یکی از تاثیر گذار ترین روش های لذت بردن از مطالعه این است که فقط روی تمرین مطالعه تمرکز کنید و دیگر فکر کردن در مورد امتحانات و پاسخ دادن به معلم و ترس از آینده به آینده فکر نکن فقط روی نوع چیزی که با آن روبرو هستید تمرکز کنید و برای حل آن تلاش کنید.


بیشتر:

آموزش های کاربردی و رایگان رشد و توسعه فردی 


مجله اینترنتی آگورا


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده