بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آشنایی با فناوری شبکه بی سیم (وایرلس) یا Wireless Network

آشنایی با فناوری شبکه بی سیم (وایرلس) یا Wireless Network

شبکه بی سیم یا Wireless Network چیست و چه مزایایی دارد

شبکه بی سیم یا شبکه وایرلس(Wireless Network) نوعی شبکه رایانه ای است که در آن از کابل ها برای برقراری ارتباط بین نقاط شبکه استفاده نمی شود و داده ها توسط هوا منتقل می شود ، یعنی رسانه در شبکه بی سیم ذرات معلق در هوا است.

این مقاله شما را با فناوری شبکه بی سیم (وایرلس) یا Wireless Network بیشتر آشنا می کند.


شبکه بی سیم یک شبکه رایانه ای است که در آن ارتباط بین نقاط (اجزای) شبکه به صورت بی سیم برقرار شده و داده ها به این صورت منتقل می شوند.


اگرچه به نظر می رسد اصطلاح "بی سیم" برای اشاره به هر "شبکه ی" "بی سیم" از نظر فنی استفاده می شود ، این اصطلاح بیشتر برای "شبکه های ارتباطی" است که در آن "گره ها" بدون استفاده از یکدیگر متصل می شوند. سیمها ، به عنوان مثال "شبکه رایانه ای" ، نوعی شبکه ارتباطی.

MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی مطلب مرتبط MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی


شبکه های ارتباطی بی سیم به طور کلی توسط یکی از انواع سیستم های انتقال اطلاعات از راه دور ، که از "امواج الکترومغناطیسی" استفاده می کنند ، مانند استفاده از "امواج رادیویی" به عنوان "حامل" ، پیاده سازی می شوند. این پیاده سازی معمولاً در لایه فیزیکی مدل مرجع OSI انجام می شود.

نمونه هایی از شبکه های بی سیم:

سیار

شبکه های محلی بی سیم (Wlan)

شبکه های حسگر بی سیم

شبکه های ماهواره ای

شبکه های Microwave


تاریخچه شبکه های بی سیم

اولین شبکه های حرفه ای با نام تجاری alohAnet در ژوئن 1971 در دانشگاه هاوایی عملیاتی شد. alohAnet اولین شبکه تجاری بی سیم بود.


وایرلس به فناوری ارتباطی اطلاق می شود که در آن از امواج رادیویی ، مادون قرمز و مایکروویو به جای سیم و کابل ، برای انتقال سیگنال ها بین دو دستگاه استفاده می شود.از جمله این دستگاه ها می توان به پیام رسانی ، تلفن های همراه ، رایانه های قابل حمل ، شبکه های رایانه ای ، دستگاه های یاب ، سیستم های ماهواره ای و PDA اشاره کرد.فناوری وایرلس به سرعت در حال توسعه است و نقشی اساسی در زندگی ما در سراسر جهان دارد. WaveLAN یک خانواده محصول است که توسط RSF در سال 1986 ساخته شده است.


1991میلادی: شبکه تلفن همراه 2G

1997میلادی: انتشار اولین پروتکل WiFi یعنی 802.11

1999میلادی: ادغام VoIP 803.11


مزایای فناوری وایرلس یا بی سیم

فناوری بی سیم به کابر این امکان را می دهد که بدون نیاز به سیم یا کابل ، در حین حرکت از دستگاه های مختلف استفاده کند.بسیاری از زمینه های کاری ، از جمله مراقبت های پزشکی ، اجرای قوانین و خدمات خدماتی ، به تجهیزات بی سیم نیاز دارند.تجهیزات بی سیم به شما کمک می کند تا تمام اطلاعات را به راحتی به مشتری خود نشان دهید.

فناوری بی سیم در حال گسترش است تا هزینه ها را کاهش دهد و به شما امکان کار در حین حرکت را می دهد.


بیشتر:

برترین مقالات آموزشی آگورا بلاگ

آموزش های ویژه تولید محتوا به صورت رایگان


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده