خرید از سراسر دنیا


» چرا یادگیری برنامه نویسی برای مهندسان شبکه بسیار مهم است

چرا یادگیری برنامه نویسی برای مهندسان شبکه بسیار مهم است

برنامه نویسی و مهندسی شبکه

چرا یادگیری برنامه نویسی برای مهندسان شبکه به امری حیاتی بدل گشته است؟

در گذشته ، یک مهندس شبکه نیازی به دانستن مهارتهای برنامه نویسی نداشت ، تمام تخصص و دانش مورد نیاز مهندسان شبکه ، نحوه جایگزینی روترها ، هماهنگی روترها و سوئیچ ها از طریق دستورات پنجره خط فرمان ، یادگیری نحوه پیکربندی دستگاه های شبکه و کنترل ترافیک شبکه بود. اکنون شرایط تغییر کرده است. مهندس شبکه باید کاملاً با کد نویسی در یک بازار کاملاً رقابتی آشنا باشد. اگر یک متخصص شبکه از مهارت های برنامه نویسی اطلاع نداشته باشد ، حتی اگر در زمینه تحصیلات خود مهارت بالایی داشته باشد ، به سرعت از لیست نامزدها برای کار خارج می شود. در سال های گذشته ، نقش و وظایف مهندسان شبکه در مدیریت زیرساخت های ابری گسترش یافته و افزایش یافته است. مجازی سازی توابع شبکه (NFV) و شبکه های مبتنی بر نرم افزار (SDN) ، ایمن سازی زیرساخت های ارتباطی ، تسهیل دسترسی کاربران یک سازمان به شبکه های ارتباطی نسل 4 و 5 و ... تنها بخشی از این تغییرات است. این پیشرفت ها نشان می دهد که مرزهای بین مهندس شبکه و توسعه دهنده نرم افزار از بین رفته و ضرورت آشنایی با مهارت های برنامه نویسی برای مهندسان شبکه دو چندان شده است. درست است که برنامه نویسی مهارت مهمی برای مهندسان شبکه در نظر گرفته نمی شود ، اما آشنایی با نحوه کدگذاری دارای مزایای واضحی برای مهندسان شبکه است ، از جمله:

با فرآیندهای اتوماسیون در وقت و زمان صرفه جویی کنید

بهبود بهره وری بر اساس مدل زیرساخت به عنوان کد

انعطاف پذیری در انجام کارها


مرتبط:مقالات آموزشی شبکه های کامپیوتری

زبانهای برنامه نویسی می توانند با اتوماسیون برخی از فرایندهای تکراری ، در زمان به شکل قابل توجهی صرفه جویی کنند. در حال حاضر ، فروشندگان سخت افزار شبکه از طریق رابط برنامه ریزی برنامه (API) قابلیت های بیشتری به محصولات خود اضافه کرده اند. کارشناسان می توانند از این رابط های برنامه ریزی برنامه برای ساخت و استقرار برنامه ها در چندین دستگاه ، استخراج اطلاعات مربوط به پیکربندی دستگاه های مختلف در کمترین زمان ، جمع آوری گزارش های آماری و وضعیت دستگاه ها و مشاهده اطلاعات به صورت نمایش گرافیکی استفاده کنند. . یک برنامه می تواند خطاها را مدیریت کند و در صورت لزوم تنظیمات را به حالت اولیه برگرداند تا تأثیر منفی خطاها را به حداقل برساند. به عبارت دقیق تر ، برنامه نویسی دستگاه شبکه انعطاف پذیری و سفارشی سازی بیشتری را برای مهندسان شبکه به ارمغان آورده است. همچنین ، کتابخانه های قدرتمندی مانند netmiko یا NAPALM که برای پایتون تهیه شده اند ، روند اتوماسیون وظایف محصولات تولیدکنندگان مختلف را تسهیل کرده اند. روش فوق به مهندسان شبکه تسلط به مهارت برنامه نویسی امکان مدیریت سریعتر زیرساخت های شبکه را می دهد. تکرار منظم برخی از کارها به صورت روزانه فرسودگی شغلی را برای نیروی کار به همراه دارد. این مشکل در همه مشاغل وجود دارد و باعث می شود افراد حرفه ای که در صنایع مختلف مشغول کار هستند پس از مدت ها از کار خود خسته شوند. در دنیای شبکه ، برخی از وظایف تکراری هستند و مدیران شبکه مجبورند برای اطمینان از عملکرد شبکه بدون مشکل ، بررسی های روزانه انجام دهند. کلید حل این مشکل اتوماسیون کارها است. راه حل فوق ضمن صرفه جویی در وقت و جلوگیری از تکرار کارهای خسته کننده و کاهش هزینه ها ، یک فرایند مدیریت داخلی را ارائه می دهد. بنابراین مهندسان شبکه این فرصت را پیدا می کنند که وقت خود را برای انجام کارهای مهمتر یا پروژه ها صرف کنند.

MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی مطلب مرتبط MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی


آیا یک مهندس شبکه باید به زبان های برنامه نویسی مسلط باشد؟

با خواندن این مقاله ، ممکن است بپرسید که آیا من باید زبان های برنامه نویسی را یاد بگیرم؟

پاسخ بله است. همچنین ، ما توصیه می کنیم زبان های برنامه نویسی همه منظوره مشابه Python و Ruby را یاد بگیرید. برخی از کارشناسان شبکه می گویند که یادگیری مهارت های برنامه نویسی در صورت وجود ابزارهای مختلف برای انجام کارهای مربوط به شبکه ها ، ضروری است. واقعیت این است که ابزارهای موجود نمی توانند تمام نیازهای کاری شما را برآورده کنند و از طرف دیگر ، ابزارهایی مانند Popet ، Ansible و نمونه های مشابه برخی از اصول برنامه نویسی را دنبال می کنند. به همین دلیل شما باید در مورد اصول اولیه برنامه نویسی اطلاعات کافی داشته باشید.


تسلط بر لینوکس(Shell Linux) و پاورشل(Microsoft PowerShel)


مرتبط:تعریف پوسته لینوکس

اگر در زمینه Shell Linux و Microsoft PowerShel اطلاعات کافی داشته باشید ، به راحتی می توانید برخی از کارها را خودکار کرده و به میزان قابل توجهی در وقت خود صرفه جویی کنید. وقتی در راه یادگیری این فناوری ها گام بردارید ، با کمترین تلاش ممکن با اصول و منطق برنامه نویسی آشنا خواهید شد.

شبکه و امنیت دو مفهوم جدایی ناپذیر هستند ، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای به دست آوردن اطلاعات کافی در مورد خطرات امنیتی ، لینوکس ، به ویژه توزیع kali را بیاموزید.



یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون برای مهندسان شبکه از همه چیز مهمتر است

پایتون در مقایسه با جاوا و C ++ ترکیب ترکیبی ساده تری دارد و پیچیدگی های مشترک این دو زبان را ندارد ، بنابراین آسان تر یاد می گیرد و به مهندسان شبکه اجازه می دهد تا از کدهای ساده و روان برای انجام وظایف خود استفاده کنند. پایتون به شما این امکان را می دهد که بسیاری از کارهایی را که به صورت دستی و با کدگذاری و استفاده از اسکریپت ها انجام می شود ، خودکار کرده و سرورها را به ساده ترین روش مدیریت و پیکربندی کنید. پایتون به شما امکان می دهد با کنترل دستگاه های مختلف و استفاده از رابط های برنامه نویسی (API) با شبکه های نرم افزاری دقیق و هوشمندانه ارتباط برقرار کنید. مهندسان شبکه می توانند از پایتون برای ایجاد اسکریپت های خاص استفاده کنند که قرار است فعالیت های خاصی را انجام دهند. فراموش نکنید که کتابخانه استاندارد پایتون از پروتکل های مشترک شبکه پشتیبانی می کند ، که خود یک مزیت بزرگ است. یکی از مهمترین مزایای پایتون در کدنویسی خلاصه مختصر ، بنابراین برای خودکار کردن کار نیازی به نوشتن کد طولانی ندارید. در آخر ، توجه داشته باشید که مهندسان شبکه ای که به مهارت برنامه نویسی مسلط هستند ، در شغل خود پیشرفت زیادی خواهند کرد. از طرف دیگر ، یادگیری یک زبان برنامه نویسی جدید صدمه ای نمی زند و صرف وقت برای یادگیری یک زبان بسیار بهتر از اتلاف وقت در شبکه های اجتماعی است.


بیشتر:

روش های مختلف نصب نرم افزار در لینوکس

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده