بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش سه روش برای کنترل کامپیوتر و لپ تاپ از راه دور

آموزش سه روش برای کنترل کامپیوتر و لپ تاپ از راه دور


به عنوان مثال وقتی در محل کار خود هستید یا در آن طرف دنیا هستید ، ممکن است به اطلاعات روی رایانه در منزل خود نیاز داشته باشید. سالها پیش ، بدون تخصص در آن و خرید یک نرم افزار گران قیمت و پیشرفته ، انجام این کار امکان پذیر نبود. اما اکنون بسیاری از نرم افزارها این کار را به سادگی و البته رایگان انجام می دهند. در ادامه 3 برنامه رایگان برای کنترل کامپیوتر و لپ تاپ از راه دور را به شما معرفی خواهیم کرد.


1.کنترل کامپیوتر و لپ تاپ از راه دور با TeamViewer

ابتدا باید بدانید نرم افزار TeamViewer در حال مسدود کردن IP های ایران است. بهترین برنامه مشابه TeamViewer برنامه AnyDesk است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. با این حال ، از آنجا که TeamViewer یکی از مهمترین برنامه ها برای کنترل از راه دور کامپیوتر است ، ما در ادامه توضیحات مربوط به استفاده از این برنامه را ارائه خواهیم داد.


روزگاری ، برنامه TeamViewer چنان پیچیده بود که کاربران عادی به سختی می توانستند از آن استفاده کنند. اما رابط کاربری روز به روز بهتر می شود و همچنین استفاده از آن بسیار آسان تر است. این برنامه برای استفاده شخصی رایگان است ، اما باید برای استفاده تجاری پرداخت شود.

پس از بارگیری این برنامه ، آن را بر روی رایانه خود نصب کنید و سپس آن را اجرا کنید. در ابتدا ، کدی نمایش داده می شود که شخص دیگری می تواند با تایپ کردن رایانه شما با اجازه شما ، آن را وارد کند. این فرآیند بدون نیاز به ایجاد حساب کاربری قابل اجرا است. اما برای اتصال بدون رایانه به رایانه دیگر ، این کار را با این سه مورد انجام دهید: برنامه TeamViewer را باز کنید ، برای اتصال رایانه ها حساب باز کنید و سپس تنظیمات را برای حالت دسترسی آسان تعیین کنید.


در زیر صفحه نمایش کد اصلی ، خطوط متقاطعی وجود دارد که می توانید با کلیک بر روی آنها انجام دهید. پس از انجام این کار ، هنگام ورود به حساب TeamViewer ، نام رایانه های مرتبط با حساب نمایش داده می شود. برای تغییر نام یا مشاهده وضعیت دسترسی آنها ، روی رایانه ها و مخاطبین در قسمت سمت چپ برنامه کلیک کنید.


برای اتصال بدون اجازه ، باید حساب را در برنامه TeamViewer از سیستم مبدا و مقصد وارد کنید. سپس ، در سمت چپ برنامه ، روی Remote Control کلیک کنید ، نام رایانه را از لیست انتخاب کنید (مطمئن شوید گزینه Remote Control فعال باشد) و در آخر با کلیک روی Connect متصل می شود.


برنامه TeamViewer هوشمندتر از Chrome Remote Desktop است. به عنوان مثال ، هنگام اتصال به رایانه مقصد ، برنامه به طور خودکار عکس پس زمینه کامپیوتر را پنهان می کند تا سرعت بیشتری بگیرد. همچنین می توانید فایل ها را انتقال دهید ، از فعالیت نمایش فیلم ضبط کنید ، رایانه را از راه دور راه اندازی کنید و موارد دیگر.


2.کنترل از راه دور کامپیوتر با Chrome Remote Desktop

اگرچه برنامه Chrome Remote Desktop فقط نیازهای اساسی را پوشش می دهد ، استفاده از آن آسان و بدون دردسر است. به عنوان مثال ، اگر والدین شما رشته ای از این دست را ندارند و باید از راه دور به رایانه خود دسترسی پیدا کنند ، رابط این برنامه به قدری ساده است که به راحتی می توانند آن را اجرا کنند.


برای استفاده ، باید برنامه Chrome Remote Desktop را روی همه رایانه هایی که می خواهید نصب کنید. از آنجا که این برنامه در محیط Chrome اجرا می شود ، می توانید آن را روی رایانه های مجهز به سیستم عامل های Windows ، Mac ، Chrome و Linux نصب کنید.


ابتدا این برنامه را روی رایانه خانگی خود (یا هر رایانه ای که می خواهید به آن متصل شوید) اجرا کنید. بعد از اجرای برنامه ، در بخش My computer روی شروع کلیک کنید و سپس اتصالات از راه دور را فعال کنید. در این بخش ، از شما خواسته می شود که یک کد پین مشخص کنید (شما باید این پین را فقط در اولین اتصال از راه دور وارد کنید).


هنگام درخواست نصب برنامه های افزودنی مورد نیاز ، روی Yes کلیک کنید و سپس حساب Google خود را تأیید کنید تا کد PIN از پیش تعیین شده را دوباره وارد کنید. با این کار ، حساب Google شما تمام رایانه هایی را که در آنها برنامه Chrome Remote Desktop را نصب کرده اید و این حساب Google را به آنها اختصاص داده اید متصل می کند.


هنگام اجرای Chrome Remote Desktop بر روی رایانه دیگری ، می توانید نام سایر رایانه های مجهز به این برنامه و مرتبط با این حساب را مشاهده کنید و با کلیک روی نام آن رایانه و وارد کردن کد PIN ، رایانه را وارد کنید. این ارتباطات به طور پیش فرض رمزگذاری می شوند و با بستن پنجره قطع ارتباط می شوند. اگر در مشاهده جزئیات محیط کامپیوتر مقصد مشکلی دارید ، روی گزینه menu (در گوشه بالا سمت راست یا چپ) کلیک کنید و گزینه Shrink to fit را غیرفعال کنید.


همانطور که گفتیم ، برنامه Chrome Remote Desktop یکی از ساده ترین و آسان ترین برنامه ها برای کنترل از راه دور کامپیوتر شما است. اگرچه این برنامه از امکان پیشرفته سایر برنامه ها بهره نمی برد ، اما فقط با چند کلیک ساده قابل راه اندازی است.


3.کنترل از راه دور کامپیوتر با AnyDesk

نرم افزار دیگری که طرفداران زیادی را برای کنترل کامپیوتر و لپ تاپ از راه دور جذب کرده است ، برنامه AnyDesk است. این برنامه سریع و ساده است و برای اتصال خودکار به رایانه مقصد نیازی به ثبت نام و افتتاح حساب ندارد.


این برنامه برای سیستم عامل های ویندوز ، مک و لینوکس در دسترس است و به صورت قابل حمل اجرا می شود ، به این معنی که می توان بدون نیاز به انجام مراحل نصب از آن استفاده کرد. پس از اجرای این برنامه ، کدی نمایش داده می شود که برای دسترسی به این رایانه باید از آن استفاده کنید. اما اگر به دنبال دسترسی بدون اجازه هستید ، باید رمز عبور خود را مشخص کنید. برای این کار ، روی تنظیم گذرواژه برای دسترسی بدون نظارت کلیک کنید و سپس رمزعبور مورد نظر خود را تایپ کنید.


در رایانه مبدا ، ابتدا کد مربوط به رایانه مقصد را در قسمت Remote Desk تایپ کنید و هنگام نمایش صفحه رمز ، رمز ورود را وارد کنید. اگر برای دفعه بعد نیازی به گذرواژه ندارید ، از این پس ورود به سیستم را به طور خودکار فعال کنید.


به راحتی ، ارتباط بین دو کامپیوتر برقرار می شود. از دیگر ویژگی های جالب این برنامه می توان به چت بین رایانه های مختلف ، فعال و غیرفعال کردن صدا و امکان انتقال پرونده ها اشاره کرد. اگرچه رابط AnyDesk به زیبایی TeamViewer یا Chrome Remote Desktop نیست ، اما بسیار سریع راه اندازی می شود و استفاده از آن آسان است. اگر طرفدار برنامه های قابل حمل هستید ، توصیه می کنیم از این برنامه استفاده کنید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده