دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» مفاهیم اساسی و بنیادین در توسعه اینترنت اشیاء

مفاهیم اساسی و بنیادین در توسعه اینترنت اشیاء

بررسی مفاهیم اساسی در رشد و توسعه اینترنت اشیاء(IOT)

تحلیلگران پیش بینی کرده اند که محصولات و خدمات جدید اینترنت اشیا طی سالهای آینده رشد چشمگیری خواهند داشت.

در سال 2014 ، کمیسیونی در افق سال 2020 برنامه های تحقیقاتی اتحادیه اروپا و چارچوب نوآوری در اینترنت اشیا را راه اندازی کرد. مناطق اینترنت اشیا باعث افزایش رقابت در کشورهای اروپایی شده و زندگی روزمره مردم را آسان تر کرده است. این امر همچنین به خدمات بهتر ، پس انداز زیاد و استفاده دقیق تر از منابع در آینده منجر خواهد شد. به عنوان مثال ، اینترنت اشیا به بیماران در دریافت مراقبت مداوم و همچنین شرکت ها ، تأمین منابع و ساده سازی کارشان کمک کرده است.

برای دستیابی به این نتایج امیدوار کننده ، افزایش اطمینان کاربران به اینترنت اشیا امری حیاتی است. قانون حفاظت از داده ها و استراتژی امنیت سایبری ارائه شده توسط کمیسیون اروپا نیز به وضوح در افزایش اعتماد به اینترنت اشیا است. برای دستیابی به اهداف اینترنت اشیا، ، باید به موضوعات کلیدی مانند حریم خصوصی ، امنیت و همکاری معنایی سندیکا نیز پرداخته شود و "فناوری های ابری" ، "داده های بزرگ" و "شبکه های آینده" مانند 5G نیز باید مورد استفاده قرار گیرند. در نظر گرفته شود.

اینترنت اشیا اکنون می تواند به وضوح در سال 2013 بیان کند که اینترنت اشیا بر مناطق مختلفی تسلط داشته و در حال شناسایی است. از جمله زمینه های کاربرد بالقوه اینترنت اشیا می توان به شهرهای هوشمند (مناطق هوشمند) ، وسایل نقلیه هوشمند ، خانه های هوشمند ، بهداشت هوشمند ، صنایع هوشمند ، ایمنی عمومی ، انرژی و حفاظت از محیط زیست ، کشاورزی و جهانگردی به عنوان بخشی از آینده اینترنت اشیا نامگذاری شده است اشاره کرد که توجهات بیشتری را به خود جلب کرده است.

چرخه اینترنت اشیاء اکثر دولت ها در اروپا، آسیا و آمریکا، اینترنت اشیاء را به عنوان یک نمونه و نماد از نوآوری و رشد در نظر گرفته اند. اگر چه در برخی از قسمت های نرم افزاری، تأثیرگذاران بزرگی هنوز این پتانسیل را به رسمیت نمی شناسند، ولی بسیاری از آنها توجه بالا و یا حتی در ابداع و بوجود آوردن شرایط جدید برای اینترنت اشیاء، دست به کار شده و در حال اضافه کردن اجزای اضافی به آن هستند. علاوه بر این، امروزه کاربران نهایی در حوزه خصوصی و کسب و کار، خبرگی قابل توجهی در تعامل با دستگاه های هوشمند و برنامه های کاربردی شبکه به دست آورده اند.


MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی مطلب مرتبط MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی

ترکیب اینترنت اشیاء با روش های فناوری های مرتبط و مفاهیمی مانند محاسبات ابر، آینده اینترنت، داده های بزرگ، رباتیک و فناوری معنایی، برآورد شده است. اینترنت اشیاء همچنان در حال توسعه بالقوه می باشد. با این حال اینترنت اشیاء در حال رشد و بلوغ است. به ویژه با توجه به تعدادی از عوامل که بهره برداری کامل از اینترنت اشیاء را محدود کرده اند. تعدادی از این عوامل :


• هیچ راهکار روشنی برای استفاده از شناسه منحصر به فرد و فضاهای شماره گذاری برای انواع مختلف از اشیاء ماندگار و دائمی در مقیاس جهانی نیست. • تسریع، شتاب و توسعه بیش از پیش در معماری های مرجع اینترنت اشیاء، مثل مدل مرجع معماری (ARM) برای پروژه های اینترنت اشیاء وجود ندارد.


• در ایجاد قابلیت همکاری معنایی برای تبادل اطلاعات حسگرها در محیط های ناهمگون، پیشرفت اندک بوده است.

• در توسعه ی یک رویکرد روشن برای نوآوری، اعتماد و مالکیت اطلاعات در اینترنت اشیاء، مشکلاتی وجود دارد. در حالی که حفظ امنیت و حریم خصوصی به طور همزمان در یک محیط پیچیده قرار دارند.


• مشکلاتی در توسعه کسب و کار که پذیرای پتانسیل کامل اینترنت اشیاء باشد، وجود دارد. • تست در مقیاس بزرگ و محیط های یادگیری، که هر دو آزمایش با شبکه های حسگر پیچیده را تسهیل کرده و باعث نوآوری و ابداع، از طریق بازخورد و تجربه می شوند، در سطح پایینی محقق شده اند.

• فقط مقدار اندکی واسط های کاربری غنی، رشد یافته و نیاز به توجه در زمینه های ادغام شده وجود دارد.

• جنبه های عملی محقق نشده است. مانند اتهامات قابل توجه عنوان شده علیه رومینگ برای برنامه های کاربردی حسگرها در طیف وسیع جغرافیایی، در دسترس نبودن فنی و عدم اتصال به شبکه قابل اعتماد، از جمله موارد مطرح است. چیره شدن بر این موانع، می تواند نتیجه بهره برداری بهتر از پتانسیل اینترنت اشیاء باشد. که یک تعامل متقابل قوی تر، افزایش آگاهی در دنیای واقعی و استفاده از یک فضای حل مسئله بی نهایت را فراهم می کند.

همگرایی اینترنت اشیاء

محیط یکپارچه که سرچشمه ای موفق از سیستم عامل گوشی های هوشمند بوده و قادر به اجرای تعدادی برنامه های کاربردی کاربر محور و اتصال سنسورهای مختلف است. فرصت فوق العاده ای مانند گردهم آوردن تعدادی از حوزه های متمایز، نشان دهنده زمینه ای برای توسعه چرخه های اینترنت اشیاء است. به عنوان نمونه این تعریف شامل API های بازی برای ارائه انواعی از کانال ها جهت تحویل خدمات و برنامه های جدید است. چنین API های باز از اهمیت ویژه ای در محدوده ماژول در یک سطح انتزاع برای نرم افزار خاص تجزیه و تحلیل داده ها و پردازش، برخوردار هستند. در نتیجه این

ابزارها اجازه می دهند، توسعه دهندگان نرم افزار با زیرساخت های اساسی ارتباطات، قدرت نفوذی به دست آورده و با ترکیب اطلاعات تولید شده توسط دستگاه های گوناگون، ارزش افزوده در سراسر حوزه های مختلف، تولید کنند. به عنوان یک اصل، جهش بزرگ بعدی در تکامل اینترنت اشیاء، انسجام تلاش در تمام سطوح به همراه نوآوری خواهد بود.

اجتماع اینترنت اشیاء بدان معنی است که بسیاری از "افق های ارتباط" به شرح زیر، ارائه پایه و اساس یک گام به جلو، در اینترنت اشیاء خواهد بود

• ارتباط قابلیت ها و رفتار شی: اشیاء در اینترنت اشیاء، انواع بسیار متنوعی را در سنجش و به کارگیری در، قابلیت پردازش اطلاعات و زمان به وجود آمدنشان را نشان می دهند. به طور کلی درک شی به عنوان موجودیت های باهوش در حال رشد و الگوهای رفتاری خودمختار، ضروری خواهند بود.


• ارتباط تعامل برنامه: پیچیدگی در برنامه های کاربردی افزایش یافته و مرزهای بین برنامه های کاربردی و خدمات به درجه ابهام بالایی رسیده است. وسایل برنامه ریزی ثابت و پابرجا شده و در حال تکامل در درون بسته های نرم افزاری پویای دانش و یادگیری است. علاوه بر فناوری، ایجاد قابلیت همکاری معنایی، به کلیدی برای تولید و فرآوری و تبادل اطلاعات آگاه، تبدیل شده است.

• ارتباط مربوط به رهیافت های فناوری: مفاهیم بزرگتری مانند شهر هوشمند، ابر رایانه، آینده اینترنت، رباتیک و ... در مسیرهای خود در حال تکامل بوده و در نهایت با اینترنت اشیاء، ادغام خواهند شد.


• ارتباط دنیای واقعی و مجازی: امروزه دنیای واقعی و مجازی به عنوان دو مفهوم متضاد تصور میشوند. در عین حال دنیای مجازی با مقادیر داده های ذخیره شده و شبکه های روز افزون و قابلیت پردازش اطلاعات بالا، به صورت تصاعدی رشد یافته است. درک هر دو الگو به عنوان مکمل و بخشی از تکامل زندگی انسان، می تواند به هم افزایی جدید و اکتشاف جهان منجر شوند.


بیشتر:

آرشیو مقالات امنیت سایبر

آرشیو مقالات فناوری اطلاعات


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده