دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» فناوری های مهم در اینترنت اشیاء

فناوری های مهم در اینترنت اشیاء

آشنایی با مهمترین فناوری هایی در حوزه اینترنت اشیاء(IoT) وجود دارد

سیستم عامل ها به قدرت اثرات شبکه ها تکیه کرده و به آنها اجازه دسترسی به اشیاء بیشتر را می دهند، همچنین آنها از اشیاء دیگر و کاربرانی که از خدمات به وجود آمده استفاده می کنند، با ارزش تر می شوند. موفقیت استراتژی یک بستر نرم افزاری برای اینترنت اشیاء می تواند با اتصال، جذابیت و جریان دانش یا اطلاعات یا داده ها مشخص شود. فعال کردن فناوری هایی مانند شبکه های حسگر،

M2M ، RFID ، اینترنت همراه، یکپارچه سازی داده های معنایی، جستجوی معنایی، IPv6 و ... در اینترنت اشیاء نقش به سزایی دارند. این فناوری ها را می توان به سه دسته زیر تقسیم کرد:

فناوری هایی که "اشیاء" را برای به دست آوردن اطلاعات متنی و زمینهای، قادر می کنند.

فناوری هایی که "اشیاء" را برای پردازش اطلاعات متنی و زمینه ای، فعال می کنند.

فناوری هایی برای بهبود امنیت و حریم خصوصی

دو گروه اول می توانند به طور مشترک ساختمان های کاربردی اجزاء برای ایجاد "فهم و هوش" در درون "اشیاء" را که در واقع ویژگی های نشان دهنده تفاوت های اینترنت اشیاء از اینترنت معمولی هستند، را برسانند. دسته سوم عملکردی و وظیفه ای نیست، بلکه یک نیاز بالفعل است. که بدون آن زیرکی و فراست اینترنت اشیاء، به شدت کاهش می یابد. توسعه اینترنت اشیاء نشان می دهد که محیط ها، شهرها، ساختمان ها، وسایل نقلیه، لباس ها، دستگاه های قابل حمل و اشیاء دیگر وابستگی بیشتر و بیشتری به اطلاعات، پیدا کرده و / یا توانایی احساس، برقراری ارتباط، شبکه ارتباطی و تولید اطلاعات جدید را به دست آورده اند. در ضمن ما نیز می توانیم اشیاء نامحسوس را بشماریم. (چیزهایی که ممکن است عملکردهایی داشته باشند ولی اطلاعات و یا داده ای را فراهم نمی کنند).

تمام رایانه های متصل به اینترنت می توانند به صورت متحرک با یکدیگر ارتباط داشته و مکالمه کنند. تکامل اینترنت بر اساس سطح اطلاعات و ارتباطات اجتماعی است. با اینترنت اشیاء ارتباط از طریق اینترنت به تمام چیزهایی که ما را احاطه کرده اند افزایش یافته است. ارتباطات در اینترنت اشیاء بسیار بیشتر از M2M، شبکه های حسگر بی سیم، RFID ، 2G / 3G / 4G و ... است. اینها با اندیشه و فکر درست به وجود آمده اند تا فناوری ها بتوانند اینترنت اشیاء" را به صورت برنامه های کاربردی ممکن، به وجود بیاورند. در این زمینه بی طرفی شبکه، یک عنصر ضروری است که در آن نباید هیچ بیتی از اطلاعات بر دیگری اولویت داشته باشد.

بنابراین اصل اتصال، هر چیزی از به هر کسی، قرار گرفته در هر نقطه و در هر زمان با استفاده از مناسب ترین مسیر فیزیکی در دسترس، بین فرستنده و گیرنده در عمل به کار گرفته است. برای احترام به این اصول، ارائه دهندگان خدمات اینترنت و دولت نیاز به رفتار عادلانه و به طور یکسان با تمام داده ها موجود در اینترنت دارند. تبعیض آمیز نبودن و یا زیر بار نبردن متفاوت شبکه توسط کاربر، محتوا، سایت، بستر، نرم افزار، نوع تجهیزات اتصال و حالت های ارتباطات، لازم است.


MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی مطلب مرتبط MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی

بیشتر:

مقالات آموزشی اینترنت اشیاء(IOT)

مجله آموزشی آنلاین

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده