خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تعریف مشترک و جهانی اینترنت اشیاء(IoT)

تعریف مشترک و جهانی اینترنت اشیاء(IoT)

تعریف مشترک اینترنت اشیاء(IoT)

ده گرایش "حساس" و فناوری بر اساس «فناوری اطلاعات و ارتباطات» برای پنج سال آینده، توسط گارتنر در سال ۲۰۱۲ طرح شد که وی پیش بینی کرد در میان آنها، اینترنت اشیاء از اهمیت و ارزش زیادی بهره مند خواهد شد. زیرا به دستگاه های کوچک این توانایی و اجازه را می دهد که تمام اشیاء، پیام رادیویی ارسال کرده و قابلیت مکان یابی داشته باشند. شبکه های مش، قابل انعطاف و تاشو، خدمات آگاه از موقعیت، را ارائه خواهند کرد.

در این زمینه، مفهوم همگرایی شبکه با استفاده از IP، امری بنیادی و لازم بوده و متکی بر استفاده از خدمات متعدد شبکه IP مشترک و حمایت از طیف گسترده ای از برنامه ها و خدمات می باشد. استفاده از IP برای برقراری ارتباط و کنترل دستگاه های کوچک، سنسورها، شبکه های ITگرا با زمان واقعی و برنامه های شبکه شده تخصصی، راه را برای همگرایی بزرگ باز می کنند.

در حال حاضر، اینترنت اشیاء از یک مجموعه ناهمگون سست، شبکه هایی با اهداف خاص که اکثرا اتصال درونی ندارند، ساخته شده است. برای مثال، وسایل نقلیه امروزی، چند شبکه برای کنترل عملکرد موتور، ویژگی های ایمنی، سیستم های ارتباطی و ... دارند. ساختمان های تجاری و مسکونی نیز سیستم های مختلف کنترلی برای گرمایش، تهویه، تهویه مطبوع (HVAC)، خدمات تلفن، امنیت و روشنایی دارند.

در حالی که اینترنت اشیاء تکامل یافته و این شبکه ها و بسیار دیگری از آنها دارای امنیت بالا، تجزیه و تحلیل، قابلیت های مدیریت و همچنین برخی از آنها ادغام خواهند شد. این شرایط اجازه خواهد داد اینترنت اشیاء قوی تر شده و به موقعیتی که در آن می تواند به افراد کمک بیشتری کند، برسد. ارائه ای از اینترنت اشیاء به عنوان شبکه ای از شبکه ها در شکل این پست نشان داده شده است.

اینترنت اشیاء به عنوان شبکه ای از شبکه ها اینترنت اشیاء یک فناوری تنها و منفرد نیست، بلکه یک مفهوم است که در آن بسیاری از اشیاء جدید به یکدیگر وصل شده و فعال شده اند. مانند چراغ های خیابانی که به یکدیگر شبکه شده اند،

بیش از ۲۰۰ میلیارد ارتباط متناوب، وجود خواهند داشت. فناوری های کلیدی در اینجا شامل سنسورهای تعبیه شده، شناسایی تصویر و NFC خواهد بود. تا سال ۲۰۱۶، در بیش از ۷۰ درصد از شرکت ها، تنها به وسیله یک فایل اجرایی، همه اشیاء متصل به اینترنت نظارت خواهد شد.

به عنوان یک نتیجه از این یکپارچگی برنامه های کاربردی اینترنت اشیاء، نیاز است که صنایع کلاسیک سازگار شده، فرصت هایی برای پیدایش و توانگر شدن صنایع جدید فراهم کنند و تجربیاتی برای کاربران جدید و خدمات ایجاد گردد.

علاوه بر این، در ایجاد توانایی به کار بردن تعداد گسترده ای از اشیاء که به اینترنت اشیاء متصل شده اند، فناوری های شناختی و هوش زمینه ای نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. همچنین برای توسعه، از برنامه های کاربردی بستر آگاه که در زندگی روزمره ما گنجانده شده اند و نیاز به رسیدن به لبه های شبکه ارتباطی از طریق دستگاه های هوشمند دارند، استفاده می شود. اینترنت تنها شبکه ای از کامپیوترها نیست، بلکه اینترنت در شبکه ای از دستگاه ها از هر نوع و هر اندازه، وسایل نقلیه، گوشی های هوشمند، لوازم خانگی، اسباب بازی ها، دوربین ها، ابزار پزشکی و سیستم های صنعتی، که همگی به شبکه جهانی متصل بوده و در حال مراوده، گفتگو و اشتراک اطلاعات در همه زمان ها هستند، تکامل پیدا کرده است.

اینترنت اشیاء تا همین اواخر معانی مختلفی در سطوح گوناگون انتزاعی از طریق زنجیره ارزش داشت، در نتیجه به خاطر ارائه دهندگان خدمات، سطحی پایین تر از متوسط را دارا بود.

اینترنت اشیاء به یک مفهوم جهانی" تبدیل شده و نیاز به یک تعریف مشترک دارد. با در نظر گرفتن سابقه گسترده و فناوری های مورد نیاز از قبیل دستگاه سنجش، زیرسیستم ارتباطات، جمع آوری داده ها و پردازش اولیه برای ایجاد نمونه شی و در نهایت ارائه و تأمین خدمات، تولید یک تعریف بدون ابهام از اینترنت اشیاء" دارای اهمیت و غیربدیهی است.


تعریف IERC' از اینترنت اشیاء":

زیرساختی جهانی برای جامعه اطلاعاتی که ارائه خدمات پیشرفته به وسیله وصل شدن (فیزیکی و مجازی) اشیاء، اطلاعات سازگار و در حال تکامل و فناوری ارتباطات را قادر می سازد.

تبصره ۱ - از طریق بهره برداری از تعیین هویت، ضبط داده ها، پردازش و قابلیت ارتباطات، اینترنت اشیاء باعث استفاده کامل از اشیاء برای ارائه خدمات به انواع برنامه های کاربردی می شود، در حالی که حصول اطمینان از امنیت و حریم خصوصی مورد نیاز را برآورده می سازد.

تبصره ۲- از دیدگاه گسترده تر، اینترنت اشیاء به عنوان یک چشم انداز با مفاهیم تکنولوژیکی و اجتماعی قابل مشاهده است.

IERC در تعریف اینترنت اشیاء" می گوید:

اینترنت اشیاء یک زیرساخت پویای شبکه جهانی با قابلیت های خود پیکربندی بر اساس پروتکل های ارتباطی استاندارد، کاربردی و سازگار که در آن اشیاء فیزیکی و مجازی، ویژگی های فیزیکی و شخصیت های مجازی، دارای هویت شده و با استفاده از رابط های هوشمند در درون شبکه اطلاعات یکپارچه شده اند.


مقالات بیشتر در آگورابلاگ:

ترفندهای ساخت استوری اینستاگرام به صورت حرفه ای

برنامه نویسی برای مهندسان شبکه



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده