بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» عملکرد هوش مصنوعی در گردشگری مورد بررسی قرار می گیرد

عملکرد هوش مصنوعی در گردشگری مورد بررسی قرار می گیرد

بررسی عملکرد هوش مصنوعی در گردشگری قرار خواهد گرفت

از هوش مصنوعی(Artificial Intelligence) به عنوان انقلاب صنعتی چهارم یاد می شود چونکه به انجام فعالیتهای خلاقانه و پیچیده ، تصمیم گیری استراتژیک ، مدل سازی و شبیه سازی کمک می کند و با بهبود بهره وری و بهینه سازی خدمات ، ارزش افزوده و یک مزیت رقابتی بسیار ارزشمند را برای مشاغل فراهم می آورد.


با استفاده از هوش مصنوعی ، کارهایی که به طور معمول نیاز به استفاده از هوش انسانی و قدرت تصمیم گیری دارند می توانند به ماشین ها و روبات ها اختصاص داده شوند ، ضمن صرفه جویی در منابع و افزایش بهره وری ، احتمال خطاها را کاهش دهند.


یکی از رایج ترین کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت گردشگری ، ارائه خدمات آنلاین به مشتری و طراحی "گفتگوی چت" در هتل ها ، آژانس های مسافرتی ، موزه ها ، اماکن تاریخی ، مراکز تفریحی و غیره است ، به طوری که بدون دخالت انسان ، می توان به همه ی درخواستهای مشتریان پاسخ داد و آنها را راهنمایی کرد.


هوش مصنوعی در گردشگری

یکی دیگر از کاربردهای هوش مصنوعی درک نیازها ، سلایق و انتظارات مخاطبان است. این امر به کمک هوش مصنوعی و با مشاهده و تجزیه و تحلیل تعاملات ، جستجوها و سایر فعالیت های کاربر در وب سایت و سیستم عامل ها اتفاق می افتد. به عنوان مثال امروزه وب سایت های گردشگری بر اساس جستجو ، تعامل ، محتوا و سایر اطلاعات رد و بدل شده بین مخاطبان و وب سایت قادر به درک و ارائه انواع محصولات و خدمات جذاب خاص آن کاربر هستند.


همچنین ، بسیاری از مشاغل گردشگری از هوش مصنوعی برای پردازش و تجزیه و تحلیل انواع داده های مالی و تجاری خود استفاده می کنند و بر اساس نتایج ، دسته بندی مشتریان ، قیمت گذاری انعطاف پذیر و تدوین استراتژی های تجاری را انجام می دهند.


بنابراین ، واضح است که هوش مصنوعی در آینده بسیار نزدیک تغییری اساسی در نحوه فعالیت مشاغل گردشگری ایجاد خواهد کرد. ظرفیت ها و امکانات هوش مصنوعی در بخشهای مختلف صنعت گردشگری مانند میراث فرهنگی ، سیستم های رزرواسیون ، تورهای گردشگری ، گردشگری سلامت ، اکوتوریسم ، اینترنت اشیا ، شهرهای هوشمند ، واقعیت افزوده و گردشگری مجازی و همچنین شخصی سازی تجربه سفر ، سیستم عامل های رتبه بندی هوشمند و پیشنهادات گردشگری ، طراحی هوشمند بسته های تور و تجربه ، ایجاد دستیاران هوشمند سفر ، ارائه ربات های چت ، بهبود خدمات به مشتری ، و طراحی سیستم های قیمت گذاری انعطاف پذیر ، بی حد و مرز و به نظر می رسد و با برنامه های استراتژیک می توان برای بهینه سازی فعالیت ها استفاده کرد و همچنین ایجاد و تجاری سازی ایده های نوآورانه.

وبینار هوش مصنوعی در مورد گردشگری

در وبینار هوش مصنوعی در مورد گردشگری ، یحیی تابش ، استاد مدعو در دانشگاه های استنفورد و برکلی ، مفاهیم اساسی هوش مصنوعی را معرفی می کند و نقشی بی نظیر در افزایش بهره وری ، دقت در تصمیم گیری ، تدوین دستاوردهای خلاق ، نوآوری ، توانمند سازی کارمندان و متخصصان خواهد داشت. ، پشتیبانی و ارائه خدمات بهینه ، تدوین استراتژی تجارت و ارائه خدمات اطلاعاتی هوشمند در صنعت گردشگری.


تابش بیش از 30 سال در دانشگاه صنعتی شریف به عنوان عضو هیئت علمی ، رئیس دانشکده علوم ریاضی و رئیس مرکز فناوری اطلاعات کار کرده و در حال حاضر استاد مدعو در دانشگاه استنفورد و دانشگاه برکلی است و شناخته شده است به عنوان یکی از اساتید برجسته جهان در زمینه های تخصصی ذکر شده. وی همچنین به دلیل فعالیت موثر در توسعه آموزش علوم ریاضی و حل مسئله ، جایزه بین المللی Urduesh 2010 را دریافت کرد.


در این وبینار ، محیط طباطبایی معاون سابق سازمان میراث فرهنگی و رئیس کمیته ICOM ایران به عنوان میهمان و حسن تقی زاده انصاری ، رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران به عنوان میزبان حضور دارند و تبادل نظر می کنند در مورد ظرفیت های صنعت گردشگری در توسعه پایدار کشور ، ضرورت همگام سازی آن با فناوری های جهان و زمینه سازی برای افزایش خلاقیت ، رشد و نوآوری در بخشهای مختلف صنعت گردشگری و مدیریت موزه ها.


به نقل از خبرگزاری مهر این وبینار از طریق وب سایت جامعه گردشگری الکترونیکی به صورت رایگان برای همگان در شنبه ، 20 دسامبر ، ساعت 20 برگزار می شود.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده