خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آشنایی با شرکت های استارتاپی و انواع آنها

آشنایی با شرکت های استارتاپی و انواع آنها

شرکت های استارتاپی (startup company)

تعریف های متفاوتی از شرکت های استارتاپی در نقاط مختلف جهان وجود دارد. استیو بلانک از استادان معروف دانشگاه استنفورد و همچنین از نویسندگان معروف جهان در این حوزه در مورد استارآپ این گونه می نویسد:


"استارتاپ نوپا سازمانی است که برای یافتن یک مدل تجاری مقیاس پذیر و قابل تکرار ایجاد شده است"


بر اساس مرکز مشاغل کوچک آمریکا (USSBA) ، شرکت های نوپا به مشاغلی گفته می شود که حول فناوری و فناوری می چرخند و پتانسیل بالایی برای رشد در آینده دارند.

اما آنچه به صورت جامع بیان می گردد این تعریف می باشد که : استارت آپ یک شرکت نوپا است که راه حل نو یا جدیدی برای حل کردن یک مشکل ارائه می دهد و همچنین باید دانست که هیچ تضمینی برای موفقیت در حل این مشکل از طریق این راه حل وجود ندارد.

امروزه در دنیای فناوری ، شاهد استفاده چشم گیری از استارتاپ ها هستیم.

شرکت های استارتاپی که به آنها شرکت های نوپا نیز گفته می شود شرکت هایی هستند که نمونه مشابه از آنها در کشور یا حتی جهان وجود ندارد ، در واقع می توان گفت یک استارت آپ شرکتی است برای حل مشکلی که تا قبل به این صورت وجود نداشته است و برای اولین بار توسط افراد آن شرکت به دنیا ارائه گشته است. همچنین باید دانست که تعریف استارت آپ یک شرکت نوپا تنها مربوط به امور شرکت های تجاری معروف و بزرگ نبوده و امروزه در دنیای فناوری و اطلاعات، در میان جوانان ، بحث ها و اخبار بسیاری در مورد کار و استارت آپ هایی است که اخیرا تاسیس گشته اند.

 بسیاری از شرکت های استارتاپی ایده ها و راه حل های نو در تعریف خود دارند . باید بدانید همه شرکت های استارتاپی در این تلاش هستند تا یک مدل تجاری داشته باشند که در گام نخست مقیاس پذیر باشد و و در گام دوم قدرت جذب مشتریان زیادی را به خود داشته باشد. ترکیب گام های گفته شده بسیار مشکل بوده آنچنان که باعث شکست استارت آپ ها می شود ، آنچه که آمارها در عرصه بین المللی به ما نشان می دهند بازگو کننده این است که در دنیا از هر 100 استارت آپ ، 90 تای آنها با شکست مواجه گشته و تعطیل شده اند. جالب تر از آن این است که از 10 شرکت استارتاپی باقیمانده ، تنها یک استارت آپ موفق می شود و در ردیف شرکت های مشهور و معروفی مانند گوگل ، فیس بوک و آمازون قرار می گیرد.

دلیل بیشتر این شکست ها عدم علاقه ، عدم تلاش و همچنین عدم میل و بدست آوردن موفقیت بیشتر در صاحبان بسیاری از شرکت های استارتاپی است.

 

انواع شرکت های استارتاپی

 بر اساس آنچه استیو بلانک استاد دانشگاه استنفورد در مورد انواع استارتاپ ها یا شرکت های نوپا می گوید، در جهان پنج نوع(مدل) استارتاپ موفق وجود دارد که فعالیت در این حوزه ها احتمال موفقیت بیشتری را به همراه خواهد داشت، این استارتاپ ها یا شرکت های نوپابه ترتیب زیر می باشند:

 استارتاپ های سبک زندگی

استارتاپ های مشاغل کوچک

 استارتاپ های قابل توسعه

 استارتاپ هایی که برای فروش سریع طراحی شده اند

 استارتاپ های گردشگری.

 

مثال هایی از انواع استارت آپ ها

  • استارت آپ هایی که به صورت یک وب سایت ارائه خدمات می کنند

بهتر است بدانید که دنیای فناوری و استارتاپ ها هر روز در حال پیشرفت هستند به طوری که در جهان با سرعت بسیار زیادی در حال شکل گیری است ، می توان گفت در ایران و تهران رشد استارتاپ ها چشمگیر بوده است. همچنین می توان گفت که 9 شرکت نوپای معروف در ایران وجود دارند که ضمن درآمدزایی در این زمینه پیشرو هستند. همچنین می توان گفت که برخی از این شرکت های نوپا دارای ارزش بالایی هستند و از مارک های تجاری محسوب می شوند.

 

استارت آپ های موفق در ایران شامل دیجی کالا ، کافه بازار ، آپارات ، اسنپ فود ، علی بابا ، بامیلو هستند.

 

  • استارت آپ هایی که الگویی جامع و قابل ویرایش در قالب یک پاورپوینت به سایر استارآپ هایی که قصد راه اندازی دارند را ارائه می دهند

 

می توان گفت که پاورپوینت ،قالب راه اندازی یک الگوی زیبا و زیبا است که به صورت رایگان قابل بارگیری است و برای همه استارت آپ ها قابل انجام است. بهتر است بدانید استارت آپ پاورپوینت دارای اسلایدهای منحصر به فردی است که متحرک و زیبا هستند. همچنین می توان الگوهای آن را ویرایش کرد تا بتوانید با سلیقه خود تمام قسمتهای قالب را ویرایش کنید.

 

  • استارت آپ گردشگری

شرکت های نوپا یا شرکت های استارت آپی در پیشرفت و توسعه گردشگری نقش بسیار موثری ایفا کرده اند ،این استارت آپ ها موج جدیدی از ارائه خدمات را در صنعت گردشگری ایجاد کرده اند که با آن مشاغل بزرگی در این راستا پدیدار گشته است.

باید به این نکته توجه داشت که استارت آپ های گردشگری شامل فعالیت هایی مانند اکوتوریسم (Ecotourism) هستند ، به این معنی که محدود به سایت و برنامه کاربردی نیست و در ارتباط مستقیم با طبیعت گردی نیز می باشد.


بیشتر:

مقالات آموزشی کسب در آمد به صورت رایگان در آگورا بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده