دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ماهواره های Starlink SpaceX دنیای نجوم را تغییر می دهند

ماهواره های Starlink SpaceX دنیای نجوم را تغییر می دهند

اخترشناسان ظهور ماهواره ها در اطراف زمین مانند ماهواره های Starlink SpaceX را دلیلی برای تغییر دنیای نجوم در آینده می دانند و راه هایی برای جلوگیری از این امر پیشنهاد داده اند.


در سال های آینده ، هزاران یا شاید ده ها هزار ماهواره شروع به گردش در زمین خواهند کرد و این می تواند تأثیر چشمگیری بر نجوم بگذارد و به همین دلیل ، گزارش اخیر پیشنهاد می کند راهکارهایی برای کاهش تأثیر آنها بر نجوم مشاهده ای باشد.


دانشمندان خاطرنشان كردند كه وجود تعداد زيادي از ماهواره هاي روشن در مدار نزديك زمين ، اساساً نحوه مشاهده مشاهدات نجوم را در طول موج هاي نزديك به نور و مادون قرمز تغيير مي دهد. تعداد زیادی از ماهواره ها تأثیر عمده ای در رصدخانه هایی مانند ورا سی روبین که هم اکنون در شیلی در حال ساخت است ، خواهد داشت. این رصدخانه منظره گسترده ای از آسمان دارد.


جف هال یکی از کارگردانان Satcon 1 که اوایل ماه گذشته برگزار شد ، درباره این رصدخانه گفت:


   "رصدخانه شیلی و یک تلسکوپ غول پیکر 30 متری از دهه آینده شروع به کار می کند و به طور چشمگیری درک انسان از جهان را بهبود می بخشد."

درخشندگی و تداخل ماهواره های کوچک که برای تأمین اینترنت پر سرعت طراحی شده اند دانشمندان و شرکت هایی مانند SpaceX را شگفت زده کرده است و هر دو به دنبال راه حل هستند. در گزارش جدید شش روش برای کاهش تأثیر این ماهواره ها بر نجوم مشاهده مشاهده شده است ، از جمله محدود کردن ارتفاع ماهواره ها ، تاریک شدن سطح آنها یا استفاده از سایبان هایی مانند VistorSat SpaceX ، جابجایی آنها برای منعکس کردن نور کمتر خورشید. وی تأثیر آنها را هنگام شلیک و کار با اپراتورها برای جلوگیری از قرار گرفتن این تلسکوپ در راستای ماهواره ها عنوان کرد.


در این میان ، تنها یک راه حل می تواند اثرات این ماهواره ها را کاملاً خنثی کند ، یعنی راه اندازی کمتر ماهواره یا عدم وجود ماهواره ها در مدار نزدیک زمین. به نظر می رسد این راه حل تقریبا غیرممکن یا غیرممکن است ، اما می تواند تأثیرگذاری بر نجوم را به صفر برساند.


کارگاه SatCon1 با حضور SpaceX ، Amazon و OneWeb برگزار شد. این شرکت به سرپرستی ایلان مسک از دو شرکت دیگر جلوتر است و هم اکنون 600 ماهواره Starlink در سراسر زمین دارد و می خواهد در آینده نزدیک تعداد آنها را افزایش دهد. SpaceX همکاری نزدیکی با اخترشناسان دارد و دانشمندان انتظار دارند این شرکت در آینده راه حل مناسبی را پیدا کند ، زیرا در غیر این صورت ، افزایش تعداد ماهواره ها تأثیر عمده ای بر نجوم مشاهده خواهد گذاشت.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده