خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نقد و بررسی ساختار انیمه جذابِ نامه ای به مومو

نقد و بررسی ساختار انیمه جذابِ نامه ای به مومو

انیمه نامه ای به مومو از دیدگاه مادی تنها مجموعه تصاویر متحرک بر روی کاغذ بی جان است. اما هنر ، سینما و انسان برای آن بسیار ارزش قائل هستند.


 

"Hiroyuki Okura" خالق انیمه نامه ای به Momo است.حاصل ذهن فیلمساز که نویسنده اثر نیز هست ، سپری در برابر تمام یاوه های وارد شده بر این اثر می باشد موجود در انیمه است.

تمام حملات برنده به هایائو میازاکی در لابه لای نقدها و قیاس ها به هنگام ورود در چهارچوب فرم اثر خود را از دست می دهد . تحلیل در ذهن نویسنده چیزی جز رضایت ندارد. ذهن او جعبه ای است که عمق نامحدود آن مملو از شخصیت های معمولی ، ایده ها ، خیالات دلپذیر ، عشق ، آرزو و عصبانیت است ، همه این ها به زیبایی در رسانه ی افکار او یعنی هنر سینمایی اش قرار گرفته است. با این وجود تمام این مؤلفه هایی که گفته شده در سینما گنجانده شده است ، نیاز به تخصص سینمایی ، چشم انداز و دانش دارد که تهیه کننده در این زمینه به آن احتیاج ندارد. با استفاده از سبک رئالیسم جادویی ،ایده ها و فیلمنامه هایی برگرفته از داستان های باستانی و بومی را جمع آوری می کند و از آنها به عنوان پایه ای برای شکاف سورئال در داستان استفاده می کند. این یک شکاف در آماده سازی برای تکمیل ایده است. با جرقه ای از سبک سورئال ، کارگردان زندگی روزمره شبیه فانتزی را پیش می برد. او روایت را با موقعیت ها و شادی های کوچک خود تحت الشعاع قرار می دهد. اصولاً با این شرایط ، او به دنبال طعم های طنز است ، نه چندان کمک به داستان ، این موقعیت ها فقط یک پناهگاه امن برای شخصیت سازی است. او برای تمام تعاریفی که از ذهن غنی Okura ارائه شده است ، او تمام خلاقیت خود را به دنیای کوچک می بخشد. صحنه های این انیمه جاه طلبانه خود را محدود به خانه مومو و خیابان های این جزیره کوچک می کند. ما در نامه انیمه با کمی جزئیات بیشتر با Momo سروکار خواهیم داشت.

این اثر از وسط داستان اصلی شروع می شود. درگذشت پدر مومو اتفاقی است که به دنبال سفر مومو و مادرش است. مرگ پدر مومو در فصل های ابتدایی انیمه در پاکت است. رویکرد مبهمی که اوکورا در ابتدای کار از او گرفته بود ، دوام چندانی ندارد ، که در فیلتر ابهام قرار گرفته است.

 

با ورود مومو به خانه جدید خود ، داستان وارد کلیشه ای می شود که از قلب درگیری بیرون می آید. این تضاد ، که ریشه در بشریت دارد ، نتیجه ناسازگاری مومو با محل زندگی جدید وی است. به هر طریقی که به انسان و طبیعت او نگاه کنیم ، غیرممکن نیست که به یک محیط کاملاً جدید و انسانهای جدید عادت کنیم ، اما بسیار مشکل است. این مؤلفه در بسیاری از آثار مشهود است و به تدریج رو به زوال است.

 

در این بخش از متن ، پرانتز را از نمای کلی انیمه ها باز می کنیم. همانطور که گفتم انیمه های بسیاری وجود دارد که با وجود ایده ها و مطالب خوبشان در مقایسه با آثار میازاکی جدا شده اند. آنها در جستجوی مکان و جاودانگی گم شده و منزوی می شوند. این واقعه در چند سال گذشته متزلزل شده است. هر انیمه با رویکرد خاص خود جایگاه خود را می گیرد و مخاطبان خاص خود را دارد. تردید در این نمای قدیمی می تواند در چندین نکته ریشه داشته باشد. یکی از آنها خود میازاکی است که با بزرگتر شدن نمایشنامه و تغییر دیدگاه خود ، درام را از انیمه حماسه و فانتزی خارج نمی کند. آخرین اثر او با عنوان "باد طلوع می کند" رنگ امپرسیونیسم را در قلب داستانی شبیه به رمان های هزاره دوم گرفته بود. میازاکی با این کار متفاوت و خوب ، جنبه دیگری از توانایی خود را نشان داد. این مسیر جدید برای برخی از هوادارانش چندان خوشایند نبود ، راه را برای کارهای دیگری مانند نامه انیمه به مومو هموار کرد. آنچه تماشاگران در "شاهزاده مونونوکه" و "شهر ارواح" دیدند ، سایه کم رنگ آن در "باد طلوع می کند" بود. پرانتز را می بندیم.

مومو ، شخصیت اصلی داستان ، هنوز یادآور زندگی سابق خود در این شهر است و از وضعیت فعلی وی ناراضی است. نقطه عطف داستان انحراف بزرگی را در روایت ایجاد می کند. آمدن این سه روح با نمک و باز کردن درهای یک دنیای خیالی به مخاطب زندگی می بخشد. با این انحراف در داستان ، که به صورت رنگی برنامه ریزی شده است ، ژانر ماجراجویی و تغییر در شخصیت با فاجعه ای که حاصل مرگ پدرش مومو است ، تراز می شود. پس از تقویت روابط بین شخصیت ها و برقراری دوستی که نتیجه ماجراجویی آنها است ، برای نتیجه و دست نخورده گره به ترتیب های نهایی می رسیم. مومو نامه ای پاره وقت از پدرش دارد. این نامه با تنظیم یک فیلم نامه ، به کلید روابط مومو با پدرش تبدیل می شود. این پلی بین دنیای آسمانی و جهان مادی است. اما پایان آن به اثربخشی این نامه بستگی ندارد. آسم مادر مومو منبع هیجان ، ترس ، همبستگی و دانش می شود. این اوج داستان زمانی است که مومو برای اطلاع پزشک باید در طوفان وحشتناکی به جزیره برود. فرضیات ساخته شده در فیلم چگونه است؟

اگر از من سؤال كنید ، به شما خواهم گفت كه دنیای ایده ها و خیالات اوكورا به فضایی كودكانه - گرم و صمیمی تبدیل شده است. قصه‌گوها برای دوست خود ارزش قائل هستند. آنها به او کمک می کنند. آنها سختی های او را با تمام قلب و روحشان می پذیرند. آنها تمام تلاش خود را برای کمک به مومو انجام می دهند. این سکانس ، تمام این تلاشها و محبتهایی که به مومو نشان داده شده است ، را نشان می دهد ، که با موقعیت هایی که آنها در کنار هم در شادی داشتند ، پشتیبانی می شود. کارگردان مروج دوستی و انسانیت است. انیمیشن هایی که تأکید بر کمبود جو کودک دارند ، اکنون به فصل پایانی خود رسیده اند.

 سرانجام با همه توضیحات مربوط به شرایط این انیمه. نامه ای به مومو یکی از انیمه هایی است که در دل مخاطبان انیمه باز جایی برای خودش پیدا کرده است. او با اجتناب از جزئیات موجود در طرح و تصویر برنامه ها و تمرکز بر سخنان خود ، به آنچه می خواست رسیده است.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده