خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معروفترین و پرطرفدارترین لینوکس ها به همراه معرفی بهترین توزیع های بومی لینوکس

معروفترین و پرطرفدارترین لینوکس ها به همراه معرفی بهترین توزیع های بومی لینوکس


Redhat : یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین توزیع های لینوکس است که بصورت تجاری و عمدتاً در سیستم های سرور مورد استفاده قرار می گیرد و توسط شرکت های سخت افزاری بزرگی مانند IBM و Dell روی سیستم های آنها پشتیبانی می شود.


اوبونتو : عضو تیم توسعه دبیان ، که شامل Firefox و Open Office است. این توزیع رایگان و برای مصارف خانگی است.


Arch Linux : توزیع مبتنی بر قوانین KISS با سیستم انتشار Rolling.

MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی مطلب مرتبط MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی


Slackware : این توزیع لینوکس بیشتر برای متخصصان است زیرا تمام مراحل تنظیم به صورت دستی و از طریق خط فرمان انجام می شود.


CentOS : نسخه برگرفته از همان منبع مورد استفاده Redhat توسط تیم اختصاصی داوطلبان نگهداری می شود که 100٪ سازگاری با نسخه Redhat را دارد ، و نسخه ی به روز شده از آن نیز موجود می باشد در حالی که نسخه به روز شده همیشه دارای 100٪ سازگاری نمی باشد.


دبیان : توزیع غیرتجاری که توسط جامعه ای از توسعه دهندگان داوطلب نگهداری می شود که با تعهد جدی به قوانین نرم افزار های آزاد در اختیار کاربران قرار می گیرد.


فدورا : توزیع مبتنی بر جامعه که توسط کلاه قرمزی اداره می شود. این توزیع ، که می توان گفت از Redhat وام گرفته شده است ، برای کاربران رایج لینوکس پیچیده تر است ، اما قدرت آن را می توان در نوآوری در طراحی و پشتیبانی طیف گسترده ای از نرم افزارهای مبتنی بر لینوکس در فدورا مشاهده کرد.


جنتو: اگرچه روش نصب در این توزیع در ابتدا به صورت ساخت بوده است ، بعداً قابلیت اضافه کردن بسته RPM اضافه شده است.


Knoppix: اولین توزیع زنده CD که کاملاً از رسانه قابل حمل پخش می شود. نصب بر روی دیسک سخت نیست. برگرفته از Debian ، و این توزیع ، پس از بوت شدن در رایانه کاربر ، بسیاری از انواع میکرو نرم افزارها مانند مرورگرهای مختلف اینترنتی ، برنامه های مختلفی را برای اداری ارائه دادند تا کمتر کاربر برای نصب یک برنامه نیاز داشته باشد.


Mandriva : توزیع وام گرفته شده از Redhat ، محبوب در فرانسه و برزیل ، اکنون توسط یک شرکت فرانسوی تحت همین نام اداره می شود. این توزیع امروزه یکی از زیباترین و مطمئن ترین لینوکس است که از برنامه Rpm Drake برای نصب آسان بسته های RPM استفاده می کند.


Open-SUSE: مانند اوبونتو ، این نسخه شامل دسک تاپ های GNOME و KDE است. در حقیقت ، در زمینه سیستم عامل لینوکس ، هر یک از نامهای ذکر شده در بالا براساس نام شرکت یا سازمانی تولید شده است که نسخه تولید شده است.به عنوان مثال Redhat یک شرکت است. همانطور که در بالا گفته شد ، توزیع های لینوکس بسیار گسترده است و حتی بر اساس مناطق ، زبان ها یا کشورها / مناطق خاص ، لینوکس های متفاوتی بومی سازی شده است.حتی در ایران نیز ما نسخه های بومی سازی شده از همان لینوکس را داریم و بعضی اوقات حتی به آنها سیستم عامل ملی هم می گویند.


نسخه های لینوکس که به زبان فارسی بومی شده است در زیر آورده شده است ، و توضیحی مختصر ارائه شده است:


1. Arios Linux : از دو کلمه Arios و OS تشکیل شده است و Arios را می توان به سیستم عامل Aryan یا سیستم عامل ایرانی ترجمه کرد. آریوس یک ریمیکس از توزیع اوبونتو است. برنامه های دیگر ، تقویم خورشیدی ، قلم های فارسی و اشعار شاعران ایرانی از ویژگی های جدید آریوس است. آریوس سعی کرد برنامه هایی را که توسط برنامه نویسان ایرانی نوشته شده است ، تبلیغ کند. (به نقل از ویکی پدیا فارسی)


2.Parsidora : پارسیدورا یک سیستم عامل مبتنی بر GNU / Linux است که مجموعه ای از جدیدترین نرم افزارهای منبع آزاد و آزاد را شامل می شود. پارسیدورا یک نسخه ترکیبی از فدورا است. این نسخه کاملاً با فدورا سازگار است. در این نسخه ، تلاش شده است تا پاسخگوی مناسب نیازهای کاربران ایرانی و ایرانیان صورت گیرد. پارسیدورا همیشه برای استفاده ، ویرایش و توزیع رایگان برای همه آزاد است.


3. پارسیکس : نام توزیع در زمان واقعی Gnolinux است که از Gnolinux Canotix گرفته شده و مبتنی بر Debian است.سایت کامل GNOME به عنوان دسک تاپ پیش فرض مورد استفاده قرار می گیرد و کلیه بسته های نرم افزاری لازم برای توزیع دسکتاپ را دارد. علاوه بر چندین زبان ، پارسیکس به طور پیش فرض از صفحه کلید فارسی نیز پشتیبانی می کند و می توانید به زبان فارسی تایپ کنید. می توانید پارسیکس را روی هارد دیسک خود نصب کنید و از آن به عنوان سیستم عامل رایانه خود استفاده کنید. پارسیکس گنو / لینوکس در ابتدا برای کاربران فارسی زبان طراحی شده بود ، اما اکنون دارای یک انجمن کاربر فعال از سراسر جهان است.


4. شریف لینوکس : نام توزیع لینوکس دو زبانه (فارسی انگلیسی) است که مبتنی بر Gnolinux است. این توزیع که با توجه به نیازهای محلی کاربران ایرانی و فارسی زبان ساخته شده در شرکت فارسی فارسی شریف تهیه شده است ، پس از تصویب نسخه های آزمایشی ، در تاریخ 28 ژوئن 2006 به طور رسمی در دانشگاه صنعتی شریف معرفی شد. نسخه 2 این توزیع براساس Fedora Kerr 4 است که طبق استانداردهای فعلی نسخه بسیار قدیمی است. استفاده از ابزارهای قدیمی مانند Firefox 1 ، Kernel 2.6.16 و OpenOffice 2 آن را برای استفاده فعلی ناکارآمد می کند. این توزیع از محیط دسک تاپ GNOME استفاده می کند ، که 48/76 درصد آن به فارسی ترجمه شده است.


5. سیستم عامل Gix: سیستم عامل Gix (Gix OS) توسط کاربران مختلف گیلانی بر اساس سیستم عامل Debian و با روش لینوکس ایجاد شده است. Geeks ترکیبی از سه کلمه انگلیسی لینوکس ، گیلان و گیک است. در تاریخ 4 اکتبر 2012 ، نسخه 9 سیستم عامل جیکس به طور رسمی توسط گروه کاربری گیلان GNU Linux منتشر شد تا توسط توسعه دهندگان با نام Warash (معنی: باران) در کنفرانس تست و استفاده شود. اولین نسخه از این سیستم عامل در رشت.


همزمان با راه‌اندازی این سیستم عامل ، وب سایت آن برای ارائه ، تصحیح خطا ، پشتیبانی و غیره در دسترس کاربران GixOs.ir قرار گرفت. سیستم عامل Gix با امکاناتی همچون نصاب فارسی ، اسناد آموزشی چندرسانه ای فارسی ، استفاده از برنامه های Gnolinux ، فونت های فارسی ، تقویم فارسی ، فرهنگ لغت و… منتشر شده است که در بین تعداد زیادی از نسخه های موجود برخی از ویژگی های معرفی شده بی نظیر است.


6. Jabir OS : Jabir OS یا GNU OS / GNU / Linux یک توزیع ساده و کارآمد مبتنی بر اوبونتو است که توسط تیمی از نوجوانان ایجاد شده است.


7. Xamin Land: زامین یک سیستم عامل ویژه مبتنی بر توزیع بالادست دبیان است که با توجه به نیازهای محلی یا خاص مراکز مختلف بومی سازی شده است. سیستم عامل کاملاً رایگان و منبع باز است و به صورت منبع باز توسعه می یابد.


در صورت علاقه مندی می توانید لینک زیر را مطالعه کنید:

آموزش نصب نرم افزارهای مختلف در لینوکس

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده