دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ایلان ماسک از neuralink chip ،رابط قابل کاشت میان مغز و وسایل کامپیوتری رونمایی کرد

ایلان ماسک از neuralink chip ،رابط قابل کاشت میان مغز و وسایل کامپیوتری رونمایی کرد

وقتی ایلان ماسک ، بنیانگذار neuralink ، تصمیم خود را برای توسعه ارتباط بین مغز انسان و دستگاه های رایانه ای اعلام کرد ، همه را به خود جلب کرد.

چند ساعت پیش ، با این حال ، این شرکت از نمایشی از این فناوری جدید پرده برداشت. ایلان ماسک در این مراسم گفت: هدف وی ارتقاء یا افزایش سرمایه و غیره نبوده است و از طریق این مراسم وی فقط به دنبال استخدام افراد نخبه و چهره های فعال در این زمینه برای کار در این شرکت بوده است.

وی گفت: "ما به دنبال جمع آوری سرمایه یا هر چیزی نیستیم بلکه هدف اصلی ما ترغیب افراد بزرگ و فعال در این زمینه است تا در neuralink به ما بپیوندند و به ما در دستیابی به محصول خود کمک کنند." در واقع ، ما در تلاش هستیم تا این دستاورد را به محصولی مطمئن و مقرون به صرفه تبدیل کنیم تا همه بتوانند از آن استفاده کنند.

ایلان ماسک می گوید : "تقریباً همه با گذشت زمان از مشکلات عصبی رنج می برند ، مانند از دست دادن حافظه ، آسیب مغزی ، افسردگی ، استرس و غیره." از آنجا که در حال حاضر هیچ راه حل سریع و آسان برای درمان این اختلالات موجود نیست ، می توان از این محصول برای کمک به این افراد استفاده کرد.


اگرچه ممکن است استفاده از دستاورد neuralink با مخالفت برخی روبرو شود ، ایلان ماسک تلاش کرد تا برخی از نگرانی های این رویداد را برطرف کند. وی اعلام كرد كه وسیله جسمی كوچكی كه شركت طراحی كرده است روی جمجمه ی شخص قرار گیرد ، زیر موی شخص پنهان می شود و هرگز قابل رویت نخواهد بود. او قطعه را در دست خود قرار داد تا علاقمندان بتوانند اندازه واقعی آن را ببینند.

ایلان ماسک سپس توجه مخاطبان را به سه خوک جلب کرد که یکی از آنها از دستگاه Neuralink ، یعنی Link استفاده نکرد ، اما روی جمجمه خوک دوم معروف به Gertrude سوار شد. سرانجام در خوک سوم دستگاه Link زودتر نصب شده و پس از مدتی برداشته شد. در این مراسم ماسک نشان داد که خوک سوم ، که قطعه Link از جمجمه آن برداشته شده ، بسیار سالم و تازه بوده و خوک Gertrude که این وسیله را روی جمجمه خود داشت ، بسیار طبیعی و بدون هیچ مشکلی به نظر می رسید.

به گفته موسک ، این دستگاه قادر است از کانال های ارتباطی 1024 که تعبیه شده است ، اطلاعاتی دریافت کند. این دستگاه می تواند شارژ را در طول روز نگه داشته و در طول شب شارژ شود. این دستگاه قادر به اتصال به تلفن شخص است و ارتباط بین دستگاه موجود در مغز و تلفن شخص از طریق ارتباط بلوتوث با مصرف انرژی کم

انجام می شود.

در پایان این مراسم ، ایلان مسک اعلام کرد که این محصول در ماه ژوئیه توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به عنوان یک دستاورد بزرگ شناخته شده است و این شرکت ترتیب داده است که در آینده نزدیک دستگاه را روی اولین مغز انسان نصب کند.


در حال حاضر ، این دستگاه قادر به خواندن سیگنال های مغزی خوک ها و دریافت اطلاعات است. اما Neuralink در تلاش است تا توانایی نوشتن اطلاعات را به این ابزار بیفزاید و پایه ای برای حل مشکلات و اختلالات گفته شده در بالا باشد.


ماسک گفت: متخصصان این شرکت به تدریج در حال به روزرسانی و بهبود عملکرد این دستگاه هستند تا بهترین محصول در مرحله تولید قرار بگیرد. وی همچنین از دستگاه های Neuralink به عنوان دستگاه های بیتی که در جمجمه های افراد مجهز به سیم های کوتاه هستند ، ذکر می کند. از جمله توانایی هایی که می توان به این شاهکار اشاره کرد ، می توان به مواردی مانند تماس با اتومبیل های تسلا از طریق مغز و کنترل بازی های ویدیویی اشاره کرد.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده