دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» تصمیماتی که جف بزوس، ثروتمندترین مرد دنیا اتخاذ می کند بر چه اساسی است؟

تصمیماتی که جف بزوس، ثروتمندترین مرد دنیا اتخاذ می کند بر چه اساسی است؟

جف بزوس ، مدیرعامل آمازون اکنون با ثروت 202 میلیارد دلار یکی از ثروتمندترین افراد جهان است.


در حقیقت ، او اولین کسی است که از مرز 200 میلیارد دلار عبور کرده و ثروتمندترین مرد روی زمین است. بزوس بخش اعظم این موفقیت را مدیون عملکرد شرکت خود ، آمازون است.


این بدان معناست که وی بیش از 57 میلیون سهم از آمازون را در اختیار دارد و با توجه به عملکرد موفق این شرکت در زمان بیماری همه گیر ویروس کرونا ، ارزش سهام آن رشد بی سابقه ای را تجربه کرد و به دنبال آن سرمایه بزوس بیش از 200 میلیارد دلار بود. کرد در حال حاضر آمازون بیش از 1.7 تریلیون دلار در بازار ارزش دارد.

بدون شک تعریف موفقیت جف بزوس یا فرمول واقعی موفقیت او ، وجه اشتراکی با سایر هم رده های او نیز دارد یعنی عادات افراد موفق برای میلیاردر شدن در واقع الگوهای رفتاری که از مجموعه ای به نام عادت موفقیت برای میلیاردر شدن شکل گرفته است .

اما با نگاهی به موفقیت بزوس در آمازون ، به تصمیمی می رسیم که همه چیز به همان روش انجام شده است. بزوس می گوید: "من تمام تصمیمات درست را در ذهنم ، آگاهانه و جسورانه ، در شغل و زندگی شخصی ام گرفتم ، نه در تحلیل من."


البته سخنان بزوس چیز جدیدی نیست و او قبلاً در سال 2018 در مقابل باشگاه اقتصادی واشنگتن دی سی صحبت می کرد. وی گفت: "وقتی تصمیم در اندیشه و تحلیل می گیرید ، باید آن را انجام دهید." اما در زندگی ، اکثر تصمیمات مهم شما همیشه بر اساس غرایز ، هوشیاری ، سلیقه و ذهن شما صورت می گیرد. در غیر این صورت آمازون به این نتیجه نمی رسید.

به عنوان مثال ، تصمیم بزوس برای راه اندازی Amazon Prime دقیقاً بر همین اساس بود نه تجزیه و تحلیل. وی گفت: "در زمان راه اندازی آمازون پرایم ، هیچ کس از این طرح حمایت نمی کرد." همه معتقد بودند که نتیجه آمازون پرایم یک فاجعه خواهد بود. و این تصمیمی بود که باید با شجاعت اتخاذ می شد.


بزوس ادامه داد: تا آنجا که من می دانم با تجزیه و تحلیل دقیق نمی توان چنین تصمیماتی گرفت. در این موارد باید شجاعت اعمال شود.


اگرچه باید تصمیمات بزرگی با شجاعت و جسارت اتخاذ شود ، اما باید براساس اصول شرکت و تجارت شما نیز باشد. برای مثال آمازون مبتنی بر تمرکز روی مشتریان بود و طرح ها باید روی نیازهای مشتری متمرکز شوند.


بزوس معتقد است كه شما ابتدا باید تا آنجا كه می توانید اطلاعات جمع كنید و در آن غوطه ور شوید. سپس شما باید با قلب خود این تصمیم را بگیرید.


هم اکنون بیش از 150 میلیون کاربر مشترک آمازون پرایم هستند. آمازون با خرید اشتراک های مشتری از طریق دسترسی به موسیقی نامحدود و کانال های ویدیویی برتر توانست در سه ماهه آخر سال 2019 5.24 میلیارد دلار درآمد کسب کند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده