دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نحوه جلوگیری از گرم شدن بیش از حد لپ تاپ

نحوه جلوگیری از گرم شدن بیش از حد لپ تاپ

به دلیل پیشرفت های مختلف تکنولوژیکی و در دسترس بودن لپ تاپ ها ، استفاده از این دستگاه بسیار رایج شده است و یکی از دلایلی که بسیاری از دانشجویان و کارمندان از لپ تاپ ها استفاده می کنند ، قابلیت حمل آنهاست.

سالهاست که کاربران با مشکل گرمای بیش از حد لپ تاپ های خود روبرو هستند. یکی از دلایل این امر را می توان در عملکرد سازندگان لپ تاپ در سال های اخیر مشاهده کرد که سعی کرده اند محصولات خود را تا حد ممکن کوچک و کوچک جلوه دهند.

این روش باعث می شود مؤلفه هایی مانند مادربرد ، درایو و غیره. نزدیکتر هستند و فاصله بین آنها کوتاهتر است. در حقیقت ، گرمای لپ تاپ توسط میکروپردازنده ، مادربرد و هارد دیسک ایجاد می شود و هرچه این اجزا نزدیک تر باشند ، گرمای بیشتری ایجاد می شود و باعث گرمای بیش از حد لپ تاپ می شود.

از طرف دیگر ، فن هایی که برای کاهش دما در قلب لپ تاپ ها نصب شده اند ، در شرایطی که قطعات در کنار هم قرار گرفته باشند ، نمی توانند کار خود را به درستی انجام دهند. علاوه بر این ، گرمای حاصل از این اجزا فرار بسیار دشوار است ، و در اینجا جایی خواهیم بود که دمای لپ تاپ بیش از حد بالا می رود و به دنبال آن نقص دستگاه انجام می شود.

MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی مطلب مرتبط MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی

اولین ایده ای که به ذهن کاربر می رسد استفاده از کولر در لپ تاپ است که تا حدودی صحیح است اما گرمای بیش از حد لپ تاپ می تواند باعث آسیب جبران ناپذیری به دستگاه شود و می تواند پر هزینه باشد. با توجه به اینکه وجود دارد در این مقاله تصمیم گرفتم به شما نشان دهم که چگونه از گرمای بیش از حد لپ تاپ خود جلوگیری کنید ، اما اگر یکی از کاربران مکرر لپ تاپ هستید ، توصیه می کنم در انتهای مقاله بمانید.


از دلایل گرم شدن لپ تاپ این است که تولید کنندگان سعی می کنند از لپ تاپ ها و قطعات سخت افزاری با قطر کوچکتر استفاده کنند تا لپ تاپ ها قابل حمل تر شوند و این باعث می شود لپ تاپ توجه کمتری به گرما کند. در ادامه ی این مقاله برای جلوگیری از گرمای بیش از حد لپ تاپ شما چهار روش بیان شده است .



یک. از قرار دادن لپ تاپ روی اشیاء نرم مانند بالش ها خودداری کنید و دلیل این توصیه این است که قرار دادن لپ تاپ روی آن فضای کافی برای تهویه مناسب ایجاد نمی کند و در این حالت باعث گرم شدن لپ تاپ و از نظر سخت افزاری می شود که عملکرد لپ تاپ مشکل دارد.


دو.از قراردادن اشیا بر روی کیبورد لپ تاپ در هنگام خاموش بودن جلوگیری کنید در برخی از موارد ممکن است وجود این اشیا باعث شود تا لپ تاپ بدون اطلاع شما روشن گردد و ساعت ها روشن بماند . روشن بودن بیش از حد نیز همانطور که می دانید باعث می شود تا لپ تاپ حرارت تولید کند .


سه.اشتباه رایجی که توسط کاربران رخ می دهد این است که دستگاه لپ‌تاپ خود را در حالت روشن قرار میدهند به کارهای خود می‌پردازند حتی در حالت آماده به کار نیز ممکن است گرما تولید کند و همین دلیل به هیچ وجه توصیه نمی شود که در صورتی که چند سال از کامپیوتر استفاده نمی کنید آن را روشن بگذارید بهتر است در صورتی که ساعاتی که از رایانه خود استفاده نمی کنید آن را به صورت کامل خاموش کنید.


چهار.یکی دیگر از اشتباههای رایج کاربران ، این است که وقتی لپ تاپ خود را روی کیف مخصوص لپ تاپشان قرار می دهند ، از خاموش بودن آن اطمینان حاصل نمی کند و همین امر و سهل انگاری ممکن است باعث شود دمای سیستم به تدریج افزایش یافته و بسیار گرم شود.


در آخر استفاده از دستگاه های خنک کننده مخصوص در فصول گرم سال توصیه می شود



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده