دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» بررسی بازی جک سامورایی با عنوان Samurai Jack Battle Through Time

بررسی بازی جک سامورایی با عنوان Samurai Jack Battle Through Time

سه سال از پایان سریال تلویزیونی سامورایی جک و در زمانی که طرفداران آثار گاندی تارتاکوفسکی احتمالاً در حال تماشای Primal هستند ، بخش بازی شبکه Adult Swim با همکاری استودیوی توسعه بازی Soleil ، یک بازی مبتنی بر در این سری این بازی با عنوان Samurai Jack Battle Through Time شناخته می شود و به گفته سازندگان آن ، از نظر داستانی بخشی از سریال های اصلی است. سامورایی جک Battle Through Time به طور خاص روی طرفداران قدیمی سریال های تلویزیونی متمرکز بود ، اما در اجرای نهایی نتوانست مخاطبان هدف خود را به خوبی برآورده کند. مخاطبی که با اختلاف 13 ساله بین فصل چهارم و آخر سریال ، احتمالاً چیزی از کودکی آنها باقی نمانده است و اکنون جوانانی با انتظارات متناسب با سن خود هستند که بازی آینده آنها مطمئناً پاسخ مناسبی نخواهد داشت.


داستان سامورایی جک نبرد در طول زمان آخرین لحظات این مجموعه تلویزیونی را به عنوان نقطه شروع خود انتخاب کرده است. درست به محض بازگشت سامورایی جک به گذشته ، آکو دشمن اصلی خود را از بین می برد ، در پورتال زمانی گرفتار می شود و بدون هیچ زمان مشخصی به مکانی منتقل می شود. آخرین ترفند Ako برای مقابله با جک ، که در این سریال توضیح داده نشده است ، اما اکنون نقطه شروع داستان کوتاه Samurai Jack Battle Through Time است. سازندگان بازی سعی کرده اند با قرار دادن شخصیت اصلی در زمان نامحدودی شرایط را برای بازگشت به محیط های آشنا و ظهور مجدد شخصیت های جانبی فراهم کنند. رویکردی که اگرچه از نظر کیفیت در سطح بالایی نیست اما کار خود را به خوبی انجام داده است.


در طی مراحل Samurai Jack Battle Through Time ، گیمر با تعداد زیادی از شخصیتهای جانبی آشنا سریال مانند اسکاتلندی روبرو می شود و یک بار دیگر باید در گذشته با دشمنان شکست خورده مقابله کند. با این حال ، واقعیت موضوع در نهایت نشان می دهد که سامورایی جک نبرد در طول زمان حرفی برای گفتن درباره داستان و نحوه گفتن آن ندارد. داستان در این بازی فقط بهانه ای برای حضور دوباره در محیط ها و آشنایی با شخصیت هایی است که این سریال در گذشته نشان داده و معرفی کرده است. در اصل ، پخش کننده بازی سعی کرده است داستان را به گونه ای تغییر دهد که روایت کلی سریال تحت تأثیر آن قرار نگیرد و تحت پوشش آن نباشد. بهانه ای که باعث می شود این سریال حتی برای گیمرها نیز قابل رویت باشد. این موضوع بازی را از چند طریق تضعیف کرده و عمدتاً داستان را از دستور کار خود خارج کرده است. کسانی که این سریال را به عنوان نویسنده تماشا کرده اند ، ارزش افزوده ای به دست نیاوردند و کسانی که آن را تماشا نکرده اند ، بعید به نظر می رسد که با محیط ها و شخصیت های جانبی ارتباط زیادی پیدا کنند.

کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام مطلب مرتبط کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام


قدرت اصلی سامورایی جک نبرد در طول زمان مربوط به طراحی مراحل آن از دیدگاه بصری است. هر مرحله از بازی با تأثیر یک یا چند قسمت از این سریال طراحی شده است و سازندگان برای انتقال حس هر یک از آنها کار خوبی انجام داده اند. از شهرهای آینده گرفته تا ویرانه هایی که جک باید با دشمنان عجیب بجنگد. هر یک از این محیط ها یک تحول سه بعدی از محیط ها در سری انیمیشن سامورایی جک است. محیط هایی که بخش عمده ای از DNA اصلی این سریال را تشکیل داده اند و اکنون فضای و جو خوبی را برای بازی ایجاد می کنند. همین مورد در مورد طراحی و صدای شخصیت ها نیز پیش می رود. اکثر بازیگران صداپیشه سریال در نقشهای قدیمی خود دوباره ظاهر شده اند و گفتگوها را در حد امکان به منبع اصلی نزدیک کرده اند. دیالوگ هایی که به هیچ وجه در سطح و اندازه سریال نیستند اما حداقل های لازم را ارائه می دهند. رویکرد متفاوت سامورایی جک به داستان قهرمانانه را فقط در موسیقی آن می توان یافت. موسیقی که در جهت مخالف آب حرکت می کند ، گاهی اوقات حتی با موضوع هیپ هاپ همراه است ، نشان می دهد که جک سامورایی با آثار مربوط به سامورایی یا حتی ماجراهای غربی کاملاً متفاوت است. در این میان ، ممکن است تنهایی خارق العاده این سریال در سامورایی جک نبرد با گذشت زمان از بین برود. این احساس که گیم پلی برای انتقال آن باید اساساً تغییر کند اما این اتفاق نیفتاد و نمی تواند تجربه تماشای این سریال را به هیچ وجه منتقل کند.


گیم پلی ممکن است به طور کلی کمتر از اقتباس اهمیت داشته باشد ، اما به نظر می رسد که سازندگان سامورایی جک نبرد در طول زمان کاملاً فراموش کرده اند که آن را فراموش کنند. آنچه ما به عنوان هسته اصلی گیم پلی می بینیم بسیار شبیه اکشن عصر PS2 و کنسولهای نسل ششم است. همان اصول برای طراحی مراحل خطی ، نبردهای تکراری و پیشرفت های اولیه به ویژگی های اضافی بدون هیچ گونه تغییر در سامورایی جک نبرد در طول زمان اجرا شده است. همه مراحل خطی و بدون هیچگونه مسیر جانبی هستند ، بنابراین بازیکن فقط می تواند شمشیر خود را برای پیدا کردن نقاط پنهان یا مسیرهای ویژه حرکت داده و همه اشیاء موجود در محیط را از بین ببرد. رویکردی که سالهاست به فراموشی سپرده می شود ، اما می بینیم که دوباره در سال 2020 استفاده خواهد شد. جنگ دقیقاً همان رویکرد را در پیش می گیرد. همانطور که در بازی اکشن قدیمی ، توانایی بازیکن در نبرد با دشمنان به دو نوع حمله سبک و سنگین ، پرتاب اسلحه و چندین نوع سلاح غوغا کاهش می یابد. ترکیبی از این موارد به تنهایی می تواند جذابیت زیادی را به همراه داشته باشد ، اما گیمر به سختی به آن احتیاج دارد. دلیل اصلی این امر به دلیل تنوع کم دشمنان از نظر ساختار جنگی و طراحی AI است. در طول نبرد در زمان سامورایی جک ، می توانید با اشکال مختلفی از دشمنان روبرو شوید ، اما به جز جزئیات بسیار کوچک ، روند برخورد با همه آنها یکسان است. برای افزودن تنوع به این قسمت ، سازندگان بعضی اوقات دشمنان را ضعیف می كنند كه می توانند با چند ضربه شكست خورده و سعی كنند با افزایش تعداد آنها سرعت عمل را افزایش دهند اما در عمل آنها در این مسیر موفق شده اند و فقط شرایط غیر منطقی را تشکیل داده اند.


راه حل این فرایند تکراری ممکن است در طراحی سیستم ارتقاء توانایی مناسب نهفته باشد ، اما سامورایی جک نبرد با گذشت زمان نیز نتوانسته است از این رویکرد صحیح استفاده کند. با وجود تعداد زیاد گزینه های بازیگری ، ترتیب هر یک از آنها در دسترس است و بازیکن می تواند آنها را به تصرف خود درآورد ، اما به هیچ وجه مناسب نیست و نمی تواند جریان نیروی شخصیت اصلی را در جهت درست دنبال کند . Samurai Jack Battle Through Time به هیچ وجه برای کسانی که منبع اصلی ، سریال را ندیده اند ، انتخاب خوبی نیست. از طرف دیگر ، طرفداران دیرینه این سریال ممکن است کمی با جو بازی ارتباط برقرار کنند و از بودن در آن لذت ببرند ، اما نتیجه نهایی به اندازه کافی عمیق نیست که آنها را به سمت تکراری بکشاند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده