خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» سرویس اینترنت پر سرعت VDSL چه تفاوتی با ADSL دارد؟

سرویس اینترنت پر سرعت VDSL چه تفاوتی با ADSL دارد؟

مقایسه ADSL اینترنت با VDSL


مدتی است که در کشور ما بحث در مورد جایگزینی فناوری VDSL با ADSL وجود دارد که بارها توسط وزیر ارتباطات ذکر شده است که دولت قصد انجام آن را دارد. اما سوالی که در ابتدا برای همه مشترکین اینترنتی و غیر خانگی ADSL پیش خواهد آمد این است که تفاوت این دو فناوری با چه چیزی در کیفیت اینترنت تأثیر دارد. اکنون در این مقاله از وب سایت Kali Boys قصد داریم اینترنت ADSL را با VDSL مقایسه کنیم.


ADSL چیست؟

ما در ابتدا قصد داریم ماهیت اصلی این فناوری را بررسی کنیم. سیستم ADSL یکی از فناوری های قدیمی اینترنت است که به دلیل قیمت پایین این سرویس و پایداری نسبتاً خوب آن ، همیشه در بسیاری از کشورها مخاطبان زیادی دارد.

ADSL مخفف خط اشتراک Asymmetric Digital است ، به این معنی که در این سرویس سرعت بارگیری و بارگذاری همیشه برابر نیست و دائما در حال تغییر است. ADSL یک فناوری است که با یک خط تلفن کار می کند و بسیاری از کاربران می توانند همزمان از آن استفاده کنند. با این حال ، در فناوری قدیمی Dial-up ، فقط یک کاربر می توانست به اینترنت متصل شود و نتواند همزمان از تلفن و مودم استفاده کند. بنابراین نتیجه می گیریم که همان فناوری ADSL در آن زمان انقلابی در صنعت ارتباطات بود.


VDSL چیست؟

فناوری جدید اینترنت VDSL و VDSL2 است که بسیار سریعتر از ADSL است. این همان فناوری است که بسیاری از شرکتهای مخابراتی در ایران قصد اجرای آن را دارند که مدتی است در برخی از شهرها اجرا شده است.


VDSL مخفف خط اشتراک دیجیتال با سرعت بسیار بالا است که در وهله اول سرعت بسیار بالاتری را نسبت به نسخه قبلی نشان می دهد.


حداکثر توان اینترنت VDSL برای دریافت اطلاعات یا در واقع Down Stream 52 مگابیت بر ثانیه و حداکثر قدرت بارگذاری اطلاعات یا Up Stream 16 Mbps است.


این اطلاعات از طریق یک کابل VDSL متشکل از دو سیم مسی پیچ خورده با استفاده از باند فرکانس 25 کیلو هرتز تا 12 مگاهرتز منتقل می شود. این اعداد نشان می دهد که VDSL قادر است از اتصال ، خدماتی مانند تلویزیون با کیفیت بالا ، تلفن IP و دسترسی به اینترنت عمومی پشتیبانی کند.


سیستم های نسل دوم با فناوری VDSL2 حداکثر فرکانس 30 مگاهرتز را دارند که می توانند بیش از 200 مگابیت بر ثانیه برای بارگیری و 100 مگابیت بر ثانیه برای بارگیری پشتیبانی کنند. مطابق استانداردهای به دست آمده و پیکربندی شده توسط تولید کنندگان مودم VDSL ، این امکان وجود دارد که به طور همزمان هفت کاربر را به هم متصل کند و سرعت سرویس بسته به نیاز آنها بین این هفت کاربر تقسیم می شود.

همچنین یک سرویس جدیدتر با نام VDSL + 2 وجود دارد که ظرفیت بارگیری 300 مگابیت در ثانیه ، معادل 38 مگابیت در ثانیه دارد و می تواند تا 100 مگابیت بر ثانیه بارگیری کند ، معادل 13 مگابایت در ثانیه.


تفاوت بین ADSL و VDSL چیست؟

تفاوت این فناوری در این است که VDSL / VHDSL یک نسخه بهبود یافته از نسخه قبلی آن ، ADSL است که بزرگترین تفاوت بین این دو سرویس در سرعت ارائه اینترنت به کاربر است و تفاوت چندانی با هم ندارد.


همانطور که قبلاً گفتیم ، سرعت بارگیری داده توسط سرویس VDSL 52 مگابیت بر ثانیه است ، در حالی که سرعت بارگیری با سرویس ADSL 8 مگابیت بر ثانیه است. همچنین سرعت بارگذاری توسط سرویس VDSL و ADSL به ترتیب برابر با 16 Mbps و 1 Mbps است که در این حالت سرعت بارگذاری VDSL شانزده برابر سریعتر از ADSL است.


معایب VDSL

مهمترین نقطه ضعف این فناوری جدید ، اجباری در نزدیکی سرور است. به عنوان مثال ، اگر خانه شما ارائه دهنده خدمات اینترنت در فاصله 500 متر باشد ، اینترنت شما بسیار کند خواهد بود.


دلیل این امر این است که سرورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت شما باید در فاصله 300 متری Wi-Fi شما باشند و این میزان مسافت در ابعاد بزرگ واقعاً بسیار اندک است ، و بیشتر این نوع سرویس ها در شرکت های بزرگی استفاده می شوند که می توانند سرورهای ارائه دهنده را در خود جای دهند. . آنها در شرکت خود اینترنت دارند. شاید به همین دلیل است که بیشتر کشورها و افراد هنوز به جای VDSL از سرویس اینترنت ADSL استفاده می کنند.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده