بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی فیلم سینمایی "بازیکن شماره یک آماده" ساخته استیون اسپیلبرگ

معرفی فیلم سینمایی

می توان استیون اسپیلبرگ را بازیگوش ترین و کنجکاوترین کارگردان سینمای هالیوود نامید. او تقریباً همه ژانرهای سینما را از انیمیشن گرفته تا اکشن ، ترسناک ، کمدی ، تاریخی ، سیاسی و درام تجربه کرده و در آخرین کار فعالیت هنری خود به سراغ ژانر مورد علاقه خود یعنی علمی-تخیلی رفته است با این تفاوت که فراتر از تصور رفته است و از مرزهای تخیل عبور کرده است.

اسپیلبرگ 72 ساله برای گیمرها فیلمی ساخته است که هیچ کس به جز او نمی تواند آن را بسازد و امضای دائمی این کارگردان مشهور روی آن است. Ready Player One یک فیلم برای کسانی است که عاشق دنیای بازی ها ، انیمه ها ، کمیک بوک ها و البته سینما هستند و برای این افراد پر از غافلگیری و شگفتی است.


اگر خود را یکی از این افراد می دانید یا می خواهید یک فیلم اکشن ناب با جادویی ترین تصاویری که دیده اید ، باید به فیلم جدید اسپیلبرگ بروید و اگر به دنبال یک فیلم جدی با مضامین هنری هستید ، بهتر است از این کار خودداری کنید آی تی. از آنجا که کارگردان نابغه هالیوود به مغز خود آرامش داده و پس از ساخت چند اثر جدی با مضمون سیاسی ، وارد دنیای شاد و شگفت انگیز بازی های ویدیویی شده است.

این فیلم در آینده ای نه چندان دور (2045) اتفاق می افتد که در آن جهان شاهد نوعی ویرانی بزرگ است و دلیل این نابودی بی توجهی دولت ها و نژاد بشر نسبت به وقایع واقعی است. یک بازی آنلاین مجازی عظیم به نام OASIS ایجاد شده است که در آن افراد از هر طبقه اجتماعی می توانند یک شخصیت مجازی باشند و در سیارات مختلف این جهان زندگی کنند. این بازی آنلاین توسط دانشمند نابغه ای به نام جیمز هالیدی ساخته شده و چنان در بین مردم محبوب شده است که خود وی به نوعی پیامبر برای ملت تبدیل شده است. هالیدی بعد از چند سال بیمار می شود و می میرد ، اما وصیت نامه ای ویدیویی از خود منتشر می کند که باعث ایجاد شورش در بین گیمرهای بازی شده است:

در این وصیت نامه ، او می گوید که سه کلید را در دنیای مجازی OASIS پنهان کرده است که همه نمی توانند آنها را پیدا کنند و با یافتن هر سه کلید ، می توان حاکم و کنترل کننده جدید OASIS شد. 

کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام مطلب مرتبط کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام

این خبر در سراسر جهان پخش می شود و همه را جذب خود می کند .شرکت رقیب آنها به نام IOI بیش از هر زمان دیگری در جستجوی این کلیدهاست و با استخدام صدها هزار نفر و بردن آنها به بازی لشکری موسوم به "Sixer" را تشکیل می دهد که قصد دارند این دنیای مجازی را کنترل کنند و از افراد OASIS(بازیکنان در بازی) باب میل خود استفاده کنند .

مانند آواتار ، فیلم دارای صحنه های FULL CGI (کاملاً رایانه ای) است که در وهله اول برخی از بینندگان آن را دوست ندارند ، اما اگر فیلم را تماشا کنید ، احتمالاً با من موافقید که گفتن این داستان در بدن دیگری جای نمی گیرد. غیر از این تکنیک اسپیلبرگ برای خلق این صحنه ها از پیشرفته ترین و به روزترین فن آوری ها استفاده کرده و اثری خلق کرده است که یک سر و گردن از آثار دیگران بلندتر است.


در واقع ، این جلوه های ویژه جالب و تصاویر خیره کننده Ready Player One است که نقص آن را می پوشاند و باعث هجوم آدرنالین بیننده می شود. زمان نسبتاً طولانی فیلم با سرعت و ریتم خوبی همراه است و ابعاد و نبردهای موجود در دنیای جدید OASIS را به مخاطب نشان می دهد و او را در کنش فیلم غرق می کند ، به طوری که نقاط ضعف اثر از دید پنهان است.

فیلمنامه Ready Player One توسط نویسنده کتاب اصلی این اثر سلین ارنست نوشته شده است ، به همین دلیل این میزان اختلافات زیاد بین فیلم و کتاب دور از انتظار به ذهن می رسید .البته باید دانست که بیشتر این اختلافات به پیشرفت فیلم کمک کرده است و تغییراتی که نویسنده در فیلم ایجاد کرده ، آن را به روزتر کرده است (در مقایسه با تاریخ اکران کتاب 2010).

نکته ای که در فیلم تغییر کرده و کمی تعجب آور است این است که شخصیت های فیلم برخلاف شخصیت های کتاب ، کاغذی مانند هستند. شخصیت ها و به ویژه آنتاگونیست (شخصی به نام سورنتو که رئیس گروه IOI نیز هست) در داستان کتاب بسیار پخته تر و شرورتر از فیلم نامه رفتار می کند به طوری که در این فیلم ، او به یک شخصیت مقوایی نسبتاً احمقانه تبدیل می شود که بیشتر شبیه یک شرور کارتونی است تا یک شرور سینما.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده