بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» اولین گام کسب در آمد | ایده یابی و شیوه ی آن

اولین گام کسب در آمد | ایده یابی و شیوه ی آن

برای کسب درآمد از طریق اینترنت این صورت شما هر تلاشی هـم که روی اسـتراتژی، نامگـذاری، رنـگ و لوگو و مدیریت بکنید، وقتی اصل ایده مشکل دارد شما راه به جایی نخواهید برد. به همین صورت ما طبق اصول سه گانه، تنبل، زرنگ، خنثی که اساس کتاب نام های تجاری بود، ایده و استراتژیها را نیز به سه قسمت تقسیم کردیم که اگر اندیشه کسب در آمد یا کسب در آمد اینترنتی از خانه یا کسب در آمد دلاری دارید بتوانید ایده های کسب در آمد خود را بیابید.


الف. ایده تنبل: ایده هایی بسیار دشوار و ناآگاهانه براساس توهمات صاحبان مشاغل ، مانند پیتزاهای سبزیجات ، بستنی سگ ، نخ دندان با طعم گوشت و غیره شکل می گیرند.


ب.ایده های خنثی: ایده هایی که به تنهایی قدرت زیادی ندارند و باید با یک استراتژی قدرتمند ترکیب شوند ، مانند ایده راه اندازی کارخانه لبنیات و تولید خمیر ، که بعداً با یک استراتژی هوشمندانه ترکیب می شود و به یک مارک معروف تبدیل می شود ، خمیر سبز با بطری های شکم سنتی.


ج. ایده های زیرکانه: اینها ایده هایی هستند که در ابتدا پتانسیل بسیار بالایی دارند و حتی با یک استراتژی خنثی می توان به آنها دست یافت ، مانند ایده ساختن بستنی با اسمارت فون ها و نی های ضخیم برای نوشیدن ، که بعدا تبدیل به برند موفق Icepack. .

اما ما دریافتیم که اگر شما یک ایده تنبل داشته باشید ، حتی اگر از بهترین استراتژی استفاده کنید ، موفقیت به پایان نرسیده است. اما اگر بتوانیم ایده های معتدل یا خنثی و ایده های هوشمندانه ای برای خود پیدا کنیم ، می توانیم امیدوار باشیم که با ترکیب آن با یک استراتژی متوسط ​​یا هوشمندانه به یک برند قدرتمند تبدیل شویم.

مثلا اگر ما یک سوارکار ناشی باشیم، حتی اگر بر بهترین اسب عربی نیز سوار شویم بازهم در مسـابقه شکست خواهیم خورد، اما اگر ما سـوارکاری متوسط باشیم یعنی ایده متوسط یا خـنثی، میتوانیـم با سواری گرفتن از اسبـی رهوار در مسابقه رتبه خوبی کسب کنیم. اما ایدهیابی اصولی دارد که در این سطور چند نمونه از آن را برای شما نام خواهیم برد.


اصول سه گانه ایده یابی

نخستین اصل شامل غواصی است. یعنی در یک مساله فرو رفتن تا بتوانید به راه حل برسید.

دومین روش ذهن ناخودآگاه است، در این روش ما اطلاعات زیادی را کسب میکنیم اما مدتی موضوع را رها میکنیم، سـپس در زمـان و مـکان منـاسبی و از تـرکیب آموختهها به ایده زرنگ میرسیم. سومین روش هم روش نیوتن است. دراین روش به ناگاه سیبی به سر شـما میخورد و شمـا ایده را کشـف میکنید، مثل کشـف چسبهای پارچه ای ولکرو یا کاغذهای چسبانک استیکی نوتز.

اما به غیر از اصول سه گانه میتوانیم از چکلیست الکس آزبورن هم استفاده کنیم که شامل روشهای زیر است.

ترکیب کردن مثل اختراعات مهندسی و پزشکی، تغییر سایز دادن مثل خمیردندان و شامپوهای کوچک مخصـوص هتـلها، اقتباس کردن مثل اسنپ که از اوبر تاکسی اقتباس کرد، تغییر کاربـری دادن مثل تبدیل یک خانه ویلایی به یـک کافی شاپ، ارتقا محصولات مثل کاری که ژیلت با تیـغهای خودش انجام مـیدهند، چه چیزی نیستها مثل لاستیک بدون تیوپ و غیره.



کلیدهای استراتژی شاخصه

کلید اول تخصص است. با یک دست نمیتوان دو هندوانه گرفت، سعی کنید حداقل در ابتدای شروع یک کسب و کار و برندسازی متخصص یک کار باشید، در این کار حرفهای شـده و بهترین بهترینها باشید، به این صورت شـما به عنوان مرجـع بازار شنـاخته خواهیـد شد و این خـود یکی از مهـمترین استراتژیهای برندینگ است. مثلا تصور کنید که پروفسور سمیعی، یک متخصص مغز حرفهای در جهان است و همین عامل باعث ساخت برند قدرتمند او شده است.

البته ساختن یک برند با کیفیت مثل پروفسور سمیعی دهها سال طول کشیده است.


کلید دوم، ساخت یک رده جدید است. شما میتوانید همانطور که برند الجی سـولار دام را به عنـوان یک فـر خوراکپزی جدیدتر از ماکروویو به بازار ارائه کرد، محصولات و خدمات موجود را با ایجاد تغییرات اساسی به عنوان یک رده جدید به بازار معرفی نمایید.



کلید سوم، ساخت یک نام جدید است. سالها پیش جزیرهای در کارائیب، خوک نام داشت و هیچ توریستی به آنجا پا نمیگذشت تا ایـن که نام آنجا را به پارادایز یا جزیره بهشتـی تغییری شـایسته دادنـد و سیل توریست ها به آنجا سرازیر شدند.

کلید چهارم، ساخت یک هویت جدید است. آجیل، زعفران، خرما میتوانند هویت داشته باشند و به این صورت با برند دار شدن حتی تا 40درصد محصولات خود را گرانتر از سایرین بفروشند، همانکاری که آجیل تواضع یا زعفران سحرخیز در ایران انجام داده است.

کلید پنجم، بستهبندی متفاوت است. در فصل پیشین هم گفتیم که شـرکت دوغ گرینـه، ایـده خنثـی تولید دوغ را با ترکیب آن با بسته بندی خاص شکمی خود یعنی استراتژی تمایز تبدیل به یک برند موفق کرد.

کلید ششم، تمرکز روی یک پیام واحد است.

شرکت ولوو سالهای سال طلایه دار امنیت در دنیا بوده است و امروز هم هرزمان روی این موضوع تمرکز کرده توانسته سود و فروش بیشتری داشته باشد.

کلید هفتم، تمرکز روی محصول است. شرکت اپل فقط محصولاتی میسازد که با آیاو اس کار میکنند که در ابتـدا کامپیـوترها بودند و اکنون موبایلهای پرفروش نیز به آن افزوده شدهاند، آنها حدود30 محصول دارند و برترین برند دنیا هستند!

کلید هشتم، تمرکز روی یک بازار واحد است. شما بهتر است که تکلیف خود را مشخص کرده و بالا یا پایین بازار را بچسبید، در این دو قسمت رقبای کمتری وجود دارند، مثل فروشگاههای افق کوروش که اکنون در ایران پایین بازار را هدف قرار دادهاند، البتـه حضور قدرتـمند در ایـن بازارها باید ساختارمند باشند یعنی فقط ارزانفروشی یا قیمتبالافروشی نیـست که شما را موفق میکند، بلکه ابتدا باید ساختارهای آن را ایجاد کرده باشید.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده