بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مهر ماه به عنوان زمان آزاد سازی سهام عدالت برای سهامداران غیر مستقیم مشخص شد

مهر ماه به عنوان زمان آزاد سازی سهام عدالت برای سهامداران غیر مستقیم مشخص شد

معامله سهام عدالت از ابتدای مهر به طور غیرمستقیم امکان پذیر است. بر این اساس سهامداران عدالت که روش غیر مستقیم مدیریت سهام خود را انتخاب کرده اند ، می توانند سهام خود را بفروشند.


سهامداران غیر مستقیم سهام عدالت از مهر می توانند سهام عدالت خود را بفروشند

 

محمدجواد فرهانیان با بیان اینکه پول فروش سهام عدالت به قیمت روز معامله به حساب فروشندگان واریز می‌شود به ایلنا گفت: کاهش قیمت سهام عدالت چند روز پس از انجام معامله و سفارش‌گذاری نمی‌تواند بر قیمت روز معامله اثرگذار باشد.

 

وی ادامه داد: اگر مشمولان این تصور را دارند که به دلیل ریزش سهام عدالت واریزی‌ آنها کاهش یافته، می‌توانند گزارش روز معامله و واریزی‌ها را از شرکت کارگزاری که نسبت به فروش سهام اقدام کرده‌اند و افرادی که از طریق بانک‌ها اقدام به فروش سهام کرده‌اند این گزارش را باید از کارگزاری بانک مورد نظر دریافت کنند.

 

فرهانیان درباره سهامداران عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند اما به دلیل ریزش بازار قصد فروش هرچه سریع‌تر سهام را دارند، افزود: تمام مشمولانی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام عدالت انتخاب‌ کرده‌اند فعلا باید صبر کنند تا شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در بورس پذیرش شوند، در این صورت تمام سهام را می‌توانند به فروش برسانند. به احتمال زیاد تا پایان شهریور ماه اغلب شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در بورس پذیرش می‌شوند.

 

نحوه فروش سهام عدالت در روش غیرمستقیم

 

سهامداران سهام عدالت که از این پس به عنوان سهامدار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی شناخته می‌شوند می‌توانند همانند دیگر سهامداران بورسی معامله کنند. به گزارش برات نیوز، معاون نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس درباره نحوه فروش سهام عدالت اعلام کرد: سهامداران سهام عدالت که از این پس به عنوان سهامدار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی شناخته می‌شوند می‌توانند همانند دیگر سهامداران بورسی معامله کنند. به گفته محمدرضا معتمد جزئیات فروش سهام عدالت توسط بورس تهران و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مشخص می‌شود. بر اساس این گزارش، از حدود ۵۰ میلیون نفر دارای سهام عدالت حدود ۲۸ میلیون نفر از آن‌ها روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، و در طول حدود سه ماه گذشته تعدادی از سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند که طبق آمار‌ها حدود ۱۸ میلیون نفر هستند اقدام به فروش سهامشان از طریق بانک و کارگزاری کرده‌اند. فروش سهام عدالت در روش غیرمستقیم در زمان انتخاب روش آزادسازی بار‌ها مسئولان تاکید کردند که اگر سهامداران دانش بورسی و نیاز به فروش فوری سهامشان را دارند روش مستقیم را انتخاب کنند.

 

علی‌رغم اظهارات مسئولان در خصوص نحوه فروش سهام عدالت ،انتخاب روش غیرمستقیم برای همه این ۲۸ میلیون نفر به این معنی نیست که نیاز به فروش سهامشان ندارند.

 

برخی از سهامداران به جهت این که نحوه معامله در بورس را نمی‌دانند یا در آن زمان نیازی به فروش سهامشان نداشته‌اند روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند یا شاید تصور نمی‌کردند که فرایند فروش سهام عدالت در این روش سه ماه طول بکشد.

 

اگر چه این اقدامات در نحوه فروش سهام عدالت اولین قدم‌ها برای سهامدارانی است که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند و هنوز هم امکان فروش آن فراهم نیست.

 

 

نحوه بازگشایی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در بورس

معاون نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس برای سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، توضیحاتی داد.

 

وی گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در بورس ثبت شده هستند و قرار است که نماد آن‌ها بازگشایی شود، هر کدام از این شرکت‌ها که آماده شود ما کار‌های پذیرش و ثبت اطلاعات سهامداران انجام می‌دهیم و متعاقبا اعلام می‌کنیم که قابل معامله می‌شود.

 

معتمد در خصوص نحوه ثبت این شرکت‌ها عنوان کرد: برای ثبت این شرکت‌ها یک صورت مالی حساب‌رسی شده می‌خواهیم که باید توسط هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استانی تهیه و به حسابرس‌ها ارائه شود و اطلاعات ۱۲ شرکت به صورت حسابرسی شده روی سایت کدال قرار گرفته است.

وی افزود: موضوع بعدی ثبت افزایش سرمایه این شرکت‌ها است که باید در ۳۰ حوزه سرمایه‌گذاری استانی اطلاعات از ادارات ثبت مراکز استان بگیرند، آگهی ثبت منتشر شود و سپس در سامانه شرکت‌های سپرده‌گذاری و بورس تهران قرار بگیرند و با تعداد سهامداران تطبیق داده شود. در مرحله آخر براساس تعداد سهامداران، یک پرتفوی به‌روز بدهند و سهم باز شود.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده