دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه اضطراب و نگرانی خود را کاهش دهیم؟

چگونه اضطراب و نگرانی خود را کاهش دهیم؟

استرس در زندگی روزمره معمول است و گاهی اوقات می تواند پیامدهای مثبتی داشته باشد. اما وقتی بیمارگونه شود و به نگرانی و اضطراب مداوم تبدیل شود و افکار و اعمال انسان را تحت تأثیر قرار دهد ، می تواند خطرناک باشد. روش های زیادی برای غلبه بر اضطراب وجود دارد ، اما شما باید راه حل مناسب و متناسب با شخصیت خود را پیدا کنید و استفاده کنید.


1.وقتی مضطرب هستید ، نمی توانید به راحتی نفس بکشید و این خود استرس ایجاد می کند. حتی ممکن است نفس خود را روی سینه خود نگه دارید بدون اینکه متوجه شوید. میزان اکسیژن خون شما کاهش یافته و عضلات منقبض می شوند. ممکن است سردرد داشته باشید یا اضطراب شما افزایش یابد. پس از آن ، وقتی احساس اضطراب کردید ، نفس عمیق بکشید و هوای ریه های خود را برای چند ثانیه نگه دارید. سپس آرام آرام تا 10 بشمارید و نفس خود را بیرون دهید.


2.یکی از عوامل استرس زا اتلاف وقت و عدم برنامه ریزی مناسب است. از کارهای روزانه خود لیستی تهیه کنید و آنها را با توجه به اهمیت آنها تنظیم کنید. ابتدا سعی کنید کارهای مهمتری انجام دهید. بعد از هر کار ، آن را از لیست برنامه خود حذف کنید. صبح ، اول از همه ، کارهایی را انجام دهید که علاقه چندانی به شما ندارد ، بلکه باید آن را انجام دهید. به این ترتیب ، تا پایان روز اضطراب کمتری خواهید داشت.



چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

3.سعی کنید دوستان بیشتری پیدا کنید. هر وقت احساس تنهایی یا نگرانی کردید ، به سراغ یکی از دوستان خود بروید و با او صحبت کنید.



4.تجسم یک صحنه زیبا می تواند ذهن شما را از یک موقعیت استرس زا دور کند. هر زمان فرصتی پیدا کرد ، چشمان خود را ببندید و مکانی آرام و زیبا را در ذهن خود تصور کنید. سعی کنید تمام جزئیات آن مکان را احساس کنید. موسیقی دلپذیر ، مناظر زیبا ، عطر و بوی دلپذیر و آرام (همچنین می توانید با خواندن کتاب یا گوش دادن به موسیقی آرام و دلنشین اضطراب را تسکین دهید).



5.فعالیت بدنی نقش مهمی در کاهش اضطراب دارد. با ورزش و سایر فعالیت های بدنی می توانید استرس اضطراب را کاهش دهید. سرگرمی مورد علاقه خود را پیدا کنید و مرتباً آن را انجام دهید. ورزش ، کارهای هنری ، مراقبت از گل و باغ و ... می تواند شما را آرام کند و در هنگام اضطراب انرژی بیشتری به شما بدهد. به یاد داشته باشید که جسم و روح جدایی ناپذیر هستند.



6.شرط داشتن جسم و روان سالم ، تغذیه مناسب و استراحت کافی است. بدن سالم و قوی برای غلبه بر استرس آماده تر است. درست مانند اتومبیلی که بدون بنزین متوقف می شود ، بدن شما بدون تغذیه مناسب و خواب کافی قدرت خود را از دست می دهد و به راحتی تسلیم موقعیت های استرس زا می شود. بنابراین از خواب و غذا خود مراقبت کنید.



7.خنده بهترین راه برای غلبه بر استرس است. گاهی اوقات یک فیلم کمدی تماشا کنید یا یک جمله طنزآمیز بخوانید تا حس شادی و نشاط را برای شما به ارمغان بیاورد.



8.وقتی مضطرب هستید ، اغلب اوقات با نگاه منفی به مسائل نگاه می کنید. برخی افراد به این امر عادت کرده و در واقع همیشه نیمه خالی لیوان را می بینند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید سعی کنید این عادت را ترک کنید. در زندگی روشن و زیبا فکر کنید و خوش بین باشید. سپس به دنبال نکات مثبت یک موضوع باشید ، نه موارد منفی. خنده کودک ، دیدن دوست قدیمی ، آواز پرنده ، طلوع آفتاب ، سلامتی ، نشاط ، جوانی و .... نمونه هایی از نکات مثبت و واضح در زندگی ممکن است

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده