خرید از سراسر دنیا


» بیوگرافی (زندگی نامه) کامل بیل گیتس

بیوگرافی (زندگی نامه) کامل بیل گیتس

بیل گیتس یکی از تأثیرگذارترین کارآفرینان و مدیران معاصر در دنیای فناوری است. وی با معرفی محصولات محبوب بنیانگذار مایکروسافت و ثروتمندترین مرد جهان شد.

 

بیوگرافی بیل گیتس

بیل گیتس ، نام کامل ویلیام هنری بیل گیتس سوم ، یکی از بزرگترین تاجران و کارآفرینان جهان ، در 28 اکتبر 1955 متولد شد و به همراه دو خواهر خود در سیاتل ، واشنگتن بزرگ شد. گیتس با خانواده ای متولد شد که سابقه غنی تجارت ، سیاست و خدمات اجتماعی داشت. پدر وی ، ویلیام هنری گیتس دوم ، وکیل دادگستری در سیاتل ، واشنگتن بود و مادرش معلم مدرسه و عضو هیئت مدیره United We International بود که در امور خیریه نیز فعالیت داشت.

 

بیل گیتس در مدرسه Lakeside تحصیل کرد. سپس به علاقه خود به نرم افزار پی برد و از 13 سالگی شروع به برنامه نویسی کرد. هسته مایکروسافت از همین جا بود. در بهار سال 1968 ، این مدرسه تصمیم گرفت دانش آموزان را با رایانه ، پدیده ای جدید در جهان ، آشنا کند.

 کامپیوترها هنوز بزرگ و گرانتر از مدرسه بودند. برای این منظور ، مدرسه صندوق تأسیس کرد و اعلام کرد که به اجاره کامپیوتر DEC PDP-10 برای مدت یک سال کمک خواهد کرد. خیلی بیشتر از هزینه اجاره یک ساله پس انداز شد. اما این مدرسه جذابیت این غول الکترونیکی را برای دانش آموزان دست کم گرفته است. دانشجویان بیل گیتس ، پاول آلن ، دو سال بزرگتر از گیتس و برخی از دوستان دیگر بودند که هم اکنون همه از برنامه نویسان ارشد مایکروسافت هستند.

 

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

بیل گیتس و سه دوستش در کار به یکدیگر کمک کردند و همچنین زبانهای برنامه نویسی دیگری را آموزش دادند. بهترین دوست او بیل پل آلن بود ، او در آن زمان نمی دانست که چه کارهای بزرگی در آینده انجام خواهد داد. و چه عناوینی را باید در دنیا به آنها اختصاص داد.

آنچه که این دو دوست داشتند اهداف بزرگ و علاقه زیاد آنها به کارشان بود و به آنها کمک کرد تا در آینده به بزرگترین شرکت جهان تبدیل شوند.


پس از آمدن به دانشگاه با استیو بالمر ملاقات کرد

پس از مدتی ، مدیران مدرسه به این لایحه اجازه اجرای نرم افزار برای زمان بندی کلاس را دادند ، پس از آن لایحه به تکامل خود ادامه داد تا اینکه سرانجام در سال 1973 فارغ التحصیل شد ، در حالی که والدینش در این لایحه بودند. اصرار داشت که خیلی زود به دانشگاه رفت و در همان سال بیل وارد دانشگاه هاروارد شد.

 بیل گیتس در دانشکده حقوق تحصیل کرد ، در حالی که علاقه ای به این رشته نداشت و ترجیح می داد دنبال علایق خود برود ، که والدین بیل را نگران می کرد.

 

در دانشگاه ، بیل با استیو بالمر ، که در حال حاضر رئیس دفتر مایکروسافت است ، ملاقات کرد.

 

مایکروسافت

بیل و پاول دوست باقی می مانند و در سال 1975 گیتس تیم دو نفره خود را با پل برای نسخه اصلی تشکیل داد.در همان سال ، بیل خبر تولید رایانه را در این مجله دید و بلافاصله با مدیران سازنده آن رایانه ، MITS تماس گرفت و اعلام كرد كه در حال ساخت نرم افزار مترجم BASIC برای آن رایانه است ، در واقع گیتس چنین کاری نکرد اما بنابراین تصمیم گرفت نظرات مدیران آن شرکت را جلب کند.

 با قبول مقامات MITS برای نشان دادن برنامه ، بیل و پاول تصمیم می گیرند که نمونه ای از کارهای خود را برای نمایش تهیه کنند و نتیجه جلسه این است که پل و بیل روی مترجم خود کار کنند (Altair Basic) بود.

 در سال 1976 ، پس از مشورت بسیار با بیل گیتس و خانواده اش ، وی تصمیم به ترک دانشگاه و تمرکز بر روی برنامه نویسی و علایق خود گرفت و با موافقت خانواده اش ، بیل و پاول آلن تصمیم به تاسیس یک شرکت نرم افزاری گرفتند.

 

این دو دوست اولین دفتر خود را در آلبوكرك تأسیس كردند و بعداً شركت خود را كه Microsoft نامگذاری شد ثبت كردند.مایکروسافت روز به روز در حال رشد بود و کارمندان بیشتری به این شرکت اضافه می شدند.


بیل گیتس در مایکروسافت

در بیوگرافی بیل گیتس آمده است که در آن زمان فقط 40 کارمند در مایکروسافت بودند که به طور مداوم کار می کردند. فروش کل آن تنها 2.4 میلیون دلار در سال بود. در سال 1980 ، شرکتی به نام IBM تصمیم گرفت برای پیشرفت در زمینه رایانه های شخصی رایانه ای به نام PC را که اکنون به رایانه های مدرن مجهز است ، تولید و به بازار عرضه کند.

 

اما IBM تصمیم گرفت نرم افزار خود را به خارج از کشور واگذار کند. از اینجا بود که سرنوشت به مایکروسافت برگشت و IBM با یک شرکت کوچک قراردادی منعقد کرد که مایکروسافت از IBM می خواست این نرم افزار را تولید کند. بیل گیتس و پاول آلن سیستم DOS 86 را برای رایانه های شخصی IBM اصلاح کردند و حتی ویژگی های بیشتری را برای قدرتمندتر کردن آن اضافه کردند و آن را به یک سیستم عامل 16 بیتی تبدیل کردند.

 

مایکروسافت سیستم عامل را MS-DOS نامید. MS-DOS بر روی رایانه های شخصی IBM نصب شد و IBM برخی از رایانه های شخصی خود را برای استفاده از MS-DOS به مایکروسافت فروخت.

 

چند سال بعد ، مایکروسافت یک سیستم عامل گرافیکی به نام ویندوز منتشر کرد و محصولات موفق تری تولید کرد که منجر به رشد چشمگیر آن شد. طبق آمار ، بیش از 95٪ دارندگان رایانه های شخصی در سراسر جهان از انواع محصولات مایکروسافت استفاده می کنند. بیل گیتس با بیش از 50 میلیارد دلار هم اکنون یکی از ثروتمندترین افراد جهان است.

 

بیل گیتس سالها این سمت را داشت. به گفته خود بیل گیتس ، یکی از دلایل موفقیت مایکروسافت استخدام افراد باهوش است. بیل گیتس هنگامی که مایکروسافت را اداره کرد تنها 19 سال داشت. او آنقدر مشغول بود که گاهی حتی چند روز از محل کار خود خارج نمی شد و با کارمندان خود در پروژه های مختلف و سفارش مشتری سخت کار می کرد.

 

گیتس پس از 25 سال در سال 2000 به عنوان مدیرعامل مایکروسافت وارد کار شد و استیو بالمر جایگزین وی شد ، اما همچنان به عنوان مدیر اجرایی و رئیس جمهور شرکت خدمت کرد. وی از سال 1975 تا 2014 ریاست هیئت مدیره مایکروسافت را بر عهده داشت و با استعفا گیتس 39 سال بعد ، جان ال. تامسون به جای او منصوب شد.

 

در ژانویه 1994 ، بیل گیتس با ملیندا فرنچ ، کارمند مایکروسافت ازدواج کرد. ملیندا اهل دالاس ، تگزاس است. این زوج سه فرزند دارند ، جنیفر کاترین گیتس (1996) ، روری جان گیتس (1999) و فوب آدل گیتس (2002).

 

خانه بیل گیتس یکی از مدرن ترین و گران ترین خانه های جهان است که در تپه ای مشرف به دریاچه واشنگتن در مدینه ، واشنگتن واقع شده است. اعتقاد بر این است که خانه و زمین 125 میلیون دلار ارزش دارد و سالانه حدود 1 میلیون دلار مالیات بر آن تعلق می گیرد. همچنین دارایی بیل گیتس مجموعه نوشته های لئوناردو داوینچی است که وی در حراجی در سال 2004 به ارزش 30.8 میلیون دلار خریداری کرد.

 آدرس ایمیل بیل گیتس به طور گسترده ای در سراسر جهان توزیع شد و در سال 2004 نزدیک به 4 میلیون ایمیل دریافت کرد که اکثر آنها هرزنامه هستند. به گفته وی ، ایمیل های دریافت شده پیشنهادهای زیادی برای ثروتمند شدن دارند که اگر آزرده نشوند حداقل به همان اندازه سرگرم کننده هستند.



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده