خرید از سراسر دنیا


» معرفی و نقد فیلم سینمایی انگل Parasite برنده جایزه اسکار 2020

معرفی و نقد فیلم سینمایی انگل Parasite برنده جایزه اسکار 2020

فیلم کره ای Parasite 

چندین دهه است که سینمای کره از نظر تولید محتوای بی نظیر و قابل توجه مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. در این عصر طلایی سینمای کره جنوبی ، چندین کارگردان برای تولید این جنبش و دوران تولید آثاری ایستادند که برای پیشکسوتان سینما حرف های زیادی برای گفتن دارد.


مقاله مشابه:تحلیلی بر فیلم چاقوها بیرون (Knives-Out) ساخته ی رایان جانسون


شاید یکی از بهترین های این گروه از کارگردانان کره جنوبی بدون شک بونگ جون هو باشد ، مردی که با فیلم های به یاد ماندنی مانند Memories Of Murder و The Host خود را میخ زده است. قویترین ممکن را در خاطرات دوستداران سینما زده است.

کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام مطلب مرتبط کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام


اکنون ، پس از دو سال و تجربه اوکجا با یک تیم آمریکایی ، او به ریشه های خود و کشورش بازگشته است تا یک داستان شخصی تر و بونگ جون هو ایجاد کند.فیلم سینمایی Parasite جدیدترین ساخته این کارگردان خوش ذوق و شیک است که در جشنواره فیلم کن سر و صدای زیادی به پا کرد ، صدایی که برای او تعجب آور نیست ، اما برای ما ، طرفداران و طرفدارانش ، اعلام همکاری مجدد او با بازیگر علاقه او ، Kang-Ho Song ، که به عنوان کار امضای وی در نظر گرفته شده است ، خبر بسیار خوبی بود. مارتین اسکورسیزی و رابرت دنیرو ، آلفرد هیچکاک و جیمز استوارت ، کریستوفر نولان و مایکل کین و بسیاری دیگر ، همکاری های موفق بسیاری در تاریخ سینما داشته اند. بونگ جون هو و کونگ هو سونگ بدون شک در این رده قرار دارند و مطمئناً به خاطر خوبی هایشان در کنار بزرگان تاریخ سینما در سالهای آینده از آنها یاد می شود.


مقاله مشابه:نقد و بررسی فیلم سینمایی در انتظار بربرها با بازی جانی دپ


اما بیایید سراغ خود فیلم برویم ، آیا پارازیت می تواند موفقیت های قبلی بونگ جون هو را تکرار کند؟

اگر بله ، آیا به اندازه کارهای قدیمی او به یاد ماندنی است یا خیر؟


در بحث کلی فیلم کره ای Parasite  ، لازم است ابتدا به داستان و مضمون آن برسیم. داستان از آنجا آغاز می شود که بیننده برای اولین بار با خانواده های نسبتاً فقیری آشنا می شود ، به نظر می رسد هیچکدام تلاش زیادی برای برون رفت از این شرایط ندارند. گویی سرنوشت خود را پذیرفته اند. ناگهان ، طبق معمول ، ابتدا سوراخ خود را به پسر خانواده ، کی وو نشان می دهد. به دلیل عزیمت بهترین دوست کیو برای خدمت سربازی (کره جنوبی ، مانند ایران ، پسران مشمول چهار سال خدمت سربازی هستند) ، به وی پیشنهاد می شود تا بازگشت دوستش به یک دختر دبیرستانی که در یک خانواده ثروتمند زندگی می کند ، آموزش دهد. اینجاست که اتفاقات فیلم شکل می گیرد. از آنجا که دوست ندارم داستان فیلم را در نوشته هایم برای خواننده فاش کنم ، سعی می کنم کمتر به اصل و جزئیات مهم داستان اشاره کنم و بیشتر مسائل و نکاتی را که در اطراف داستان وجود دارد بررسی کنم ، اما اگر در این مورد حساس هستند ، می توانید چند پاراگراف بخوانید. رهبر را نادیده بگیرید.

در اینجا لازم است به این نکته اشاره کنم که ، مانند هر منطقه از فرهنگ سینما در سراسر جهان ، سینمای کره جنوبی نیز دارای ویژگی ها و ویژگی های خاص خود با همتایان خود است ، یکی از بزرگترین ویژگی های این سینما بسیار شگفت آور و در عین حال داستان منطقی و غیر منطقی پیچ و تاب می خورد. بخشنده است. ویژگی دیگر این سینما شوخ طبعی مناسب ، نامحسوس و دلربا است که سعی می کند به شما هشدار دهد که مانند زندگی روزمره ، گاه و بیگاه ، وقایع در بدترین شرایط خنده دار و غیرقابل درک می شوند. پارازیت ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و بونگ جون هو در واقع استاد و فرمانده کل کنترل این صفات در فیلم هایش است.


مقاله مشابه: نقد فیلم سینمایی HOST در ژانر ترسناک


در ادامه همان مبحث بالا ، در نگاه اول ، یک کلیت ساده و کلیشه ای وجود دارد ، گویی بونگ جون هو خودش به عمد می خواهد به شما بگوید که شما همه چیز را ساده نمی بینید و همه چیز آنطور که نشان می دهد نیست ، و در این موضوع همچنین موفق می شود.

وقتی بهترین دوست کیو به سراغش می آید ، ابتدا اظهار می کند که دلیل آمدن او به آنجا آوردن یک قطعه سنگ بزرگ از پدربزرگش به کیوو است ، سنگی که ظاهراً ثروت مادی را به صاحبش می آورد. سپس ، تا حدی و پس از آشنایی با این سنگ ، مجموعه حوادث فیلم شکل می گیرد. کیوو به دلیل مشکلات مالی قادر به حضور در دانشگاه نیست و به دوست خود اشاره می کند که خانواده دختر ثروتمند درخواست او را نمی پذیرند زیرا وی مدرک دانشگاهی ندارد اما دوست او به او می گوید خواهر او ، دختر خانواده ، این یک طراح گرافیک است که برای جعل سند از آن استفاده می کند ، اینجاست که بت دروغین فیلم شکسته می شود.


کیوو با کمک دوست خود ، بر اساس یک سند جعلی و یک داستان دروغ که برای مادر خانواده تعریف می کند ، می تواند به عنوان معلم زبان کار کند ، اما در همان روز و هنگامی که مادر مرفه خانواده مرفه می گوید کیوو در مورد پسرش که اتفاقاً علاقه زیادی به نقاشی دارد. او توضیح می دهد ، رویایی در ذهن او شکل می گیرد تا خواهر بیکارش را مشغول کند. وی با جعل نام و داستان خواهر خود را به عنوان یک معلم حرفه ای و یک غریبه جعل می کند و کی جئونگ با نام مستعار به نام جسیکا کار می کند تا پسر کوچک مرفه خانواده را آموزش دهد. به نظر می رسد همه چیز خوب پیش می رود ، تا اینکه پدر این خانواده مرفه به کی جئونگ اصرار می کند که راننده شخصی اش باید مسئولیت بردن او را به خانه به دلیل تاریکی هوا بر عهده بگیرد. این بار این کی جئونگ است که سعی دارد با نقشه کشی علیه راننده پدرشان را به دردسر بیندازد.


در این مرحله است که بیننده به نام فیلم یعنی انگل پی می برد و فکر می کند که راز فیلم را فهمیده است ، اما موضوع از این پیچیده تر است ، وقتی پدر ، دختر و پسر داستان ما سعی کنید مادر خود را با یک خادم ثابت جایگزین کنید. بگذارید به خانه خود بروند ، صدای ماه عسل در پایان ماه عسل این خانواده دروغگو شروع به پخش می شود.

وقتی کیوو برای اولین بار وارد خانه اشرافی شد ، خدمتکار داستان معمار خانه را که شخصی مشهور و متفکر بود ، تعریف می کند و همچنین به او می گوید که ناگهان به فرانسه می رود و تصمیم می گیرد خانه را بفروشد. حالا به داستان اصلی برگردیم که شخصیت های داستان موفق می شوند بنده را با تاریخ خانه ای که از زمان ساخت تاکنون در آن کار کرده اخراج کنند. خانواده فقیر داستان ما پس از ترک خانواده مرفه برای سفر ، به خانه اشرافی می آیند تا موفقیت خود را در آن مکان شگفت انگیز جشن بگیرند ، اما همان شب در پایان ماه عسل آنها وقتی که خدمتکار سابق در خانه زنگ می زند زنگ به صدا در می آید. در یک شب بارانی و دیر وقت ، او تماس می گیرد تا دستگاهی را که در انبار خانه گذاشته است ، تحویل بگیرد. سپس متوجه می شویم که این وسیله در حقیقت چیزی نبوده است جز همسر بدهکار بنده که چندین سال در زیرزمین آشپزخانه زندگی می کند تا از گزند طلبکارانش در امان باشد.


برای علاقمندان :بهترین فیلم های جهان



من می دانم که ممکن است بسیاری از داستان های وی برای نقد یک فیلم تعریف شده باشد ، اما برای درک بهتر هدف بونگ جون هو ، لازم بود تا حدودی به داستان اشاره کنیم. همانطور که گفتم ، داستان فیلمهای بونگ جون هو در عین سادگی ، در نگاه اول بسیار هوشمندانه و منحصر به فرد خود را نشان می دهد وقتی وارد جزئیات می شوید. در ابتدای فیلم متوجه می شویم که این خانه علی رغم زیبا بودن ، خانه معمولی نیست و به نظر می رسد این خانه یکی از شخصیت های اصلی فیلم است.


در اینجا دوباره نام فیلم به ما کمک می کند تا داستان را بهتر درک کنیم. واقعاً انگلی چه كسی یا چه معنایی دارد؟

 خانواده هایی که در ابتدای فیلم با هم ملاقات می کنیم؟

 خانواده خدمتکار بدهکار؟

 یا سرانجام ، خانواده ای به ظاهر فرهیخته و متمایز که از نظر قلبی و ذهنی فقیرتر از دو خانواده قبلی است! هدف بونگ جون هو این بود که ما فکر کنیم خانه معمار معروف یک بدن زنده ، یک بدن آلوده به انگلها و یک بدن بیمار است که در نهایت سعی دارد با سیستم دفاعی خودش بیماری را دفع کند.


حالا هرچه در داستان پیشرفت می کنیم ، این بدن بیشتر و بیشتر تب می شود ، تا این که در قسمت های آخر داستان و فیلم ، شوهر خادم به عنوان دفاع از خانه پس از مرگ همسرش ، به آخرین قسمت می رود سیم و سعی می کند انگلها را تا حد ممکن با خشونت از سیستم خود خارج کند. بیرون بردن.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده