ثروتسازی با هیپنوتیزم


» معرفی کشور امارات متحده عربی (UAE)

معرفی کشور امارات متحده عربی (UAE)

آشنایی با امارات متحده عربی (UAE)

امارات متحده عربی (UAE) اتحاد مهمی در جنوب شرقی شبه جزیره عربستان در مرز خلیج فارس و عمان است. عربستان در غرب واقع شده است ، در حالی که عمان در جنوب شرقی واقع شده است. امارات که قبلاً به عنوان کشورهای سرزمینی شناخته می شد ، اکنون از هفت ایالت تشکیل شده است: ابوظبی ، عجمان ، فجیره ، شارجه ، دبی ، راس الخیمه و ام القوین. ابوظبی بزرگترین ایالت و مرکز فعالیت در امارات است ، اما مشهورترین شهر دبی است.

مرتبط: آشنایی کلی با زندگی در دبی


شهرهای بزرگ و روستاهای امارات متحده عربی


·      ابوظبی: العین - شاهنامه - روئیز - صلاح - گیاسی - مدینه زاید - رهبا - سمها - سمیح - ام النار - جزیره داس - بنی یاس - خزانه داری - بخت - صد - واکن - هیر - جزیره دلما - سوییخان - راما - مورف


·      دبی:  آویر -جبالعلی -مارموم -لیسیلی -هوانیج -عب


·      شارجه: کالبا-خور فکان-دبا الحسن-حمریه-عظیم-وادی الحلوای -سجا


·      راس الخیمه: گالیلا -جیر -جولفر-رامس -دکدک -زیت-خور خور-داکدک


·      عجمان: مصفوت -منامه -الزهراء -الجرف -مشیرف -راشدیه -الکرامه -نعیمیه -بستان -نادی الشعله -السوان -حمیدیه -حلیو


·      القوین: لج المعلا -جزیره سینیه -راعفه -سلمه -تن الابرق -رمله -لبسه -راشدیه -سره


·      فجیره:  غرفه -دبا الفجیره -طیبه -مربح -سیجی -قدفع -بدیه -شرم -ضدنا -عقه -مصافی الفجیره -بثنه -الحیل -فرفار -مرردربح -سیجی -الحیل -رار ادا -سهم -را


امارات متحده عربی ، کشوری در جنوب غربی آسیا و شرق شبه جزیره عربستان ، خاورمیانه ، از جنوب با قطر و عربستان سعودی ، از شرق با عمان و از شمال با خلیج فارس همسایه است.


امارات متحده عربی اتحادیه ای متشکل از هفت شیخ نشین کوچک است: ابوظبی ، دبی ، شارجه ، عجمان ، فجیره ، راس الخیمه و ام القوین که در 2 دسامبر 1971 پس از استقلال از بریتانیا ایجاد شد.


این روز به عنوان روز ملی امارات متحده عربی جشن گرفته می شود.


هر یک از هفت امیرنشین از استقلال قابل توجهی برخوردار هستند ، اما جانشین امیر حاکم کشور است و شورای عالی حاکم 7 نفره رئیس دولت و کابینه را انتخاب می کند. امیر و رئیس فعلی دولت امارات متحده عربی شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان است.پایتخت و بزرگترین شیخ کشور ابوظبی است.

امارات از بزرگترین ذخایر نفتی جهان برخوردار است و سرانه تولید ناخالص داخلی آن با ثروتمندترین کشورهای اروپای غربی هم تراز است.


مساحت و آب و هوا امارات متحده عربی


مساحت این کشور 83،600 کیلومتر مربع است که عرض آن در جهان 115 ام است. آب و هوا بیابانی و دشتی است که قسمت شرقی آن کوهستانی و سردتر است و فقط 0.77 درصد خاک آن قابل کشت است. فقط 19٪ مردم امارات ، 23٪ عرب سایر کشورها و ایرانیان و حدود 50٪ جمعیت را تشکیل می دهند. در جنوب آسیا یافت می شود. زبان رسمی این کشور عربی و انگلیسی است و فارسی ، اردو و هندی نیز بسیار صحبت می شود.دین رسمی این کشور اسلام است که حدود 96٪ مردم را تشکیل می دهد.



امارات در یک نگاه


·      کشور: امارات متحده عربی


·      پایتخت: ابوظبی


·      بزرگترین شهر: دبی


·      زبان عربی


·      صادرات اصلی: گاز طبیعی و نفت خام


·      مساحت: حدود 83،600 کیلومتر مربع


·      واحد پول: درهم امارات (AED)


·      منطقه جغرافیایی: زمان جهانی هماهنگ 4


·      کد کشور: 971


·      دین: اسلام


واحد پول آن درهم است. جمعیت آن در سال 2012 حدود 3114 ٫ 3114 نفر و رشد جمعیت آن 5 ٫ 3 and و با بیش از 16 مهاجر در سال در هر هزار نفر ، پنجمین کشور مهاجر در جهان است. این کشور در سال 2009 حدود 2.395 میلیون بشکه نفت خام در روز صادر کرده است که امارات را به چهارمین صادر کننده نفت جهان تبدیل کرده است. سرانه تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2011 حدود 48500 دلار بر اساس قدرت خرید بود که یازدهمین بزرگترین تولید جهان را به خود اختصاص داده است.


روابط امارات و ایران بر سر مالکیت سه جزیره تنب کوچک ، تنب بزرگ و ابوموسی در خلیج فارس متشنج است.



محدوده امارات متحده عربی


امارات متحده عربی: از شمال و شمال غربی به خلیج فارس ، از جنوب و جنوب غربی به عمان و عربستان سعودی ، از غرب به قطر و عربستان سعودی و از شرق به دریای عمان و عمان محدود است.


وجه تسمیت امارات متحده عربی


کلمه امارات به معنای شیخ نشین یا امارت است. نام امارات متحده عربی نیز به معنای "امارات متحده عربی" است.

نام این کشور امارات نامیده می شود زیرا پس از تشکیل اتحادیه هفت امارت تاسیس شده است. هفت شیخ نشینی که دولت امارات متحده عربی را تشکیل می دهند به شرح زیر است:


o     ابوظبی

o     دبی

o     شارجه

o     عجمان

o     ام القوین

o     سر چادر

o     فجیره

o     ساحل دزدان


از قرن هجدهم تا نوزدهم ، منطقه ساحلی امارات متحده عربی و شمال عمان را ساحل دزد یا ساحل قرهاسنا یا ساحل پیرایوس در خلیج فارس می نامیدند. پس از پیروزی ارتش هند و انگلیس بر دزدان دریایی و امضای پیمان صلح ، نام این منطقه به ساحل سازش تغییر یافت.



استقرار

این کشور در تاریخ 2 دسامبر سال 1971 تاسیس شد. پیش از تشکیل دولت امارات ، این منطقه امارات و همچنین سواحل عمان امارات نامیده می شد.





بنیانگذار امارات متحده عربی

بنیانگذار دولت امارات متحده عربی شیخ زاید بن سلطان آل نهیان بود که با کمک شیخ رشید بن سعید آل مکتوم اتحادیه را ایجاد کرد. اولین نخست وزیر در دولت شیخ مکتوم بن راشد بود. پس از مرگ بنیانگذار دولت امارات در سال 2004 ، شیخ خلیفه بن زاید رئیس دولت امارات و شیخ محمد بن راشد معاون رئیس جمهور و نخست وزیر آن بر دبی حاکم بودند.



فرهنگ و دین در امارات متحده عربی

امارات متحده عربی با ریشه در فرهنگ اسلامی با سایر کشورهای عربی و جهان اسلام ارتباط قوی دارد. دولت امارات متحده عربی عمدتاً از طریق بنیاد فرهنگی ابوظبی به دنبال حفظ اشکال سنتی هنر و فرهنگ است. با این حال ، تغییرات چشمگیری در زندگی اجتماعی ایجاد شده است ، نگرش به زنان تغییر کرده و ورزش های جدید در کنار شتر سواری سنتی ، مانند گلف ، صحرای قدیمی دبی و مسابقات گلف ابوظبی ، به طور فزاینده ای محبوب شده اند.


گرانترین مسابقه اسب دوانی جهان ، جام جهانی دبی ، که هر ساله در مارس (مارس-آوریل) در امارات برگزار می شود ، برخلاف همسایه عربستان سعودی ، که سعی در جلوگیری از گسترش ادیان دیگر دارد. کلیساها زیاد است. از آنجا که بسیاری از آسیایی ها امارات را به عنوان خانه دوم خود پذیرفته اند ، تعداد زیادی رستوران و مراکز فرهنگی آسیایی در این کشور وجود دارد. تعداد کمی از مراکز و مدارس اروپایی نیز وجود دارد.




وضعیت حقوق بشر در امارات متحده عربی


سازمان حقوق بشر همواره مورد انتقاد از وضعیت حقوق بشر در امارات قرار گرفته است. شهروندان حق رأی دادن یا تغییر دولت یا عضویت در احزاب سیاسی را ندارند. امارات متحده عربی بسیاری از معاهدات بین المللی در مورد حقوق کارگران را امضا نکرده است.

دولت امارات متحده عربی همچنین محدودیت های گسترده ای را برای آزادی بیان وضع کرده است. این سازمان رسانه ها را از انتقاد از مقامات سیاسی و مشکلات اقتصادی کشور بر حذر داشته است. خودسانسوری در رسانه های اماراتی نیز گسترده است.



رسانه های امارات متحده عربی


در حالی که رسانه یکی از اولین صنایعی است که امارت دبی سعی در گسترش آن در بسیاری از شهرهای کوچک دارد ، موضوعات مهم آزادی بیان در امارات متحده عربی همچنان پابرجا هستند. دبی مدیا سیتی ، دبی را به قطب رسانه ای در منطقه تبدیل کرده و رسانه هایی از صنعت چاپ گرفته تا تلویزیون و رسانه های جدید و همچنین صنایع تبلیغات و بازاریابی ایجاد کرده است.

دانشگاه های برتر دبی


تعدادی از خبرگزاری های بین المللی از جمله رویترز ، آسوشیتدپرس ، خبرگزاری فرانسه ، بلومبرگ ، داو جونز نیوزویک ، سی.ان.ان و بی بی سی همه در دبی مدیا سیتی حضور دارند و می توانند آزادانه درباره وقایع منطقه صحبت کنند. و محلی برای تهیه گزارش. با این حال ، محدودیت هایی برای رسانه های محلی وجود دارد و هرگونه انتقاد از خانواده سلطنتی به شدت ممنوع است. روزنامه های اصلی انگلیسی زبان امارات متحده عربی عبارتند از:


  اخبار گلف - پرتیراژترین روزنامه


 Amiritz Evening Skin - تنها روزنامه انگلیسی عصر


7 روز - پرفروش ترین روزنامه تبلیغاتی


Bay Times - رتبه دوم تیراژ را دارد


Amiritz Today - روزنامه دولت





بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده