خرید از سراسر دنیا


» آشنایی کلی با زندگی در دبی

آشنایی کلی با زندگی در دبی

زندگی در دبی ،آشنایی با معروفترین امارت کشور امارات

دبی یکی از هفت امارت امارات متحده عربی است. دبی بیشترین جمعیت را در میان این هفت امارت و دومین امارت بزرگ خود را دارد ، با ابوظبی (67340 کیلومتر مربع) پس از بزرگترین امارت با بیش از 85 درصد ، فقط 5 درصد از کل مساحت امارات متحده عربی میباشد . امارت دبی در جنوب ایران ، در خلیج فارس واقع شده و بخشی از امارات متحده عربی است. بسیاری از ایرانیان برای تجارت و سرگرمی به دبی سفر می کنند.

معرفی کشور امارات متحده عربی امارات (UAE)


دبی محبوب ترین مقاصد گردشگری در منطقه و جهان است و سرزمینی است با بیابانهای بی پایان ، کوههای ناهموار و شهرهای مدرن.

شهر دبی در ساحل یکی از ورودی های طبیعی خلیج فارس واقع شده و توسط نهر دبی واقع شده است که این شهر را به دو قسمت شرقی بنام دیره و غربی بنام بار دبی تقسیم می کند که از طریق 2 پل و یک تونل زیرگذر باشد. دبی در تقاطع اروپا ، آسیا و آفریقا واقع شده است و این شهر را به شهری قابل دسترسی تبدیل کرده است. در دبی ، علاوه بر اعراب ، اقوام مختلف دیگری نیز وجود دارد. مانند هندی ها ، چینی ها ، فیلیپینی ها و ایرانی ها.

دبی با سایر قسمت های امارات متحده عربی متفاوت است از این لحاظ که درآمد نفت آن تنها 6٪ از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و بیشتر درآمد این امارات از منطقه آزاد جبل علی ، فروش املاک به خارجی ها در مناطق آزاد و کمک هزینه اقامت ، صادرات مجدد کالا ، ترانزیت مسافر و کالا و همچنین بخش عمده ای از گردشگری و سایر خدمات مالی و تجاری. امکانات و پیشرفتهای گسترده در صنایع و فعالیتهای مختلف در دبی ، توجه جهانیان را در همه زمینه ها و پروژه ها از جمله رویدادهای ورزشی و کنفرانس ها جلب کرده است.

نام دبی نام نوعی ملخ کوچک قبل از آنکه بال های خود را باز کند ، این نوع ملخ از "دبا" (از دو حرف (د) و (با) تشکیل شده است ، یعنی "دبا" دبی ، نام و ریشه زمان گذشته در این منطقه. به همین دلیل این منطقه Deba نامگذاری شد که با گذشت زمان تبدیل به (دبی) شد و برای مدتی این شهر Al Wasl نامیده می شد.


حکام آل مکتوم ، حاکمان دبی تا به امروز

زنجیره مستقیم حاکمان آل مکتوم و بنیانگذاران امارت دبی عبارتند از:

☓مکتوم بن باتی آل مکتوم

☓سعید بن باتی آل مکتوم

☓حشر بن مکتوم آل مکتوم

☓رشید بن مکتوم آل مکتوم

☓مکتوم بن حشر آل مکتوم

☓باتی بن سهیل آل مکتوم

☓سعید بن مکتوم آل مکتوم

☓راشد بن سعید آل مکتوم

☓مکتوم بن راشد آل مکتوم

☓محمد بن راشد آل مکتوم


امارت دبی طی سی و پنج سال گذشته با تلاش شیخ رشید بن سعید آل مکتوم توسعه یافت. طی سالهای گذشته ، دبی به قطب تجاری ایران و هند تبدیل شده و اکنون به پلی بین آفریقا و آسیای میانه تبدیل شده است. در سال های اخیر ، دبی به مکانی امن برای سرمایه گذاری تبدیل شده است.

موقعیت جغرافیایی دبی

امارت دبی در جنوب کشور پهناور ایران واقع شده و بخشی از امارات متحده عربی است. بسیاری از ایرانیان برای تجارت و سرگرمی به دبی سفر می کنند.

مساحت دبی

امارت دبی بعد از ابوظبی با مساحت 3885 کیلومتر مربع دومین امارت بزرگ امارات متحده عربی است. شهر دبی که مرکز امارت است ، در کنار نهر دبی (ورودی آب از دریا به خشکی) واقع شده است.

این شهر در اطراف این خور گسترش یافته است ، اما اکنون این شهر در امتداد خط ساحلی و در جهت جنوب غربی به سمت ابوظبی در حال گسترش است. عرض نهر دبی فقط 500 متر طول و 15 کیلومتر طول دارد. یک تونل زیر آب ارتباطی را بین دو طرف خور ایجاد می کند. این خور شهر را به دو قسمت "دیرا" در شمال و "بردبی" در جنوب تقسیم می کند. منطقه بردابی شامل مناطق Udmata ، Setwa ، Karameh ، Jumeirah و U Saqim است و کمی جلوتر از راه ابوظبی ، به منطقه جبل علی می رسیم که جنوبی ترین قسمت شهر است و به دلیل اسکله و منطقه تجارت آزاد مشهور است. راهی که شهر را به ابوظبی و جبل علی متصل می کند ، جاده معروف شیخ زاید است.

دانشگاه های دبی

بزرگراهی هشت لاین با آسمان خراش های بسیار در دو طرف. منطقه دیره همچنین شامل منطقه القارود در نزدیکی فرودگاه و منطقه تازه توسعه یافته Modirif است.


دولت قطر و دبی

مجمع انتقادات قطر و دبی برخلاف بیشتر امارات متحده عربی ، دولت شهر و دولت قطر در سال 1966 سکه مشترکی با دولت قطر صادر کردند که قبل از قیام امارات متحده عربی در دو کشور رایج بود. دبی یک بندر توریستی با جاذبه های مدرن است. و برخی از جاذبه های تاریخی "سکه" معروف بودند ، این طبیعی است. حاکم این امارت شیخ محمد بن راشد و نائب حاکم شیخ حمدان بن راشد است. شاید دبی مهمترین شهر امارات باشد. پس از امارت ابوظبی ، پایتخت سیاسی امارات متحده عربی ، دبی پایتخت تجاری امارات است. جاذبه های این شهر: بازار طلا ، جزایر مصنوعی و اماکن تاریخی.


زبان و دین در دبی

عربی زبان رسمی است ، اما انگلیسی ، هندی ، اردو ، مالایی و تامیل نیز به طور گسترده ای صحبت می شود. اسلام دین رسمی است. در دبی هندی ها ، سیک ها و مسیحیان زیادی وجود دارند. گروه های غیر مسلمان می توانند خانه ها و عبادتگاه های خود را داشته باشند. در حالی که دولت امارات متحده عربی به گروه های مذهبی اجازه قانونی نمی دهد ، برخی از امارات ممکن است به برخی از ادیان استقلال داخلی بدهند. به عنوان مثال ، در دبی ، به کلیسای مسیح مقدس اجازه قانونی داده شده است. دبی همچنین تنها اماراتی است که دارای معابد هندو و گوردوارا (معابد سیک) است. طبق سرشماری اخیر هندی ها بیشترین جمعیت دبی را تشکیل می دهند. گروه های غیرمسلمان فقط می توانند از خارج از کشور کمک های نقدی جمع آوری یا دریافت کنند و می توانند دین خود را در ملا عام تبلیغ کنند. با این حال ، رویگردانی از دین یا توزیع نشریات مذهبی کاملاً خلاف قانون است و علاوه بر جریمه نقدی و پیگرد قانونی ، مرتکب به جرم توهین به اسلام تبعید می شود.

در هتل ها ، رستوران ها و کافه ها الکل موجود است. با این حال ، رستوران های خارج از هتل مجاز به ارائه الکل نیستند.

• در ماه رمضان ، خوردن ، آشامیدن یا استعمال سیگار در مکانهای عمومی در ساعات روز ممنوع است.

• عکاسی از زنان یا تاسیسات نظامی ممنوع است.

• نوشیدن الکل در انظار عمومی ممنوع است.

• عکاسی توریستی معمولی مجاز است اما عکس گرفتن از زنان مسلمان توهین است. همچنین بهتر است قبل از عکس گرفتن از مردان اجازه بگیرید. به طور کلی ، عکاسی از ساختمان های دولتی یا تاسیسات نظامی ممنوع است.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده