خرید از سراسر دنیا


» آشنایی کامل با صندوق سرمایه گذاری

آشنایی کامل با صندوق سرمایه گذاری

صندوق سرمایه گذاری چیست

آزادی مالی یکی از اهدافی است که سرمایه گذاران دنبال می کنند. دستیابی به این آزادی مستلزم آشنایی با انواع روش های سرمایه گذاری است تا بتوانیم هم ارزش دارایی خود را حفظ کنیم و هم برای رشد آن گام برداریم.

به گفته رابرت کیوساکی ، پس انداز پولی که هر روز ارزش خود را از دست می دهد کافی نیست ، بلکه سرمایه گذاری است که شما را ثروتمند می کند. بازار سهام یکی از روش های سرمایه گذاری است.

ساختار بورس چگونه است ؟| آموزش مبانی بورس


اگر این روش به درستی و ماهرانه انجام شود ، می تواند بازدهی خوبی برای سرمایه گذار داشته باشد. اما همه افراد مهارت ، اطلاعات یا زمان لازم برای سرمایه گذاری ندارند. به همین دلیل ، آنها باید از ارزش پول خود با استفاده از روش های سرمایه گذاری غیر مستقیم محافظت کنند.


صندوق سرمایه گذاری چیست؟

به دلایل زیادی از جمله کمبود وقت ، کمبود اطلاعات در مورد فرصت های سرمایه گذاری موجود و تنها گزینه ای که آنها برای پس انداز پول فکر می کنند ، بانک است. در نتیجه ، آنها فرصت کسب بازده بیشتر را از دست می دهند.

 یکی از ابزارهایی که این فرصت را به سرمایه گذاران می دهد صندوق های سرمایه گذاری مشترک است. این صندوق ها برای افرادی مناسب است که قصد سرمایه گذاری غیرمستقیم در بورس سهام را دارند یا وقت و اطلاعات کافی برای سرمایه گذاری مستقیم ندارند.

آموزش دریافت کد بورسی

با این کار سرمایه گذار می تواند سود بالاتری از سود بانکی بدست آورد. صندوق سرمایه گذاری مجموعه ای از سهام ، اوراق قرضه و سایر اوراق بهادار است. شما می توانید آن را به عنوان شرکتی تصور کنید که افراد مختلف پول خود را کنار هم بگذارند و در سبد اوراق بهادار سرمایه گذاری کنند.


مزایای صندوق های سرمایه گذاری مشترک چیست؟

مدیریت دارایی حرفه ای: اولین مزیت صندوق های سرمایه گذاری مدیریت حرفه ای پول شماست. صندوق های سرمایه گذاری ابزاری برای سرمایه گذاران خرد برای استفاده از توانایی ها و مهارت های متخصصان برای سرمایه گذاری و نظارت بر دارایی های خود هستند. در این صندوق ها ، تحلیلگران و مدیران سرمایه گذاری به طور مداوم در تلاشند تا با یافتن گزینه های مناسب و خرید و فروش به موقع آنها ، عملکرد بسیار خوبی را برای سرمایه گذاران خود فراهم کنند.

معرفی تمام صندوق های سرمایه گذاری


کاهش ریسک سرمایه گذاری:

طبق قوانین سازمان بورس اوراق بهادار ، صندوق های سرمایه گذاری باید پرتفوی متنوعی از پول نقد و اوراق بهادار را تشکیل دهند. برخی از این دارایی ها شامل دارایی های با درآمد ثابت مانند سپرده های بانکی و اوراق بهادار سهام است که به طور قابل توجهی خطر سرمایه گذاری را کاهش می دهد. تشکیل این سبد دارایی را "تنوع دارایی" می نامند. سرمایه گذار می تواند چنین سبدی را با مبلغ مشخصی خریداری کند و خطرات سرمایه گذاری مستقیم در بورس را کاهش دهد.


نظارت و شفافیت اطلاعات:

وجوه سرمایه گذاری در فواصل منظم توسط سه نهاد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ، متولی و بازرس بررسی می شوند و کلیه فعالیت های آنها به طور شفاف اطلاع رسانی می شود. متولی صندوق همچنین به طور مداوم بر عملکرد صندوق نظارت می کند.


نقدینگی بالا:

سرمایه گذاری در صندوق به شما امکان می دهد خیلی سریع پول نقد کنید. این کار توسط ضامن نقدینگی صندوق انجام می شود. این بدان معنی است که هر زمان تصمیم به تصفیه دارایی خود گرفتید ، ضامن صندوق این وظیفه را بر عهده می گیرد.


اقتصاد مقیاس:

با توجه به اینکه وجوه سرمایه گذاری از انباشت سرمایه خرد تشکیل شده است ، دارندگان آن می توانند از منافع یک پرتفوی بزرگ سرمایه گذاری بهره مند شوند.


ممکن است نتوانید در گزینه های مختلف با قیمت یک میلیون تومان سرمایه گذاری کنید. اما به دلیل سرمایه زیاد در صندوق های سرمایه گذاری مشترک ، این امکان برای شما فراهم شده است. علاوه بر این ، به دلیل حجم بالای بودجه ، هزینه هایی مانند تجزیه و تحلیل ، بررسی ، ارزیابی ، خرید و فروش و سایر هزینه ها بین سرمایه گذاران تقسیم می شود و باعث صرفه جویی در هزینه های زیادی برای سرمایه گذار می شود.


واحد سرمایه گذاری چیست؟

صدها یا هزاران نفر بخشی از دارایی خود را در این صندوق های سرمایه گذاری واریز می کنند. مجموع تمام این مبالغ دارایی های صندوق را تشکیل می دهد. برای تعیین سهم هر شخص از این دارایی کل و کلان و همچنین سهولت ورود و خروج به صندوق ، دارایی های صندوق های سرمایه گذاری به بخشهایی به نام "واحد" یا "واحد" تقسیم می شوند که دارای معادل قیمت هستند به صد هزار تومان یا بیشتر. بنابراین ، هر شخص می تواند هنگام مراجعه به صندوق های سرمایه گذاری ، یک یا چند واحد خریداری کند. همچنین در هنگام عزیمت می تواند یک یا چند واحد از آن را بفروشد. در نتیجه این امکان برای افراد وجود دارد که به مقدار کم سرمایه گذاری کنند. بعلاوه ، در صورت نیاز به پول نقد ، نیازی به برداشت کل سرمایه از صندوق نیست و در صورت لزوم می توان آن را برداشت ، بدون اینکه میزان بازده را تحت تأثیر قرار دهد.


صدور و ابطال واحد سرمایه های صندوق سرمایه گذاری چیست؟

قیمت واحدهای سرمایه گذاری در صندوق های غیر قابل معامله 2 تا 3 روز کاری بعد تعیین می شود. به همین دلیل ، هنگامی که افراد برای سرمایه گذاری به صندوق مراجعه می کنند ، از آنها خواسته می شود تعداد مشخصی واحد را برای آنها صادر کنند. پس از 3 روز و تعیین قیمت ، صندوق واحدها را صادر می کند. به دلیل تغییر مداوم قیمت واحد ، بین مبلغ پرداختی و میزان واحدهای خریداری شده تفاوتی وجود خواهد داشت که این صندوق به حساب فردی بازمی گردد. در زمان فروش ، پس از ارسال درخواست فروش واحد ، دو روز طول می کشد تا قیمت واحد مشخص شود و واحدهای منفرد فروخته یا لغو شوند.



مقالات بیشتر:

چگونه کسب درآمد آنلاین را شروع کنیم؟
هکران چگونه کیف پول های ارزهای دیجیتال را سرقت می کنند؟
ساخت کیف پول بیت کوین در بلاک چین



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده