بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» انواع صندوق های سرمایه گذاری

انواع صندوق های سرمایه گذاری

معرفی تمام صندوق های سرمایه گذاری


1- صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت

این نوع وجوه حداقل 70 تا 90 درصد دارایی خود را در اوراق قرضه ، سپرده های بانکی ، گواهی سپرده و سایر اوراق بهادار با درآمد ثابت سرمایه گذاری می کنند. بقیه دارایی های صندوق به تشخیص مدیر صندوق در بورس اوراق بهادار سرمایه گذاری می شود (حداکثر تا 10٪).

 این وجوه برای افرادی که ریسک کمی دارند مناسب است زیرا علاوه بر ریسک کم ، حداقل سود تضمینی نیز دارند.

این صندوق ها در دوره های از پیش تعیین شده (به عنوان مثال ماهانه یا سه ماهه) سود سهامداران خود را پرداخت می کنند. نقدینگی آنها نیز زیاد است. این بدان معنی است که شما به راحتی می توانید واحدهای نقدی خود را به پول نقد تبدیل کنید. بیشتر این وجوه نیز ستونی به نام ضامن نقدینگی دارند که معمولاً یک موسسه مالی معتبر است.

صندوق سرمایه گذاری چیست


این ضامن باعث راحتی بیشتر سرمایه گذاران می شود. سرانجام ، این وجوه معمولاً سودآوری بیشتری نسبت به بانک ها دارند. بنابراین برای افراد کم خطر که پول خود را در بانک نگه می دارند ، گزینه جذابی برای سرمایه گذاری کم خطر هستند.


2- صندوق سرمایه گذاری سهامدار

این نوع وجوه حداقل 70 درصد دارایی خود را در سهام سرمایه گذاری می کنند. 30٪ باقیمانده به تشخیص مدیر صندوق در سهام ، اوراق قرضه ، سپرده های بانکی یا سایر اوراق بهادار با درآمد ثابت سرمایه گذاری خواهد شد. این ریسک این نوع وجوه را در مقایسه با صندوق های درآمد ثابت افزایش می دهد. از آنجا که بخش عمده ای از دارایی های این نوع صندوق ها در بورس سرمایه گذاری می شود ، در نتیجه ، این نوع وجوه حداقل سود تضمین شده ندارند.

 این وجوه بیشتر مناسب افرادی است که می خواهند در بورس سرمایه گذاری کنند ، اما فرصت و اطلاعاتی برای این کار ندارند. با سرمایه گذاری در این نوع وجوه ، سرمایه شما توسط یک تیم تحلیلی با مدیریت حرفه ای و آشنایی با مسائل مالی و سرمایه گذاری در بورس سرمایه گذاری می شود.

 به همین دلیل ، خطر بالاتری دارند. اما از طرف دیگر ، آنها توانایی بازده بیشتری نسبت به صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت دارند. به عنوان مثال ، وقتی وضعیت بورس خوب است ، نرخ بازده و سودآوری این صندوق ها با صندوق های درآمد ثابت قابل مقایسه نیست. بسیاری از این وجوه نقدینگی را نیز تضمین می کنند.

آموزش دریافت کد بورسی

3- صندوق سرمایه گذاری مختلط

این نوع وجوه تا 60٪ دارایی خود را در سهام سرمایه گذاری می کنند. حداقل 40٪ از دارایی های صندوق در اوراق بهادار با درآمد ثابت مانند اوراق قرضه و سپرده های بانکی سرمایه گذاری می شود. به طور کلی می توان گفت که این نوع صندوق های سرمایه گذاری از نظر سطح ریسک بین صندوق درآمد ثابت و صندوق سرمایه گذاری قرار دارند. سرمایه گذاری در این نوع صندوق برای افرادی با سطح ریسک متوسط ​​توصیه می شود. زیرا بیش از نیمی از دارایی های آن در سهام سرمایه گذاری می شود. همچنین ، برای کاهش این خطر ، حداقل 40٪ از دارایی های صندوق در اوراق بهادار با درآمد ثابت سرمایه گذاری می شود. این وجوه همچنین از بازده بالاتری نسبت به وجوه با درآمد ثابت برخوردار هستند. اما به دلیل سرمایه گذاری بخشی از دارایی ها در سهام ، حداقل سود تضمین شده را ندارند. بسیاری از این وجوه نقدینگی را تضمین می کنند.


4- صندوق سرمایه گذاری قابل تجارت (ETF)

فعالیت اصلی این صندوق ها سرمایه گذاری در اوراق بهادار یا دارایی های فیزیکی است که به عنوان دارایی های اساسی صندوق در نظر گرفته می شود. عملکرد این نوع صندوق ها به عملکرد دارایی های اساسی آن بستگی دارد. می توان گفت مهمترین ویژگی این صندوق ها تجارت پذیری واحدهای سرمایه گذاری آنها در بازار سرمایه است. به این ترتیب واحدهای این نوع وجوه به صورت معاملات سهام عادی در سیستم معاملات بازار فرابورس ایران معامله می شوند. وجوه قابل معامله می تواند هر یک از سه نوع صندوق سرمایه گذاری مشترک باشد که در بالا ذکر شد. ریسک متفاوتی که این نوع وجوه نسبت به سایر صندوق های ذکر شده دارند این است که واحدهای سرمایه گذاری آنها در بورس اوراق بهادار معامله می شود. بنابراین ، عرضه و تقاضای بازار و شرایط بازار سهام نیز می توانند بر قیمت آنها تأثیر بگذارند. همچنین خرید و فروش این وجوه از طریق بورس اوراق بهادار می تواند به نقدینگی بیشتر آنها کمک کند.


5- صندوق های سرمایه گذاری طلا

بسیاری از مردم دوست دارند با خرید طلا و سکه پس انداز کنند. اما حوادثی نظیر ناپدید شدن یا آدم ربایی همیشه در خط مقدم این نوع سرمایه گذاری ها بوده اند. صندوق های سرمایه گذاری مشترک طلا با خرید و فروش سکه و اوراق بهادار مبتنی بر طلا که معمولاً در بورس اوراق بهادار معامله می شود ، سود کسب می کنند. در نتیجه ، سرمایه گذاران می توانند علاوه بر خلاص شدن از شر مشکلی که در مورد شما گفتیم ، با رقم خرد نیز روی طلا سرمایه گذاری کنند. البته این صندوق ها می توانند دارایی های مازاد خود را در اوراق بهادار با درآمد ثابت ، سپرده ها و گواهی های سپرده بانکی سرمایه گذاری کنند.


6- صندوق های سرمایه گذاری زمین و ساختمان

برای ایرانیان ، سرمایه گذاری در مسکن همیشه یکی از بهترین گزینه هاست. نوعی سرمایه گذاری که به مبالغ بسیار زیادی نیاز دارد. صندوق های سرمایه گذاری در زمین و ساختمان وجوهی هستند که سرمایه های اندکی از اشخاص حقیقی یا حقوقی برای سرمایه گذاری در پروژه های بزرگ ساختمانی جذب می کنند. این به سرمایه گذاران کوچک امکان می دهد تا از فرصت های سرمایه گذاری در پروژه های بزرگ و پردرآمد مسکن استفاده کنند.


7- صندوق های سرمایه گذاری پروژه

صندوق های سرمایه گذاری پروژه صندوق هایی هستند که سرمایه گذاران را برای تأمین مالی پروژه های صنعتی ، معدنی ، نفتی و پتروشیمی جذب می کنند. هدف از تأسیس این نوع صندوق جمع آوری سرمایه از متقاضیان و اختصاص بودجه جمع آوری شده برای ساخت و بهره برداری از پروژه های مختلف موجه است.


8- صندوق سرمایه گذاری خیریه

صندوق های سرمایه گذاری خیرخواهانه نوع جدید و جذاب سرمایه گذاری خیرخواهانه را فعال کرده اند. به این ترتیب بودجه ای برای اهداف خاص مانند حمایت از جایزه بین المللی مصطفی (معروف به جایزه نوبل اسلامی) ، کشتی یا حتی باشگاه های ورزشی تأسیس می شود. افرادی که می خواهند از این اهداف خیرخواهانه حمایت کنند ، به جای پرداخت پولی که در پایان یکبار پرداخت می شود ، در این صندوق ها سرمایه گذاری می کنند و سود حاصل از این سرمایه گذاری به طور دائمی به آن هدف تعلق می گیرد. البته می توان بخشی از سود حاصل از این سرمایه گذاری را برای خود و بخشی دیگر را برای آن منظور در نظر گرفت.


9- صندوق سرمایه گذاری جسورانه

برخی از مشاغل به جای یک مسیر خطی ، یک مسیر نمایی و شتاب دهنده را طی می کنند. البته یا به رشد و موفقیت و یا به زوال و ورشکستگی. البته احتمال دوم بسیار بیشتر از امکان اول است ، اما همین چند تجربه موفق مانند گوگل ، آمازون ، دیجی کالا ، اسنپ و هستند آنقدر سودآور هستند که تمام خسارات را جبران می کنند. برخی افراد ترجیح می دهند در چنین وجوهی سرمایه گذاری کنند. وجوهی که در ایده ها و مشاغل نوآورانه سرمایه گذاری می کنند و ممکن است سود زیادی برای افراد داشته باشد.


10- صندوق سرمایه گذاری ویژه بازار گردانی

همانطور که از نام آن پیداست ، آنها نوعی صندوق متخصص در بازار گردانی سهام از پیش تعیین شده یک شرکت یا صنعت هستند. بازاریابی به معنای خرید و فروش سهام یک شرکت یا صنعت خاص است که نقدینگی را بهبود می بخشد و بازار را متعادل نگه می دارد.


11- صندوق سرمایه گذاری شاخص

صندوق های سرمایه گذاری شاخص ، صندوق هایی هستند که منابع مالی انباشته را به گونه ای سرمایه گذاری می کنند که عملکردی مشابه عملکرد یکی از شاخص های بازار سرمایه بدست آورند. نه کمتر ، نه بیشتر


مقالات بیشتر کسب در آمد برای علاقمندان:

اولین گام کسب در آمد | ایده یابی و شیوه ی آن
چگونه می توان در ایران از یوتیوب درآمد کسب کرد؟
 چگونه می توان از Google Adsense درآمد کسب کرد؟
نحوه ساخت یک کیف پول بیت کوین بلاکچین
صندوق سرمایه گذاری چیست



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده