خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» راهنمای ویژه خرید کامپیوتر گیمینگ |Gaming

راهنمای ویژه خرید کامپیوتر گیمینگ |Gaming

چگونه با یک بودجه متوسط بهترین کامپیوتر گیمینگ را خریداری کنید

این روزها رایانه های مخصوص بازی طرفداران زیادی دارند. در این مقاله ی راهنمای خرید کامپیوتر ، می خواهیم بهترین قطعات را به شما معرفی کنیم. هدف ما از انتخاب این مولفه ها ساخت رایانه ای است که بتواند به راحتی چندین سال برای شما بازی اجرا کند. ما همچنین نسبت عملکرد به قیمت را در نظر می گیریم تا بتوانید بدون اتلاف پول یک کامپیوتر با عملکرد خوب داشته باشید.



برای این کار ما بیشترین هزینه را برای پردازنده و پردازنده گرافیکی صرف کرده ایم ، زیرا این دو مولفه بیشترین تأثیر را در عملکرد رایانه در اجرای بازی ها دارند. نسل سوم پردازنده های AMD Ryzen به دلیل قیمت مناسب و عملکرد فوق العاده برای این سیستم انتخاب شده است. ما همچنین برای کارت گرافیک به تیم قرمزها رفتیم. کارت گرافیک های میان رده AMD علاوه بر اینکه قیمت مناسبی دارند ، غالباً از کارت های گرافیک گران قیمت انویدیا نیز پیشی می گیرند.



لازم به ذکر است که تمام اجزای معرفی شده در این مقاله شامل اجزای داخل قاب هستند و اگر قصد راه اندازی مجدد رایانه را دارید ، باید بودجه صفحه ، صفحه کلید و ماوس را در نظر بگیرید. اگر قصد دارید اجزای رایانه فعلی خود را ارتقا دهید ، این مشکلی ایجاد نمی کند.


پردازنده: AMD Ryzen 5 3600


6 هسته ای

12 رشته

فرکانس اصلی: 3.6 گیگاهرتز

فرکانس افزایشی: 4.2 گیگاهرتز

کش L3: 32 مگابایت

مصرف برق: 65 وات

16 پورت PCIe 4.2

 


AMD Ryzen 5 3600 محبوب ترین پردازنده این روزهای بازار جهانی است و دلایل زیادی برای توجیه آن دارد. علی رغم عملکرد فوق العاده در بازی ها و فعالیت های چند هسته ای ، قیمت بسیار مناسب و قابلیت اورکلاک ، بهترین کاندید برای رایانه های شخصی میان رده است. کولر AMD همچنین دارای جعبه ای است که می تواند به شما در مدیریت بودجه کمک کند.



علاوه بر Ryzen 5 3600 ، پردازنده Ryzen 5 2600 نیز قابل توجه است. این پردازنده ممکن است قدرت Ryzen 5 3600 را نداشته باشد ، اما عملکرد بسیار خوبی را نسبت به قیمت خود ارائه می دهد. پردازنده Ryzen 5 2600 تقریباً معادل i5-8400F است که در مقاله رایانه ای زیر انتخاب کردیم. اگر می خواهید انرژی بیشتری به رایانه خود اضافه کنید ، می توانید با کمی هزینه بیشتر سراغ پردازنده Ryzen 5 3600X بروید.

مهمترین دلیل انتخاب این پردازنده نسبت قیمت به عملکرد است. همچنین ، اگر در آینده قصد ارتقا دارید ، به لطف سازگاری مادربردهای قدیمی با پردازنده های AMD نیازی به تعویض مادربرد نخواهید داشت.


در گام بعدی راهنمای خرید کامپیوتر به معرفی یکی از بهترین کارت های گرافیک موجود می پردازیم که عبارت است از:


کارت گرافیک: AMD Radeon RX 5700 XT


2560 هسته CUDA

فرکانس پایه: 1605 مگاهرتز

فرکانس افزایشی: 1905 مگاهرتز

قدرت پردازش: 9754 گیگا فلاپ

حافظه: 8 گیگابایت GDDR6

سرعت حافظه: 14Gbps

پهنای باند حافظه: 448 گیگابایت بر ثانیه

 

این کارت گرافیک شاید عجیب به نظر برسد ، اما برای رایانه های شخصی میان رده یکی از بهترین گزینه های ممکن است و به راحتی می تواند جایگزین Nvidia RTX 2060 Super شود. با استفاده از این کارت گرافیک می توانید در بیشتر بازی ها تا 60 فریم بالا بروید.


5700 XT از سخت افزار Ray Tracing و DLSS استفاده نمی کند اما در عملکرد نرمال از RTX 2060 Super پیشی می گیرد و گاهی اوقات با RTX 2070 قابل مقایسه است.


برای کامپیوتر میان رده ، 5700 XT انتخاب بسیار معقولی است و ترکیب آن با Ryzen 5 3600 عملکرد فوق العاده ای دارد. این کارت گرافیک می تواند چندین سال نیاز شما را برآورده کند و حتی برخی از بازی ها را با وضوح 4K اجرا کند.


مادربرد: MSI B450 Gaming Plus


چیپ ست: B450

4 اسلات RAM DDR4 تا 3466 مگاهرتز

اسلات PCIe x16: 1 عدد

اسلات PCIe x4: 1 عدد

شکاف PCIe x1: 4 عدد

پورت USB: 6 در پشت و 6 در داخل

حافظه: 1 پورت M.2 و 6 پورت SATA

شبکه: اترنت

روشنایی: RGB

 


شاید نیازی به تأکید بر اهمیت مادربردها در اجزای رایانه نباشد. مادربرد MSI B450 Gaming Plus ممکن است مانند یک مادربرد معمولی به نظر برسد ، اما همه کارهایی را که شما نیاز دارید در سطح یک کامپیوتر میان رده انجام می دهد.


این مادربرد همچنین می تواند با کمک TLC از فناوری SLI و Crossfire پشتیبانی کند. یعنی امکان استفاده همزمان از دو کارت گرافیک را دارد. لازم به ذکر است که این مادربرد از پردازنده های نسل سوم Ryzen پشتیبانی می کند و با به روزرسانی BIOS می توانید از پردازنده های نسل بعدی AMD نیز بر روی آن استفاده کنید. بنابراین نگران ارتقا مادربرد خود در آینده نباشید.


RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8 GB) DDR4 3000MHz


حافظه: 2x8 گیگابایت

سرعت: 3000 مگاهرتز

زمان تأخیر: 15 نانو ثانیه

ولتاژ کار: 1.35 ولت

 

این روزها ، انتخاب RAM بسیار راحت تر از گذشته است و فقط چند نکته وجود دارد که باید هنگام خرید آنها را بخاطر بسپارید. هدف اصلی ما هنگام انتخاب RAM از این لیست سرعت بالا و حافظه خوب است. 3000 مگاهرتز برای استفاده روزمره و بازی بسیار مناسب است. پردازنده های AMD همچنین می توانند از RAM سریعتر استفاده بهتری کنند. تأخیر کم به دیدن بهبودهای عملکردی نسبی نیز کمک می کند. همچنین 16 گیگابایت رم برای بازی های مدرن بسیار مناسب است. به عنوان جایگزین ، ما Corsair Vengeance LPX 16GB را انتخاب کردیم.


بیشتر:

آموزش صفر تا صد آیفون
لینوکس چیست؟
روش های مختلف نصب نرم افزار در لینوکس
آموزش برطرف سازی شش مشکل رایج ویندوز ده


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده