خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» داستانی از تاثیر افکار منفی

داستانی از تاثیر افکار منفی

داستانی از تاثیر افکار منفی

 

محققی که گزارشی را درباره کودکانی که در دوران مدرسه مورد آزار و اذیت قرار گرفته بودند انجام داده در مورد سنین بزرگسالی این اشخاص نیز در تحقیق خود  همراه بودن آثار منفی این آزار و اذیت ها را در بزرگسالی آورده است و با اشخاصی از آنها که در سنین بزرگسالی به سر می برند مصاحبه کرده است که یکی از آن افراد شخصی است که در دهه ی 40 سالگی عمرش به سر می برد. آن مرد به نظر فردی باهوش و توانا می رسید، اما در عمل نمی توانست در کار، روابط و امور زندگی اش خوب عمل کند و در زندگی اش سرگردان بود. او تعریف می کرد که چگونه همکلاسی هایش او را با لقبهایی مثل بازنده و بیچاره صدا می زدند . او به این کلمات و سخنها اجازه داده بود در ذهنش ریشه بدوانند و در نتیجه سال ها بعد اثر بسیار غم انگیزی را بر زندگی او بگذارند. وقتی فردی شما را با کلمه خاصی مورد خطاب قرار می دهد، بذر آن کلمه در ذهن شما کاشته می شود. حال به شما بستگی دارد که اجازه دهید آن بذر ریشه بدواند و به واقعیت شما تبدیل شود و یا این که آن بذر را در نطفه خشک کنید. هنگامی که شما به آن کلمات می چسبید، گویی به آن بذرها در حال آب دادن هستید و در نهایت، آنها به واقعیت شما تبدیل می شوند. به همین دلیل است که تأکید می کنم باید مراقب افکار خود باشید. البته اگر دیگران به شما می گویند: «تو باهوش هستی، تو کارهای بزرگ را به سرانجام می رسانی«، بسیار عالی است که این بذرهای مثبت را آبیاری کنید. این گفته های مثبت را که توسط دیگران به شما گفته شده است، مرور کنید و به آنها بیندیشید تا در نهایت به واقعیت شما تبدیل شوند. اما متأسفانه اغلب اوقات، ما بیش تر به گفته های منفی دیگران درباره خودمان می اندیشیم. دیگران قادر نیستند کاری کنند که آن دانه های منفی در ذهن شما ریشه کنند. این خودتان  هستید که باعث رشد و ریشه دواندن آن بذرها می شوید. دیگران تنها می توانند آن بذرها را بکارند، این شما هستید که باید تعیین کنید کدام بذرها رشد کنند و کدام بذرها در نطفه خشک شوند.

اغلب اوقات ما دیگران را مقصر می دانیم و می گوییم: «آنها بودند که مرا تحقیر کردند، آنها بودند که مرا سرزنش کردند.» شما نمی توانید دیگران را کنترل کنید، اما می توانید ذهن خودتان را کنترل کنید. هرگز به گفته های منفی دیگران نچسبید. هرگز حرف آنها را در ذهن تان مرور نکنید. از ذهن تان مراقبت کنید.

هنگامی که ذهن شما سرشار از ایمان، امید و افکار پیروزمندانه باشد، در این صورت این افکار به واقعیت شما تبدیل می شوند.

میدانید چرا آن مرد در سن ۴۰ سالگی درگیر چنین مشکلاتی بود؟ او گفته های منفی دیگران را طی تمام آن سالها در ذهنش مرور کرده بود. هر بار که او به این گفته ها فکر می کرد، به بذری که در ذهنش کاشته بود آب میداد. بسیار تأسف بار است، اما در نهایت آن بذرها ریشه دواندند و زندگی بزرگسالی او را نابود کردند. واقعا چه میشد اگر کسی به او یاد می داد که از افکارش مراقبت کند و با خودش بگوید: «من شاهکار خلقت هستم. من منحصر به فرد هستم. من بااستعداد هستم. بذر عظمت درون من است.»

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده