خرید از سراسر دنیا


» قدرت تلقین بر ضمیرناخودآگاه | یکم

قدرت تلقین بر ضمیرناخودآگاه | یکم

قدرت تلقین بر ضمیرناخودآگاه :آزمایش های برنهایم

قسمت اول


هیپولیت برنهایم،استاد رشته ی پزشکی دانشگاه نانسی (Université Nancy ) که امروزه دانشکده پزشکی و علوم طبیعی دانشگاه نانسی 2 از بهترین دانشگاه های علوم پزشکی دنیا می باشد در شکور فرانسه، بین سال های ۱۹۱۰ تا ۱۹۱۹، مشغول به انجام تحقیقات پزشکی خود بود که آزمایشی را در مورد چگونگی تلقین پزشک به بیمارش و تاثیر آن بر ضمیرناخودآگاه بیمار را در صفحاتی از کتابش با نام " تلقین درمانی " اینگونه شرح می دهد :

مردی که به فلج زبانی دچار شده و هیچ شیوه ی درمانی تاثیری روی بیماریش نگذاشته است .پزشک معالجش در گفته هایش به این مرد بیمار می گوید که ابزاری جدید کشف کرده و ساخته است که با آن اشخاصی که دچار فلج شدن زبان شده اند را درمان می کند و مطمئن است که او نیز مانند سایرین درمان می شود، او یک دماسنج طبی را در دهان بیمارش قرار می دهد بیمار فکر می کند که این دماسنج همان ابزار ساخته شده توسط دکتر است که به او قول داده با آن درمانش کند ، دماسنج در دهان بیمار قرار داشت و دکتر داشت با بیمار صحبت می کرد که پس از طی شدن لحظاتی مرد بیمار با شادی و خوشحالی و با صدای بلند می گوید که می تواند زبانش را تکان بدهد .

برنهایم پس از تعریف کردن این داستان، ادامه می دهد که چنین اتفاقاتی، در میان مریضان خود من هم بوده. خانم جوانی که به مدت بیست و هشت روز به صورت کامل توان تکلمی خود را از دست داده بود، به مطب من آمد،. بعد از اینکه از دلیل این بیماریش اطمینان حاصل کردم به دانشجویانم گفتم که از دست دادن قدرت تکلم، گاهی مواقع می تواند به راحتی و با استفاده از الکتریسیته درمان شود، و احتمال اینکه این اتفاق به واسطه ی تلقین خود بیمار باشد وجود دارد ، و خواستم که وسیله ی القای الکتریکی را برایم بیاورندسپس آن را به حنجره بیمار نزدیک کردم و به آن خانم جوان گفتم که حالا شما می توانید با صدای بلند صحبت کنید.در همان لحظه، من توانستم کاری کنم که او ابتدا حرف آ، سپس حرف ب، و بعد اسم خودش یعنی ماریا را تلفظ کند. و پس از آن او بدون هیچ مشکلی به حرف زدن ادامه داد. مشکل او به کلی برطرف شده بود.» با انجام این آزمایش ها، برنهایم میخواهد که قدرت ایمان و انتظار بیمار برای درمان را به همگان نشان دهد؛ ایمان و انتظاری که به صورت یک تلقین قوی بر روی ضمیر ناخودآگاه بیمار اثر می گذارد، و باعث شفا یافتنش می شود.

کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام مطلب مرتبط کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده