بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» فرمول زندگی موفق | عادات افراد موفق

فرمول زندگی موفق | عادات افراد موفق


فرمول زندگی موفق بر اساس بررسی عملکرد افراد موفق و شاخص در دنیا

تالیف و ترجمه ی امین شعبانی



این مطلب را با داستانی که حاوی درسی اخلاقی است شروع می کنم :


در این داستان آمده ابلیس کالاهاییش را می فروشد. از میان اجناسی که برای فروش قرار داده بود ، شمشیر دولبه ی حسادت، خنجر ترس و بند اعدامی که نفرت بود قرار داشت ، ابلیس برای هر کدام از این کالاها ، قیمت بسیاری گذاشته بود.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟


اما بجز این کالاها ،کالایی بود که با ارزشترین ثروت ابلیس بود ،این شی یک گوی بود که ابلیس آن را بر روی یک ستون باشکوه قرار داده بود ، آن گوی جزو کالاهای فروشی نبود و نام آن گوی یأس و ناامیدی بود.


سوالی که اینجا برای هر کسی به وجود می آید این است که چرا ابلیس برای گوی ناامیدی قیمت زیادی در نظر گرفته بود و اصلا حاضر به فروش آن نبود؟

ابلیس برای گوی ناامیدی قیمت بالایی تعیین کرده بود؛ زیرا اثرات مخرب آن بی همتا بود.

انسان هایی که به بلوغ فکری نرسیده باشند ممکن است بر اثر تنفر، ترس یا حسادت رفتاری غیرمعقول و نابخردانه داشته باشند؛ اما باز هم دست به انجام کاری می زنند و اقدامی در راستای عملی انجام می دهند. اما این تنها ناامیدی است باعث می شود نیاندیشند،همیشه در حال افسوس خوردن باشید و هیچ کاری و عملی را به انجام نرسانید.

نجات از این وضعیت نامناسب در ابتدا نیازمند اندیشه و تامل در اثرات مخربی است که دست روی دست گذاشتن می تواند در زندگی ما بر جا بگذارد .

باید پیش از زمانی که نا امیدی شما را زمین گیر کند آن را از پای در آورید.

این گوی شی ارزشمندی برای ابلیس است چون بدون آن هرگز نمی تواند آن کار اصلی مد نظرش را ادامه دهد.

 

ریسک عمل کردن

درست است که انجام کاری و عمل کردن به اندیشه ای ریسک به همراه دارد اما باید بدانید که خطری که ممکن است آن را ریسک بدانید نتیجه اش بدتر از این نیست که مدت ها دست روی دست بگذارید و کاری را به انجام نرسانید.

این را فراموش نکنید که عمل کردنو دست به کار شدن باعث بالارفتن اعتماد به نفس شما می شود و این از بهترین اندوخته هایی است که در موفقیت های بعدی زندگی به کار شما می آید. چیزی که ثابت است این است که باید بدانید این را هر نوع اقدامی از بلاتکلیفی بهتر است.

حال این اقدام شما ممکن است نتیجه ای موفقیت آمیز به همراه داشته باشد یا اینکه موفقیت آمیز نباشد که باز هم این اقدام پلی است برای موفقیت بعدی شما و پیش زمینه ای است از آنچه که تجربه نامیده می شود

. فرمول زندگی موفق معادله ای است که یک سمت آن موفقیت قرار دارد و در سمت دیگر دانایی همراه با عمل کردن به این دانایی

موفقیت = اقدام به عمل + دانش


وقتی این دو را به صورت جدای از یکدیگر بررسی کنیم تنها سرانجامی که می بینیم شکست و ناکامی است . به همین دلیل است که برای یک زندگی ایده آل تنها دانستن راه صحیح زندگی کافی نبوده و این دانایی باید با عمل کردن همراه باشد.



متاسفانه بیشتر کتاب های روان شناسی که در با موضوعات موفقیت نگاشته شده اند ودر لیست پرفروش ترین کتاب های موفقیت قراردارند، تنها به مثبت اندیشی خالی تاکید می کنند، اما هیچ حرفی از تجربه و عمل به میان نمی آورند و ارزشی برای تجربه و عمل قائل نیستند.

اگر مثبت اندیشی به تنهایی می توانست باعث زندگی موفق شود، ۹۵ درصد جمعیت مردم بدون آنکه متحمل زحمتی شوند و بدون هیچ گونه اقدام و تلاشی برای رسیدن به ثروت و خوشبختی به آن دست پیدا کرده بودند.

این را بدانید که حقایق و دانسته های ناقص می توانند فریبنده تر از دروغ باشند و قطعا همینطور هم هستند ،مثبت اندیشی صرف هم دقیقا مثل این موضوع (حقیقت ناقص) است.

 

مرتبط: پنج بهانه ی اساسی در عدم موفقیت 



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده