دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» دانلود رمان شیطان و دوشیزه پریم اثر پائولو کولیو به همراه نقد و بررسی داستان

دانلود رمان شیطان و دوشیزه پریم اثر پائولو کولیو به همراه نقد و بررسی داستان

در هستی انسان ها خوبی و بدی دو مقوله ی اخلاقی هستند که در مقابل هم قرار می گیرند و می توان گفت خیر و شر که در نهاد زندگی بشر است متضاد هم هستند . در رمان شیطان و دوشیزه پریم نوشته ی پائولو کوئلیو، به این موضوع پرداخته شده که در یک طرف خداوند و نیکی قرار گرفته و در سوی دیگر بدی و شیطان وجود دارد.

رمان شیطان و دوشیزه پریم با نام انگلیسی The Devil and Miss Prym رمانی است از یک مجموعه ی سه گانه ، که به گفته ی پائولو کوئلیو باید پس از مطالعه ی دو کتاب اول یعنی در کنار رود پیدار نشستم و گریستم و کتاب ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد ، خوانده شود .

محتوای اصلی کتاب همانند تمام نوشته های پائولو کوئیلو محتوایی است با نگاهی فلسفی –عرفانی ،در این رمان با محتوایی نسبت به نیکی و بدی، پاکی و زشتی در نهاد و هستی انسان رو به رو هستیم .

کوئلیو در قسمتی از پیشگفتار داستان شیطان و دوشیزه ی پریم نوشته است :


نخستین اسطوره شکاف، در ایران باستان زاده شد: ایزير زمان - ژروان - پس از خلق گیتی، هماهنگی گرداگردش را دریافت، اما کمبود بسیار مهمی را احساس کرد - یک همراه، که در این زیبایی با او سهیم شود.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

یک هزار سال، برای آوردن پسری نیایش کرد. داستان نمی گوید به کدام درگاه نیایش کرد، چرا که او قادر متعال بود، پروردگار یگانه و اعلى؛ هر چه بود، نیایش کرد، تا سرانجام باردار شد.

آن گاه که ایزد زمان به تمنای دلش دست يافت، پشیمان شد، زیرا دریافت تعادل جهان بسیار ناپایدار شده است. اما دیگر بسیار دیر شده بود و پسرش در راه بود. پشیمانی اش تنها به یک نتیجه انجامید، پسر دیگری نیز در زهدانش پديد آمد.

اسطوره می گوید از نیایش آغازین خدای زمان، نیکی (هورمزد) پدید آمد و از پشیمانی اش، بدی (اهريمن) جفت همزاد هورمزد شد.

پدر، نگران، همه چيز را چنان نظم داد تا هورمزد پیش از برادرش از زهدان بیرون بیاید، تا اهریمن را از شر رساندن به جهان باز دارد. اما، از آن جا که بدی چیره دست و تواناست، اهریمن توانست به نیرنگی، پیش از هورمزد زاده شود و پیش از او ستارگان رخشان را ببیند.

 

از پیشگفتار پائولو کوئلیو در میابیم که هدف او نتیجه گیری در مورد این نظیریه می باشد که آیا ماهیت انسان شر است ؟و به دنبال یافتن نتیجه ای برای این نظیریه می باشد و این موضوعی است که در تمام داستان نوشته شده در این رمان می بینیم که همه جستجویی است برای این پرسش که آیا :

“همه ما گنهکاریم و گناه نکردن در نتیجه در دسترس نبودن گناه است ؟”


کتاب شیطان و دوشیزه پریم اثر پائولو کولیو

تعداد صفحات 233 صفحه

حجم 700 کیلوبایت فرمت پی دی اف


لینک دانلود



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده