آفر تخصصی تور


» تحلیلی بر فیلم چاقوها بیرون (Knives-Out) ساخته ی رایان جانسون

تحلیلی بر فیلم چاقوها بیرون (Knives-Out) ساخته ی رایان جانسون

فیلم سینمایی چاقوها بیرون Knives-Out


کارگردان ریان جانسون که تحت تأثیر رمان های رمز و راز قتل آگاتا کریستی قرار دارد ، از وظایف خود در جنگ ستارگان فاصله می گیرد تا با یک پیچ و تاب مدرن یکwhodunnit بسیار شیطانی و واقعاً سرگرم کننده ارائه دهد.

(ویدانت اصطلاحی است به معنای : " چه کسی این کار را انجام داده است ؟" ، که منظور مجموعه ای است که باید با تمرکز پازل ها را برای یافتن مجرم در کنار هم قرار داد)

چاقوها بیرون از همان آغاز با یک گروه قوی در داخل فیلم بازی را شروع می کند ، این فیلم در مورد مرگ نویسنده رمان‌های جنایی، «هرلان ترومبی»، می‌باشد که دقیقاً بعد از تولد 85 سالگی‌اش جسد وی در ملکش پیدا شد؛«بنوئیت بلانک»، با هنرنمایی دنیل کریگ، کارآگاه کنجکاو و خوش‌رفتاری می‌باشد که در مورد این پرونده اسرارآمیز تحقیق می‌کند. از خانواده غیرمعمولی هرلان گرفته تا خدمه‌ی وفادار وی همگی جزو مظنونین قتل هستند و بلانک نیز به دنبال حقیقت پشت این قتل می‌باشد.

در حالی که چاقوها بیرون از روایتی نسبتاً متعارف پیروی می كند ، جانسون در چندین مورد ) فرار از سرزنش از یك اعضای خانواده به دیگری ) ضمن حفظ روایت تازه و جاری ، لذت می برد كه قالی را یک دفعه از زیر پای مخاطب بیرون بکشد.

 کل این مجموعه را می توان مانند نسخه سینمایی یک بازی Cluedo (بازی فکری سرنخ)به حساب آورد ، در حالی که شخصیت هایی که در دنیای فیلم هستند به همان اندازه که حیله گر هستند ، خنده دار نیز هستند ، جیمی لی کورتیس ، آرام و بی دردسر است زیرا او به عنوان سومین شخص در خانواده لیندا یک زن تاجر موفق و خودساخته می باشد .

مایکل شانون پسری دست نیافته است که احساس می کند ایده هایش همیشه نادیده گرفته می شود. تونی كولت بیوه است كه هنوز هم برای پرداخت قبض خود به خانواده شوهر خود تكیه دارد و كریس اوانز را می توان پسربچه ای با صندوق اماناتی دانست كه هرگز به لطف ثروت خانواده اش مجبور به کارکردن و چشیدن طعم تلاش نکرده است با این حال همه را منفور می داند.

 

با این بازیگران بزرگ ، می توان کار را آسان گرفت ، با تمرکز هر فرد بر روی کار منحصر به فرد خود و ساخت را همچنین دارای در عمق بسیار زیادی برد ، اما جانسون به طرز ماهرانه ای اجازه می دهد تا داستان به جوش و خروش بیاید و هر شخصیت با لودگی و بدی و ناکارآمدی خود سیستم حرکت خانواده را به پیش ببرد .

 

این فیلم در ترکیب کمدی سیاه با آفت واقعی تمایل به دید افشاگرانه دارد که یک عنصر بسیار مهم می باشد و در کنار آن عنصر دیگر یعنی تعادل که هر دو را به طرز شگفت آوری به مخاطب ارائه می دهد ، که جانسون با پیدا کردن نقطه های تعادل این را ثابت می کند .

جانسون در این فیلم بار دیگر ثابت کرده است ، "چرا مردی است که باید در پشت دوربین اعتمادش کرد" ، با وجود اینکه سفرهای جنگ ستارگان او منشأ بحث و جدال زیادی است، اما پروژه های مستقل او نیز همچنان کاملاً سرگرم کننده بود و آن را ادامه می دهد . چاقوها بیرون به راحتی یکی از لذت بخش ترین فیلم های این سال است.


نوشته : الف.شعبانی

منبع : www.agorablog.eramblog.com



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


محصولات کمپینگ با کیفیت و متنوع آمازون را در آلینز ببینید محصولات کمپینگ با کیفیت و متنوع آمازون را در آلینز ببینید مشاهده