خرید از سراسر دنیا


» چگونه در شرایط دشوار از نظر ذهنی قوی بمانیم؟

چگونه در شرایط دشوار از نظر ذهنی قوی بمانیم؟

از افزایش دلار تا انفجار بیروت و افزایش قیمت کالاها ، این روزها همه در معرض هزاران خبر ناخوشایند قرار داریم که فشار روانی شدید را با خود به همراه دارد. اگر عادت دارید اخبار را در رسانه های مختلف مرور کنید ، این اثر منفی بسیار بیشتر خواهد بود. از طرف دیگر ، علاوه بر این مشکلات ، چالش های دیگری همچون بیماری ، استرس شغلی ، مشکلات خانوادگی و غیره نیز داریم که برطرف کردن آنها آسان نیست. برخی از ترس از بدتر شدن اوضاع در این شرایط منفعل باقی می مانند ، در حالی که برخی دیگر اوضاع را با دست و پا زدن بیهوده وخیم تر می کنند.

مرتبط:هفت عادت مخربی که خلاقیت و نوآوری شما را نابود می کند


از طرف دیگر ، افراد با قدرت ذهنی بالا با پذیرش مشکلات روحیه خود را حفظ می کنند و برای کنترل اوضاع تلاش می کنند. البته حفظ خلق و خوی و قدرت ذهنی در این شرایط چندان آسان نیست ، اما با اتخاذ برخی از استراتژی ها می توان یک محافظ محکم در برابر امواج منفی ایجاد کرد. بیشتر بخوانید "امی مورین" ، رواندرمانگر ، مربی ذهن سازی و نویسنده چندین کتاب پرفروش ، روش هایی برای حفظ روحیه شما در شرایط دشوار ارائه می دهد.


1. به قدرت درونی خود اعتقاد دارید


افکاری مانند "من هرگز از این وضعیت خلاص نخواهم شد" یا "نمی توانم از عهده آن برآیم" توانایی شما را سرکوب می کند. افراد دارای ذهن قوی اما وقتی این افکار به ذهنشان خطور می کند آنها را رد می کنند و خود را تهدید می کنند که من قوی تر از این افکار منفی هستم. آنها همچنین با یادآوری موقعیتهای دشوار که در گذشته بر آنها غلبه کرده است ، اعتماد کافی به دست می آورند تا در شرایط دشوار کنونی دست یابند. در یک کلام ، باید به زندگی سخت خود اعتقاد داشته باشید.

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟


۲. مراقب خودت باش


افراد قوی ، حتی در مواقع سختی ، مراقبت از خود را در اولویت قرار می دهند زیرا می دانند که نمی توان با یک فرد روانی و روحی و جسمی و بیمار رو به جنگ رفت. آنها یک رژیم غذایی سالم دارند ، استراحت کافی و حتی ورزش می کنند تا ذهن و بدن آنها برای رویارویی با چالش های دشوار آماده باشد.


3. روی چیزی که می توانید کنترل کنید متمرکز شوید


این افراد وقت خود را تکرار می کنند و بارها و بارها مکالمات بی فایده ای را تکرار نمی کنند ، در مورد عواقب ناگوار نگرانی می کنند یا آرزو می کنند که اوضاع متفاوت باشد ، زیرا آنها می دانند که چنین مواردی فقط ظرفیت ذهنی آنها را از بین می برد و آنها را از فرصت حل مشکلات محروم می کند. بنابراین منابع خود را بر تنها چیزی که کنترل شماست متمرکز می کنید. حتی اگر این فقط روش تفکر شما باشد.


4- اولویت های خود را تغییر دهید

یک ذهن قوی می فهمد که ممکن است نیاز به اولویت ها بر اساس شرایط تغییر یابد و در این شرایط نباید به جای صرف وقت با فرزندان یا تسلیم شدن از دوست خود ، خود را سرزنش نکنید. در چنین شرایطی باید درک کنید که پرداخت بدهی ، پیدا کردن شغل جدید یا مراجعه به پزشک بسیار مهمتر از هر چیز دیگری است.


5- دست نزنید

یک فرد قدرتمند وقت زیادی را در آغوش گرفتن زانوی اندوه و عزا تلف نمی کند. آنها به جای فرار از مشکلات ، مستقیماً به سمت چالش ها می روند و برای حل آنها تلاش می کنند. حتی اگر مشکل قابل حل نباشد (مانند بیماری غیرقابل تحمل عزیزان) ، به جای غم و اندوه ، آنها هر کاری را برای بهبود اوضاع انجام می دهند.


6. از نظر روانشناختی انعطاف پذیر باشید

سرسخت بودن در مورد موضوعی خاص ، مانند گفتن به خودتان ، باید روشی باشد که من می خواهم اینگونه باشد یا اینکه نباید احساس خاصی داشته باشید ، اوضاع را بدتر می کند. افرادی که از نظر ذهنی قوی هستند ، می دانند که باید انعطاف پذیر باشند. آنها مایل به تغییر الگوهای شناختی ، عاطفی و رفتاری خود هستند تا با چالش های جدید سازگار شوند.



۷. به دنبال فرصت‌های جدید باشید

فرقی نمی‌کند مشکل از دست دادن شغل یا مسائل مربوط به سلامتی باشد، افراد با روحیه قوی از این موضوع اطلاع دارند که شرایط سخت ممکن است آن‌ها را مجبور به تغییر ‌کند. آن‌ها می‌دانند که تغییر ترسناک و البته هیجان انگیز است. این افراد پذیرای فرصت‌های جدید هستند و تلاش می‌کنند مشکلات را تبدیل نکات مثبت کنند.


۸. شکرگزاری را فراموش نکنید

این افراد در شرایط سخت نیز شکرگزاری را تمرین می‌کنند. این موضوع به معنای نادیده گرفتن درد و رنج‌ها نیست. آن‌ها از زخم‌های احساسی خود اطلاع دارند، با این حال نکات مثبتی که در زندگی دارند و منابعی که می‌توانند برای مدیریت شرایط سخت از آن‌ها استفاده کنند را به خود یادآوری می‌کنند.


۹. به درس هایی که گرفته‌اند فکر می‌کنند

در حالی که چندین بار تکرار خاطرات دردناک کار مفیدی محسوب نمی‌شود، فکر کردن درباره آنچه شرایط دشوار به شما آموخته، می‌تواند در غلبه بر آن و رشد بیشتر به شما کمک کند. افرادی که از نظر روانی و ذهنی قوی هستند، می‌دانند که در سخت‌ترین شرایط می‌توانند خود را بهتر بشناسند و به همین دلیل درباره آنچه از چالش‌ها آموخته‌اند، فکر می‌کنند.


۱۰. از درخواست کمک ابایی نداشته باشید

این افراد می‌دانند که درخواست کمک از دیگران بجای اینکه نشان‌دهنده ضعف باشد، از قدرت آن‌ها خبر می‌دهد. آن‌ها می‌دانند که نباید تمام کارها را خودشان به تنهایی انجام دهند و بجای این کار به سراغ افرادی می‌روند که به آن‌ها برای عبور از این شرایط سخت کمک کنند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده