خرید از سراسر دنیا


» هفت عادت مخربی که خلاقیت و نوآوری شما را نابود می کند

هفت عادت مخربی که خلاقیت و نوآوری شما را نابود می کند

اگر می خواهید بدانید چه عاداتی مانع از خلاقیت و نوآوری شما می شوند این مقاله را تا انتها بخوانید.

اگر فکر می کنید برخی از افراد خلاق به دنیا آمده اند و چنین هدیه ای نصیب شما نگشته، کاملا اشتباه می کنید. بعضی از افراد خلاقیت بیشتری دارند زیرا خلاقیت را در خود پرورش می دهند. در واقع ، کارشناسان معتقدند که خلاقیت مبتنی بر یادگیری است. بنابراین مانند هر مهارت دیگری ، شما باید یاد بگیرید که با تمرین و تلاش خلاق باشید. خواستن کافی نیست و برای خلاقیت باید هر روز کار کنید و خود را به سمت ایده های جدید و ایده های روشن سوق دهید. اما باید بدانید که بیشتر اوقات بزرگترین موانع ایجاد خلاقیت عادت های ما هستند.

مرتبط: شش فکر سمی و خطرناک که باید از افکار خود حذف کنید


1. مقایسه کردن خود با دیگران

در مقایسه کردن خود با دیگران ، شعله ابتکار و تخیل بی نظیر خود را خاموش می کنید. معیارهای خلاقیت خود را داشته باشید و خود را با دیگران مقایسه نکنید. متفاوت باشید هراسی از آن نداشته نباشید.


2. نگرانی در مورد عدم اطمینان

ابهام بسیاری از افراد را نگران می کند. این افراد می خواهند همه چیز درست و منطقی باشد. اما برای خلاقیت باید شهامت پذیرش، عدم اطمینان را داشته باشیم. از عدم اطمینان نترسید. خلاقیت یک عادت است و بهترین نوآوری ها حاصل عادت های مفیدی است که امکان استفاده از تخیل و نوآوری را برای ما فراهم می کند. برای اینکه واقعاً خلاق باشید ، نباید از اشتباه کردن ترس داشته باشید.


3. رنج بردن از انتقادات

دریافت بازخورد همیشه خوب است ، شنیدن انتقاد از دیگران نیز خوب است. اما به شرطی که این انتقادها و بازخورد ها ما را دچار رنجش نگرداند. همه ما به بازخورد افراد مختلف احتیاج داریم. این بازخوردها به پیشرفت ما کمک می کنند. بدانید ترس از انتقاد به معنای ترس از رشد و پیشرفت است!

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟


4. پیش داوری

برای خلاقیت ، باید بتوانیم آزادانه بدون پیش داوری ایده پردازی و نوآوری کنیم. اگر خیلی زود ایده های خود را قضاوت کنید ، باعث می شود که در ایده های خود شک کنید و در نتیجه خلاقیت کمتری داشته باشید. مراحل بررسی را جداگانه انجام دهید: ابتدا اجازه دهید ایده های خام به طور بی وقفه در ذهن شما پدیدار شود ، سپس می توانید بهترین ها را انتخاب و اصلاح کنید.

مقاله دستیابی به موفقیت با ایجاد انگیزه ی روانی


5. عدم جسارت

اگر از خطر پذیری و کاوش در مسیرهای جدید می ترسید ، بدون شک انحراف از مسیر مشترک برای شما دشوار خواهد بود. برای خلاقیت باید جسور باشید و فرصت هایی را که دارید امتحان کنید. ترس بزرگترین دشمن خلاقیت است.


6. ترس از شکست

ترس از شکست مانع جسارت و خلاقیت ما می شود. اگر هدف ما جلوگیری از شکست و اشتباه قرار بگیرد،  بی فروغ و محافظه کار می شویم. خلاقیت یعنی آزمایش فرصت های پیش رو و بررسی بن بست ها. ایده جالبی که به ذهن شما خطور می کند ارزش بالاتری نسبت به همه اشتباهاتی که مرتکب شده اید دارد.


7.کمبود یا عدم اعتماد به نفس

خلاقیت همواره با میزان معینی از عدم اطمینان همراه است. بنابراین ، اگر کمی به خودمان شک کنیم ، طبیعی است. اما عدم اعتماد به نفس می تواند در طولانی مدت ، برای شما تأثیرات منفی زیادی به همراه داشته باشد این تاثیرات منفی بر توانایی ها و نو آوری های شما اثرات مخربی بر جای می گذارد. بهترین راه برای خلاقیت این است که ابتدا، اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم.


بیشتر:

آموزش استفاده از روش توفان فکری

مقالات رشد و توسعه فردی

مقالات روانشناسی

عادات افراد موفق

چگونه یک اراده قوی داشته باشید


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده