خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» شش دلیل در برتری سرورهای لینوکس از سرورهای ویندوز

شش دلیل در  برتری سرورهای لینوکس از سرورهای ویندوز

سرور یک نرم افزار کامپیوتری یا ماشینی است که خدمات را به دستگاه های دیگر مانند خدمات مشتری ارائه می دهد. انواع مختلف سرورها عبارتند از: وب سرورها ، سرورهای پایگاه داده ، سرورهای نرم افزار ، سرورهای پرونده ، سرورهای DNS و ...

سهم سیستم عامل ها مانند لینوکس در سرورها طی سالهای گذشته بسیار بهبود یافته است. امروزه درصد زیادی از سرورهای اینترنت و مراکز داده سیستم عامل مبتنی بر Linux را اجرا می کنند.

فقط برای درک بهتر قدرت لینوکس در پیمایش در اینترنت ، شرکت هایی مانند Google ، Facebook ، Twitter ، Amazon و ... همه سرورهای خود را دارند که روی نرم افزار سرور مبتنی بر Linux اجرا می شوند.

در اینجا برخی از دلایل اصلی بهتر بودن توزیع های لینوکس از ویندوز یا سایر سیستم عامل ها ذکر شده است.


سیستم عامل لینوکس رایگان و منبع آزاد است

یکی از مهمترین مزایای لینوکس منبع باز بودن آن است ، بنابراین کد منبع آن برای همه به راحتی قابل دسترسی است. بنابراین هرکسی که قادر به کدگذاری باشد می تواند از منابع لینوکس استفاده کند.

MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی مطلب مرتبط MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی

همچنین ، استفاده از لینوکس ، برخلاف سایر سیستم عامل ها مانند ویندوز ، رایگان است. این یکی از مهمترین مزایای لینوکس نسبت به سایر سیستم عامل ها است ، به همین دلیل نرم افزار لینوکس نیز به صورت رایگان در اینترنت موجود است. بنابراین کاربران می توانند با کمترین هزینه از لینوکس استفاده کنند.


✅ امنیت بالا در سیستم عامل لینوکس

سیستم عامل مبتنی بر Linux بسیار امن و قابل اعتماد است و شما می توانید با خیال راحت از سرورهای لینوکس با امنیت بسیار بالا استفاده کنید. همچنین لینوکس امنیت بیشتری نسبت به سایر سیستم عامل ها مانند ویندوز دارد.

البته لینوکس کاملاً ایمن نیست زیرا برخی از بدافزارها برای این سیستم عامل وجود دارد اما از آسیب پذیری کمتری نسبت به سایر سیستم عامل ها برخوردار است.

جامعه توسعه دهندگان و توسعه دهندگان لینوکس به طور مداوم در حال بررسی اشکالات و رفع اشکالات هستند ، بنابراین هیچ نگرانی در مورد اشکالات سیستم و اشکالات امنیتی وجود ندارد. به همین دلیل اگر سیستم عامل لینوکس دارید دیگر نیازی به خرید آنتی ویروس ندارید.


✅پشتیبان گیری قوی در لینوکس

در واقع ، لینوکس توسط هزاران توسعه دهنده ساخته شده است که به طور مداوم در حال بررسی مشکلات لینوکس و رفع آنها در هر زمان و هر مکان هستند.


✅پایدار و قابل اعتماد بودن لینوکس

لینوکس در اصل برای ایجاد یک محیط قدرتمند ، پایدار و قابل اطمینان طراحی شده است. سیستم عامل های لینوکس به دلیل ثبات و قابلیت اطمینان بسیار شناخته شده اند. بسیاری از سرورهای لینوکس سالهاست که بدون شکست در اینترنت کار می کنند.

در لینوکس ، می توانید یک فایل پیکربندی برنامه را اصلاح کرده و تغییراتی در سرور ایجاد کنید ، که در ویندوز اینگونه نیست. یک سیگنال مناسب به آن ارسال کنید و در نتیجه با هرگونه تغییر در عملکرد کلی سیستم مقابله کنید.

سیستم عامل لینوکس ایمن است و نفوذ منابع خارجی (کاربران ، برنامه ها یا سیستم ها) را محدود می کند.


✅انعطاف پذیری لینوکس

لینوکس به قدری قدرتمند و انعطاف پذیر است که به شما امکان می دهد هر کاری که می خواهید به راحتی انجام دهید.

لینوکس هزاران برنامه و ابزار را ارائه می دهد که می توانید برای انجام کارهایی مانند مدیریت خدمات ، افزودن کاربران ، مدیریت شبکه ها ، نظارت بر عملکرد و به طور کلی امنیت و مدیریت سرور خود استفاده کنید.

یکی از قدرتمندترین برنامه های استاندارد در لینوکس Shell نام دارد که محیطی سازگار برای اجرای سایر برنامه ها را فراهم می کند. این برنامه به شما کمک می کند تا با خود هسته لینوکس ارتباط برقرار کنید.


✅نصب سریع و آسان

لینوکس را می توان به راحتی از طریق اینترنت بارگیری و نصب کرد. در واقع ، سیستم عامل برای اجرای آن به هیچ پیش شرطی نیاز ندارد. لینوکس همچنین می تواند روی سیستم های قدیمی نصب شود.

لینوکس یک سیستم عامل چند وظیفه ای است که می تواند همزمان چندین کار را بدون هیچ گونه کندی در عملکرد انجام دهد.


نتیجه:

امروزه لینوکس به یک بستر استراتژیک کارآمد و قابل اعتماد برای سیستم های تجاری در بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک تبدیل شده است. درصد زیادی از سرورها به اینترنت متصل می شوند که روی سیستم عامل های مبتنی بر Linux کار می کنند و این به دلایل فوق مربوط می شود.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده