دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» نصب نرم افزارهای مختلف در لینوکس برای مبتدیان

نصب نرم افزارهای مختلف در لینوکس برای مبتدیان

نصب نرم افزارهای مختلف در لینوکس برای مبتدیان دشوار و گاهی خسته کننده است. در ادامه روش های مختلف نصب نرم افزار در لینوکس را با توضیحات اولیه توضیح خواهیم داد.


اگر تغییر کرده اید یا قصد تغییر به لینوکس را دارید ، ممکن است سوالاتی در ذهن شما وجود داشته باشد که شما را از این امر پشیمان یا دلسرد کند. یکی از سوالات متداول کاربران این است که چه نرم افزاری برای لینوکس موجود است و چگونه می توان آن را نصب کرد؟


این یک سوال منطقی است. زیرا تا مدت ها پیش ، نرم افزار لینوکس کم بود و نصب مدل های موجود دشوار بود. مدتی پیش ، جمع آوری نرم افزار از منابع منجر به یک حلقه بی پایان شد که ناامیدکننده اما قابل اجرا بود. این احساس خستگی و ناامیدی بسیاری از افراد را از لینوکس دور کرد. خوشبختانه اکنون ، برخلاف گذشته ، نصب نرم افزار لینوکس بسیار ساده است. قبل از ورود به آموزش نصب نرم افزار Linux ، باید یک مفهوم مهم را یاد بگیریم:


در همین رابطه :لینوکس چیست و چگونه توزیع لینوکس مناسب خود را انتخاب کنیم


 Package Manager

Package Manager یکی از اصطلاحاتی است که بیشتر کاربران جدید لینوکس را گیج می کند. Package Manager یک زیر سیستم در لینوکس است که بسته ها یا نرم افزارها را در رایانه شما مدیریت می کند و جز component حیاتی لینوکس است. از آنجا که تأثیر همه برنامه های نصب شده را در بر دارد ، بسته ها را بارگیری می کند ، اطمینان حاصل می کند که نرم افزار در مکان مناسب نصب شده است ، به ارتقاgrade بسته ها کمک می کند ، وابستگی ها را برطرف می کند و کاربران را از نصب با کد منبع بی نیاز می کند.

اما نکته قابل توجه این است که تعداد زیادی مدیر بسته وجود دارد. اما فقط یکی از آنها را می توان در یک توزیع استفاده کرد. در واقع ، توزیع ها بسته به بسته مدیریتی که انتخاب می کنند متفاوت هستند. به عنوان مثال ، دبیان و اوبونتو از apt ، Red Hat Enterprise Linux ، CentOS و Fedora از yum ، SUSE ، openSUSE ، Zipper و Arc Linux pacman استفاده می کنند. . البته مدیران بسته دیگری نیز وجود دارند.


در همین رابطه: منظور از پوسته لینوکس چیست و چه کاربردی دارد



هر مدیر بسته با یک نوع داده کار می کند. به عنوان مثال مناسب با پرونده های deb. و یام و زیپ با دور در دقیقه. دارن کار میکنن. مدیر بسته Apt می تواند پرونده های rpm را نصب کند. و Yum و Reaper قادر به نصب پرونده های deb نیستند. نیستند.

اوبونتو و مشتقات آن از dpkg برای نصب پرونده های deb. Local از Red Hat و مشتقات آن برای نصب پرونده های rpm محلی استفاده می کند. منافع کسب کنید. این موارد کمی گیج کننده به نظر می رسند. اما در واقع آنها بسیار ساده تر از اکثر مدیران بسته با رابط کاربری گرافیکی هستند. این رابط های گرافیکی با کاربرد آسان شبیه به موارد موجود در فروشگاه App Apple است و تعداد بیشماری وجود دارد. خبر خوب این است که بسیاری از آنها عناوین مشابه GNOME ، Ubuntu و Apprentice دارند. این فروشگاه های برنامه به شما امکان می دهند به راحتی عنوان نرم افزار را جستجو کرده و با یک کلیک آن را نصب کنید.


مشکل دیگر در مورد مدیران بسته مخازن است که یکی از جنبه های اصلی آنهاست. اما این مفهوم می تواند کاربران جدید را گمراه کند. فرض کنید شما فقط برخی از نرم افزارها را در دسترس دارید. این نرم افزارها توسط مخازن موجود انتخاب می شوند. بسیاری از مخازن شخص ثالث وجود دارد که می توانند اضافه شوند و سپس بر روی سیستم نصب شوند. مخازن نرم افزار همچنین می توانند از طریق یک ابزار رابط کاربری گرافیکی یا خط فرمان اضافه شوند. با این حال ، مخازن یکی دیگر از مشکلات است و شما نیازی به دانستن نوع بارگیری نرم افزار در این مقاله ندارید.


نصب نرم افزار در لینوکس از طریق فایل دانلود شده

همانطور که قبلاً گفتم ، یکی از مزایای لینوکس جدید این است که شما نیازی به نصب از یک فایل بارگیری شده ندارید. اما گاهی اوقات بخشی از نرم افزار در پارتیشن App Store شما در دسترس نیست. در این صورت ، شما باید از دستورالعمل های نصب دستی این نرم افزار مطلع شوید. اگرچه این اتفاق به ندرت رخ می دهد. اما اگر نمی دانید چگونه این روش را نصب کنید ، دانش شما از لینوکس بسیار سطحی است.


اکثر مدیران بسته به همین روش نصب می شوند. به عنوان مثال ، اگر می خواهید مرورگر Chrome را روی اوبونتو نصب کنید ، آن را در ابزار نرم افزار اوبونتو پیدا نمی کنید. برای نصب آن از خط فرمان ، به فایل deb احتیاج دارید که برای اوبونتو ، یک فایل deb است. است ، بارگیری کنید. سپس باید به صفحه بارگیری Chrome بروید و روی دکمه بارگیری Chrome کلیک کنید. خبر خوب این است که مرورگر شما پرونده مورد نیاز را شناسایی و بارگیری می کند. با کلیک بر روی دکمه های ACCEPT و INSTALL پنجره جدیدی باز می شود و دو گزینه به شما ارائه می دهد.


می توانید فایل را بارگیری کرده و در هارد دیسک خود ذخیره کنید و سپس آن را با خط فرمان نصب کنید. یا پرونده را با نصب نرم افزار باز کنید. لازم به ذکر است که هر توزیع حاوی فایلی به نام پرونده آخر نیست. اگر گزینه نصب نرم افزار را در مقابل گزینه Open with ندارید ، باید از طریق دستورات متنی به نصب بروید. ابتدا بهتر است گزینه نصب گرافیک را در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که گزینه پیش فرض ، نصب نرم افزار ، انتخاب شده باشد. پس از بارگیری فایل ، نرم افزار اوبونتو باز می شود و گزینه نصب را ارائه می دهد. با کلیک روی نصب ، از قسمت نام کاربری و رمز عبور عبور خواهید کرد.


اکنون نصب نرم افزار به پایان رسیده است و Chrome آماده استفاده است. اکنون می توانیم نرم افزار اوبونتو را ببندیم و Chrome را از داشبورد باز کنیم.


اگر گزینه نصب با استفاده از ابزار رابط کاربر گرافیکی را نداریم ، باید گزینه Save File را انتخاب کرده و نصب را از خط فرمان انجام دهیم.


در اینجا مراحل نصب آخرین نسخه Chrome در لینوکس اوبونتو از طریق خط فرمان آورده شده است:


✔️روی مربع نقطه ها در پایین دسک تاپ کلیک کنید.

✔️هنگام باز کردن صفحه ، کلمه ترمینال را تایپ کنید.

✔️برای هدایت به پوشه بارگیری ها ، از دستور cd ~ / Downloads در خط فرمان استفاده کنید.

✔️Chrome را با دستور sudo dpkg -i google-chrome * .deb نصب کنید.

✔️پس از اتمام ، رمز ورود خود را تایپ کرده و Enter را فشار دهید.

حالا اجازه دهید نصب کامل شود.



نصب از طریق رابط کاربر گرافیکی

در اینجا همه چیز ساده می شود. برای نصب از توزیع رابط گرافیکی خود ، تنها کاری که باید انجام دهید باز کردن ابزار ، جستجوی نرم افزار مورد نظر و در آخر فشار دادن دکمه نصب است. به عنوان مثال ، اگر می خواهید GIMP Photo Editor را نصب کنید ، باید نرم افزار اوبونتو را باز کنید و gimp را در نوار جستجو تایپ کنید. هنگامی که نتایج نمایش داده شد ، بر روی GIMP و سپس دکمه Install کلیک کنید ، سپس رمز ورود خود را وارد کنید. اکنون که مراحل نصب به پایان رسیده است ، نرم افزار آماده اجرا است.


مطالعه بیشتر: معروفترین و پرطرفدارترین لینوکس ها به همراه معرفی بهترین توزیع های بومی لینوکس


نصب نرم افزار آسانتر از آن است که به نظر می رسد

نصب نرم افزار بر روی لینوکس به همان اندازه که به نظر می رسد دشوار نیست. علاوه بر این ، این احتمال وجود دارد که شما هرگز مجبور به نصب نرم افزار خارج از رابط کاربری گرافیکی نباشید. به خاطر داشته باشید که اگر از توزیع (یا مشتق) دیگری از اوبونتو استفاده می کنید ، ابتدا باید یک جستجوی گوگل انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که کاملاً تفاوت بین مدیر بسته مناسب و بسته مدیریتی را که در دسک تاپ خود استفاده می کنید ، درک کرده اید.


در صورت علاقه مندی می توانید پست زیر را نیز مطالعه کنید:
دلایل برتری سرورهای لینوکس از سرورهای ویندوز
راهنمای ویژه خرید کامپیوتر گیمینگ |Gaming

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ورود به کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده