بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» آموزش تشخیص دروغ از حقیقت

آموزش تشخیص دروغ از حقیقت

چگونه می توان دروغ را تشخیص داد؟ یا چطور میتوان تشخیص داد یک نفر دروغ می گوید موضوع این پست آگورا ارم بلاگ می باشد.

دروغ و سخن ناراست یکی از رایج ترین رفتارهای انسان است. تا همین اواخر ، تحقیقات کمی در مورد دروغ گفتن انسانها انجام شده است. اما تحقیقات جدید نشان می دهد که تقریباً 96٪ افراد هر چند وقت یک بار دروغی کوچک یا مصلحت آمیز می گویند و اینگونه نیست که در طول زندگی خود کسی دروغ نگفته باشد.


طبق یک نظرسنجی دیگر روی 1000 بزرگسال آمریکایی ، 60٪ از پاسخ دهندگان ادعا کردند که آنها هرگز در زندگی خود دروغ نگفته اند! در عوض ، محققان دریافتند که تقریباً نیمی از دروغهای گفته شده در این آزمایش را تنها 5 درصد از شرکت کنندگان گفته اند.

با یک نگاه اجمالی مشخص می شود که شیوع و آمار دروغگویی متغیر است و نمی توان آنها را با نرخ ثابت ثابت کرد ، بنابراین می توان فرض کرد که فقط گروه کوچکی از جامعه از دروغگویان حرفه ای تشکیل شده است.


واقعیت این است که همه افراد هر از گاهی در زندگی خود دروغ می گویند. این دروغ ها گاهی سفید هستند و هدف آنها آسیب رساندن به احساسات دیگران نیست. دیگران بسیار کوچک و بی ارزش هستند. اما گاهی اوقات دروغ می تواند بزرگ و مداوم باشد و حتی منجر به یک جرم بزرگ شود.

بسیاری از مردم بر این باورند که می توانند دروغ را از واقعیت به خوبی تشخیص دهند و بفهمند چه زمانی صحت ندارد. از نظر عقل و منطق می توان تا حدودی عدم صداقت را درک کرد. به عنوان مثال ، رایج ترین نشانه های غیرکلامی دروغگویان این است که آنها معمولاً بی قرار هستند ، هنگام گفتن کلمات دروغ پیچ خورده اند و شکل بدن آنها نشان می دهد که مشکلی در کار آنها وجود دارد.


یا مثلاً دروغگوها مستقیماً به چشمان طرف مقابل نگاه نمی کنند یا هنگام اظهارات غیرواقعی زیاد پلک می زنند.


اما علیرغم این نشانه هایی که ما اغلب می دانیم ، دانشمندان ثابت کرده اند که بسیاری از مردم در تشخیص دروغ از واقعیت ضعیف هستند.


یک تحقیق در سال 2006 نشان داد که مردم فقط در 54٪ موارد قادر به دروغ گفتن از حقیقت هستند و مهمتر از همه ، یک آزمایش نشان داد که 50٪ از این افراد فرصتی برای گفتن حقیقت دارند.


به طرز عجیبی ، این محققان ادعا کردند که حتی کارآگاهان و ستوان های راستگرای آموزش دیده نیز در تشخیص صحیح دروغگویان نقاط ضعف زیادی دارند.

شکی نیست که تشخیص رفتار دروغگویان و افراد صادق کار آسانی نیست و هیچ معیاری برای اندازه گیری وجود ندارد.


محققان از روش های مختلفی برای شناسایی دروغگویان استفاده می کنند. در این مقاله کلیدی ترین نشانه هایی که نشان می دهد فرد دروغ می گوید یا راستگو است را برای شما مخاطبان عزیز آورده ایم.


تشخیص دادن دروغ


زبان بدن

وقتی نوبت به تشخیص دروغ گفتن می رسد ، افراد معمولاً روی "زبان بدن" طرف مقابل تمرکز می کنند تا نشانه های رفتاری و جسمی دروغ گفتن یا نه را درک کنند. علائم استاندارد دروغ گفتن ، حرکت سریع چشم ، بی قراری و پرهیز از تماس چشمی است.

اگرچه بسیاری از مردم این رفتارها را نشانه هایی از دروغ می دانند ، اما واقعیت این است که بسیاری از آنها لزوماً ناشی از دروغ نیستند.


محقق هوارد ارلیچمن ، روانشناس ، از دهه 1970 به تحقیق درباره تحقیقات چشم پرداخت. او فهمید که حرکت سریع چشم همیشه نشانه دروغ گفتن نیست. در حقیقت ، متناوب شدن چشم چپ و راست می تواند نشانه تفکر باشد. یا ممکن است نشانه این باشد که فرد در تلاش است یک حافظه یا موضوع را از حافظه طولانی مدت خود خارج کند.


تحقیقات دیگر نشان داده است که در حالی که می توان از سیگنالها و رفتارهای فردی برای کشف دروغ از واقعیت استفاده کرد ، در مورد تعدادی از آنها تصورات غلط و غلط وجود دارد (مانند حرکات چشم). به همین دلیل بهتر است دقیقاً بدانید هنگام تلاش برای تشخیص درست و غلط با زبان بدن ، باید بر چه رفتاری تمرکز کنید.


زنگ های هشداری که به ما می گویند احتمال دروغ گفتن طرف مقابل وجود دارد:

⇚ صحبت مبهم و عدم ارائه جزئیات

⇚ تکرار کردن سوال را قبل از پاسخ دادن به آن

⇚ جملات کوتاه و پراکنده

⇚ عدم امکان ارائه جزئیات در زمان به چالش کشیده شدن صحبت

⇚رفتارهایی مانند کنه مانند بازی با مو ، فشار دادن انگشتان ، یا گاز گرفتن لب ها


✅از او بخواهید داستان خود را برعکس تعریف کند

اگرچه بیشتر افراد برای تشخیص دروغ دیگران بر روی زبان بدن و حالت های چهره خود تمرکز می کنند ، اما کارشناسان معتقدند که این امر به تحقیقات بیشتر و دقت بیشتری نیاز دارد.

یکی از راههای شناسایی دروغگوها این است که از آنها بخواهید داستانهای خود را برعکس ، از زاویه دیگری یا به ترتیب زمانی بیان کنند.


محققان می گویند نشانه های کلامی و غیرکلامی که نشانگر حقیقت دروغ است در چنین شرایطی افزایش می یابد و تشخیص حقیقت داستان آسان تر است.


دروغ گفتن نه تنها یک فرآیند شناختی دشوار است بلکه فرد دروغگو انرژی زیادی از مغز مصرف می کند تا بتواند رفتار و حرکات خود را کنترل کند تا دیگران متوجه دروغ گفتن او نشوند.


آنها تمام حواس خود را جمع می کنند تا مطمئن شوند مردم داستان آنها را باور می کنند. همه اینها انرژی زیادی را از شخص می گیرد و مسلماً اگر او قصد داشته باشد یک داستان خیالی را به صورت وارونه روایت کند ، به انرژی اضافی نیاز دارد و این کمبود قدرت باعث می شود که شخص اشتباه کند و دروغ های خود را برملا کند. .


این روش برای پرسیدن خلاف این موضوع از مظنون در چندین مطالعه روانشناختی مورد بررسی قرار گرفته و ثابت شده است که پلیس در چنین شرایطی می تواند دروغگو را بهتر شناسایی کند.


✅به غریزه خود اعتماد کنید

طبق یک مطالعه علمی که در سال 2014 انجام شد ، اولین واکنش افراد در برابر فردی که دروغ می گوید ، دقیق ترین تشخیص است.

در این مطالعه ، دانشمندان از 72 شرکت کننده خواستند مصاحبه با مظنونان جعلی را مشاهده کنند. بعضی از آنها چک 100 دلاری را از قفسه کتابخانه سرقت کردند و بقیه مرتکب این جنایت نشدند. اما از همه آنها خواسته شد که به بازپرس دروغ بگویند و بگویند که پول را نگرفته اند.


اکثر شرکت کنندگان نمی توانستند حقیقت را از دروغ بگویند. نامزدها فقط 43٪ دروغگویان و 48٪ دروغگویان را شناسایی کردند.


البته ، وقتی محققان توجه خود را به واکنشهای ذاتی و حدس قلبی داوطلبان معطوف کردند ، دریافتند که افراد فقط با مراجعه به خود ، پاسخهای صحیح تری می دهند.


حال این سوال مطرح می شود که اگر انسان به طور غریزی و با حدس می تواند عدم صداقت و ریا را تشخیص دهد ، چرا از این استعداد استفاده نمی کند؟


پاسخ دانشمندان این است که تشخیص های ذاتی انسان ها با مسائل روز جامعه تداخل می کنند و بنابراین در هاله ای از ابهام قرار می گیرند. بیشتر ما انسانها به جای اعتماد به قدرت درونی خود ، بر روی رفتارهای کلیشه ای مانند چشمک زدن یا بی قراری تمرکز می کنیم تا تشخیص دهیم راست می گوید یا دروغ می گوید. این حواس پرتی باعث می شود اعتماد به نفس خود را از دست بدهیم و نتوانیم دروغ را از درست تشخیص دهیم.



مقالات بیشتر برای علاقه مندان:

چگونه نزد اطرافیان و اجتماع فردی دارای احترام بشوید
علامت هایی که نشان دهنده پایان یک رابطه عاطفی هستند
پنج بهانه ی اساسی در عدم موفقیت 



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده