دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 5 تا از مهمترین تنظیمات امنیتی گوشی های اندرویدی که باید دانست

5 تا از مهمترین تنظیمات امنیتی گوشی های اندرویدی که باید دانست

اگر تلفن اندرویدی دارید ، برای اطمینان از صحت آن باید کمی وقت بگذارید. نسخه های مدرن اندروید دارای چندین ابزار امنیتی داخلی هستند. در حالی که آنها از شما می خواهند هنگام تنظیم دستگاه مهمترین موارد را انتخاب کنید ، ارزش بررسی مکرر آنها را دارد. بیایید نگاهی به برخی از ویژگی های اساسی امنیت داخلی اندروید بیندازیم که همه باید بدانند چگونه از آنها استفاده کنند.

مرتبط: علائم و نشانه های هک شدن تلفن اندرویدی


1. Find My Device | دستگاه من را پیدا کنید

از دست دادن یا از دست دادن تلفن در حین حرکت می تواند ترسناک باشد. ویژگی Find My از دستگاه Android به شما کمک می کند تلفن خود را پیدا کنید. توصیه می شود قبل از اشتباه ، به درستی تنظیم کنید.

برای اطمینان از فعال بودن آن ، به بخش "امنیت" تنظیمات تلفن خود بروید و گزینه "یافتن دستگاه من" را انتخاب کنید. این گزینه را فعال کنید ، مطمئن شوید ویژگی مکان دستگاه شما فعال است.


2. Google Play Protect

Play Protect در واقع یک اسکنر بدافزار داخلی برای Android است. این برنامه به طور پیش فرض فعال است و برنامه های موجود در تلفن شما و همچنین برنامه های جدیدی را که از فروشگاه Play در تلفن Android خود بارگیری می کنید ، اسکن می کند. اگرچه کامل نیست ، اما به محافظت از دستگاه شما در برابر بدافزار کمک می کند.

MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی مطلب مرتبط MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی

برای اطمینان از فعال بودن Play Protect ، به بخش Google Play Protect در تنظیمات Google Play مراجعه کنید. در اینجا می توانید اسکن کنید و ببینید آخرین بار برای اسکن چه زمانی است. برای بررسی برنامه های خطرناکی که از خارج از فروشگاه Play بارگیری کرده اید ، روی نماد چرخ دنده در بالا سمت راست ضربه بزنید و "اسکن برنامه ها با Play Protect" را انتخاب کنید.


3. مجوزهای برنامه را مدیریت کنید

برنامه ها باید اجازه دسترسی به اطلاعات حساس از طریق تلفن ، مانند موقعیت مکانی و مخاطبین آنها را داشته باشند. مهم است که ردیابی کنید که کدام برنامه ها به اطلاعات تلفن شما دسترسی دارند ، بنابراین اطلاعات شخصی را برای برنامه هایی که نباید داشته باشید نشان نمی دهید.


برای مشاهده مجوزها براساس طبقه بندی و کنترل برنامه هایی که می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید ، به بخش "حریم خصوصی" تنظیمات دستگاه بروید ، سپس گزینه "مدیر مجوز" را ببینید. هنگام انتخاب برنامه ، همه مجوزهای برنامه را مشاهده کنید تا سایر مجوزهای اعطا شده را مرور کنید.


4- از یک مرورگر ایمن مانند Chrome استفاده کنید

Chrome ، مرورگر پیش فرض در اکثر دستگاه های Android ، دارای حالت "مرور ایمن" برای از بین بردن خطرات وب سایت هایی است که ممکن است پیدا کنید. باید به طور پیش فرض فعال باشد ، اما مطمئن شوید که آن را غیرفعال نکرده اید.

Chrome را باز کنید ، روی دکمه منوی سه نقطه در بالا سمت راست ضربه بزنید و "تنظیمات" را انتخاب کنید. روی «همگام سازی و سرویس های Google» ضربه بزنید و مطمئن شوید که ویژگی «مرور ایمن» فعال است.


مهمترین گزینه های امنیتی مرورگرها برای انجام تنظیمات امنیتی مرورگرها


5. Google Security Check را فعال کنید

اگرچه این تنظیم دقیق Android نیست ، ما از این ابزار Google استفاده می کنیم زیرا حساب Google شما برای ورود به سیستم و سایر اهداف ارتباط نزدیکی با دستگاه Android شما دارد. برای دریافت روشهای امنیتی برای حساب خود می توانید از ویژگی "بررسی امنیتی یا بررسی امنیتی Google" استفاده کنید.


برای امتحان کردن آن ، از تنظیمات دستگاه به "Google" بروید و روی "مدیریت حساب Google خود" در بالای صفحه ضربه بزنید. به بخش "امنیت" بروید و بخش امنیتی را پیدا کنید ، روی "حساب امن" اینجا ضربه بزنید.



مقالات بیشتر مرتبط :

نحوه نصب iOS 14 و iPad OS 14
آموزش برطرف سازی شش مشکل رایج ویندوز ده


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده