خرید از سراسر دنیا


» علائم و نشانه های هک شدن تلفن اندرویدی

علائم و نشانه های هک شدن تلفن اندرویدی

علائم و نشانه های هک شدن تلفن اندرویدی با بررسی میزان مصرف باتری

اگر این پرسش برایتان پیش آمده که علائم و نشانه های هک شدن تلفن اندرویدی چیست؟

باید بگوییم که یکی از واضح ترین علائم مصرف باتری است. اگر تلفن هوشمند شما بدون اتصال به شارژر بدون دلیل گرم می شود ، این ممکن است به دلیل فعل و انفعالاتی باشد که در پس زمینه آن اتفاق می افتد. بنابراین بهتر است منوی مصرف باتری را بررسی کنید.

مرتبط: هکران چگونه کیف پول های ارزهای دیجیتال را سرقت می کنند؟


برای این کار ابتدا وارد تنظیمات شوید. سپس Battery را انتخاب کنید و سپس به Battery Usage نگاه کنید.

در این بخش به دنبال نرم افزاری باشید که برایتان آشنا نیست. تقریباً می توان گفت دیگر چنین موردی اتفاق نمی افتد زیرا Google سیستم محافظتی گسترده Google Play Protect را برای افزایش امنیت سیستم عامل Android ساخته است. با این حال چک کردن آن وقت زیادی از شما نمی گیرد.


نصب برنامه ها به صورت اتوماتیک یکی از علائم و نشانه های هک شدن تلفن اندرویدی

یکی از راه های جلوگیری از هک شدن تلفن اندرویدی تشخیص زود هنگام آن است. یکی دیگر از علائم تشخیص هک شدن گوشی اندرویدی بررسی نرم افزارهای نصب شده بر روی آن است. اگر برنامه ای روی تلفن خود دارید که خودتان آن را نصب نکرده اید ، فوراً به آن مشکوک شوید.

نرم افزار و سایتهای نامعتبر می توانند برنامه ای را روی تلفن شما نصب کنند و اطلاعات شما را به شخص ثالث بدهند. بعضی اوقات این برنامه ها از باتری زیادی استفاده نمی کنند ، اما همچنان می توانند به شما آسیب برسانند و اطلاعات شما را بدست آورند.

برای بررسی حالت:

به Settings تلفن اندرویدی خود رفته، حالا وارد قسمت Apps شوید و App Manager را باز کنید. حالا به نرم افزارهایی که در آن بخش است توجه کنید. اگر هرکدام از آنها را نمی شناسید یا خودتان آن را نصب نمی کنید ، آن را انتخاب کنید و روی حذف نصب ضربه بزنید.

توجه داشته باشید که فقط باید برنامه های مشکوک را از بین ببرید.

هرگز به طور تصادفی برنامه ها را پاک نکنید زیرا ممکن است خرابی بیشتری به بار آورید. برخی از نرم افزارها به طور پیش فرض روی تلفن شما نصب شده اند، در نتیجه ، مراقب آنچه حذف می کنید باشید.


بررسی نشانه های هک شدن تلفن اندرویدی با بررسی میزان مصرف داده ها

روش دیگر برای آگاهی از هک شدن تلفن اندرویدی، بررسی میزان استفاده از داده ها است. بسیاری از افراد داده های زیادی را خریداری می کنند و به استفاده آنها از داده توجه نمی کنند ، اما اگر تلفن شما به مشکل برمی خورد ، بهتر است این اطلاعات را نیز بررسی کنید. اگر تلفن همراه شما ویروسی شده باشد ، ویروس ممکن است اطلاعات شخصی شما را از طریق نرم افزاری که به طور مداوم در حال اجرا و برقراری ارتباط با شخص ثالث است ، برای شخص دیگری ارسال کند.

اصولاً برنامه‌هایی مثل YouTube، Spotify و سایر سرویس‌هایی با استریم کردن در ارتباط هستند، دیتای زیادی مصرف می‌کنند. در صورتی که برنامه دیگری وجود دارد که دیتای زیادی مصرف کرده است، به آن مشکوک شوید. یک برنامه معمولی نباید به اندازه ۵ گیگابایت از اینترنت شما را در ماه مصرف کند. اگر برنامه موردنظر مشکوک است و جز نرم‌افزارهای ضروری گوشی شما نیست، آن را آنیستال کنید.

مرتبط:چگونه گوشی های هوشمند مسروقه را شناسایی کنیم؟


توجه کردن به تبلیغات پاپ آپ برای جلوگیری از هک شدن

پاپ آپ ها در اشکال و اندازه های مختلف به طور تصادفی از سایت های مختلف برای شما نمایش داده می شوند. تعداد آنها آنقدر زیاد شده است که ما دیگر به دیدن آنها عادت کرده ایم و آنها اساساً چیزی نیستند جز تبلیغاتی که محتوا را نشان می دهند. گاهی اوقات پاپ آپ ممکن است دردسرساز باشد. همیشه مواظب نوع عجیب و مشکوک پاپ آپ ها باشید.

گوگل در چند سال گذشته برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی تغییراتی ایجاد کرده است. تمرکز این تغییرات بیشتر روی Google Chrome در Android بود ، اما هنوز مواردی از این دست وجود دارد. بعضی اوقات این پنجره های بازشونده یا همان پاپ آپ تلفن شما را لرزاند یا حتی صفحه را روشن می کنند.


جلوگیری از هک شدن با استفاده از آنتی ویروس

ساده ترین و سریع ترین راه استفاده از نرم افزارهای امنیتی برای جلوگیری از هک شدن تلفن Android است ، یعنی آنتی ویروس یا هر برنامه امنیتی معتبر دیگر. این برنامه ها به شما کمک می کنند تلفن خود را اسکن کرده و هرگونه نرم افزار مخربی را شناسایی کنید.


چگونه تلفن اندرویدی هک شده را تعمیر کنیم؟

اگر برنامه های مشکوک را حذف کرده اید ، آنتی ویروس را نیز نصب کرده اید و هنوز مشکلی وجود دارد ، بهتر است داده های کارخانه تلفن خود را تنظیم کنید. اطمینان حاصل کنید که هر آنچه در تلفن خود دارید پاک می شود.


از تصاویر ، پیام ها ، فیلم ها و ... پشتیبان تهیه کرده و سپس تلفن Android خود را پاک کنید. ابتدا وارد تنظیمات شوید.

 سپس Backup & Reset کنید یا Security را پیدا کنید و وارد آن شوید.

اکنون Reset را انتخاب کرده و در آخر روی Factory Data Reset ضربه بزنید.


مقالات بیشتر حوزه امنیت برای علاقمندان :

مهمترین گزینه های امنیتی مرورگرها برای انجام تنظیمات امنیتی مرورگرها

 5 تا از مهمترین تنظیمات امنیتی گوشی های اندرویدی که باید دانست

میانبر دسک تاپ ناشناس Google Chrome به نسخه ویندوز اضافه شده است

آشنایی با تست نفوذ و انواع آن

لینوکس چیست و چگونه توزیع لینوکس مناسب خود را انتخاب کنیم

منظور از پوسته لینوکس چیست و چه کاربردی دارد



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده