خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تفکرات منفی چیست و چگونه ما را متوقف می کند؟

تفکرات منفی چیست و چگونه ما را متوقف می کند؟

افکار منفی چیست؟؟

تفکرات منفی چگونه ما را در زندگی متوقف می کند؟

مرتبط: شش فکر سمی و خطرناک که باید از افکار خود حذف کنید

تفکر منفی یک عادت ذهنی است و تا زمانی که سعی در خلاص شدن از آن نداشته باشید می تواند شما را در خود غوطه ور کند. هنگامی که یک فکر منفی را شروع می کنید ، غرق شدن در آن می تواند وسوسه انگیز باشد اما برای جلوگیری از آن باید تلاش کنید. مقاومت نوعی مکانیسم دفاعی است که ذهن ناخودآگاه برای رهایی از افکار منفی از آن استفاده می کند. مقاومت در برابر افکار منفی الگوی تفکر شما و روند افکار منفی را تقویت می کند. وقتی سعی می کنید به چیزی فکر نکنید ، در واقع بیشتر به آن فکر می کنید. اصرار شما برای انکار واقعیت ذهن شما را پس می زند. شما باید ایرادهای خود و آنچه در ذهن شما می گذرد را بپذیرید تا بتوانید از شر آنها خلاص شوید.


ریشه یابی تفکرات منفی

برای پاکسازی ذهن از افکار منفی ، ابتدا باید بدانیم دلایل و ریشه های آن چیست. دلایل اصلی ایجاد تفکر منفی ، تجربیات منفی و حوادث ناراحت کننده در طول زندگی است. شما اغلب تصاویر مثبت را در افکار کودکان دیده اید. زیرا آنها تجربیات منفی در ذهن خود ندارند و جایی برای افکار منفی در ذهن آنها نیست. اما با گذشت زمان ، حوادث و تجربیات ناخوشایند ، افکار درباره آن وقایع در ذهن باقی می ماند و هر بار که به آن توجه می شود ، بارزتر و درگیری بیشتری در ذهن ایجاد می شود. بعضی اوقات افکار منفی ناشی از اشتباهات شناختی و اشتباهات در درک مشکلات است.


شکست های عاطفی ، شغلی و آموزشی ، طرح های ذهنی منفی نسبت به زندگی ، فشارهای مالی و خانوادگی ، سابقه اختلالات خلقی مانند افسردگی یا اضطراب شدید و سایر عوامل منفی باعث تفکر منفی می شود. بسیار طبیعی است که هرکسی حداقل یک بار در زندگی تجربه شکست داشته باشد ، اما چگونگی برخورد با آنها نیاز به یادگیری چند مهارت و حتی گاهی برقراری ارتباط با یک روانشناس دارد. افکار منفی همچنین می توانند خود را در بیشتر اختلالات روانی نشان دهند .


آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

در ادامه مقاله تفکرات منفی چیست و چگونه ما را متوقف می کند؟ راههای غلبه بر افکار منفی را معرفی می کنیم.

مرتبط: راههای غلبه بر افسردگی


حذف کُنش های منفی درونی

اولین قدم این است که آگاهی کسب کنید ، یعنی اول از همه ، شما باید افکار منفی را بشناسید و سعی کنید آنها را به افکار مثبت تغییر دهید ، البته فراموش نکنید که در ابتدا این کار بسیار سخت است و نباید ناامید شوید ، اما هنگامی که راه خود را پیدا کردید ، می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. بنابراین اگر سالها با افکار منفی زندگی کرده اید ، انتظار نداشته باشید یک شبه از شر آنها خلاص شوید ، زیرا به دلایل مختلفی باعث می شود که با شناخت دقیق با آنها کنار بیایید.


مثبت اندیشی

وقتی به هدفی خاص می رسید ، معمولاً جملات و عبارات مثبت را از افراد مختلف می شنوید ، معمولاً کوتاه ، باورپذیر و خاص. بنابراین بهتر است این جملات را چندین بار برای خود تکرار کنید تا نوع دیگری از افکار درونی را برای خود ایجاد کنید. گام بعدی این است که تمام این مصوبات را با صدای بلند و با شور و شوق بیان کنید ، مطمئن شوید که خواندن از جملات و کلمات مثبت فاقد هیچ فایده ای است.


بال و پر دادن به تفکرات مثبت

یکی از ویژگی های افکار منفی طولانی بودن و کامل بودن آنها است. برخی از تجسم ها بسیار مفید خواهد بود و شما باید تا آنجا که می توانید داستان را تعریف کنید و اجازه دهید ساعت شما طول بکشد. در این میان ، بهتر است این داستان را درباره خود بسازید و تصور کنید که به اهداف خود رسیده اید.



پذیرش

اولین قدم برای حل مسئله پذیرش آن است. اگر احساس می کنید که نمی توانید ذهن خود را بر افکار کنترل کنید و این در کاهش شادی ، تصمیم گیری ، انجام کارها یا ایجاد روابط عاطفی تأثیر دارد ، پس بپذیرید که مشکلی دارید. اگر هر بار اتفاق بدی رخ می دهد و خود را در افسردگی و منفی گرایی گرفتار می کنید ، با یک مشکل روبرو هستید. انکار مشکل و پنهان کردن سر در داخل برف نمودن منجر به وضعیت بدتری برای شما خواهد شد. اگر در این مورد تردید دارید و مطمئن نیستید ، صادقانه از دوستان و نزدیکان خود بخواهید حقیقت را به شما بگویند زیرا آنها بعضی اوقات شما را بهتر از خودتان می بینند.


بیشتر نفس بکشید

اگر مغز ما درگیر این اتصال تار عنکبوتی درباره وقایع بد باشد ، امواج افکار منفی شروع به باریدن می کنند ، اما چگونه می توان این الگو را شکست داد؟


اولین و آسانترین کاری که فرد می تواند در این شرایط انجام دهد کنترل تنفس است. تنفس شما را آرام می کند و شما را به زمان حال و طبیعت اطراف خود پیوند می دهد. بسیار ساده به نظر می رسد ، اما وقتی ذهن ما شروع به تفکر منفی می کند ، دچار نوعی دیوانگی می شویم که کنترل آن نیز دشوار است ، اما باید بدانیم که در این مرحله به آرامش روحی و جسمی نیاز داریم.


ایجاد سرگرمی فیزیکی

شما اکنون می دانید که چگونه با کنترل تنفس و کم حرفی، بدن و ذهن خود را آرام نگه دارید ، اما گاهی اوقات انرژی درونی شما باید به گونه ای تخلیه شود که پیاده روی سریع ، دوچرخه سواری طولانی یا سریع ، بازی با حیوانات خانگی و کودکان ، انجام یوگا ، بازی های ورزشی ، شنا یا دویدن می تواند مفید باشد. فعالیتهایی که هر دو حالت روحی و جسمی را به خود جلب می کنند بهتر هستند زیرا شما باید از الگوهای وسواسی اجباری خارج شوید تا وضعیت حضور در شما جریان یابد.


علاوه بر فعالیت بدنی ، ورزش هایی که مغز را تحریک می کنند برای هدایت و تغییر درست الگوهای فکری نیز موثر هستند. بازی های مختلف فکری ، یادگیری زبان یا موسیقی یا هر هنری که بتواند سرگرم کننده باشد شما را از تفکر بیش از حد دور می کند.


بیشتر:

گفتگوی ذهنی 


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده