خرید از سراسر دنیا


» از کجا و چگونه بورس را شروع کنیم؟

از کجا و چگونه بورس را شروع کنیم؟

آموزش شروع سرمایه گذاری در بورس از نقطه صفر 

این روزها بسیاری از دوستانم می پرسند از کجا می توانم در بورس سرمایه گذاری کنم؟ آنها پس انداز کرده بودند و اکنون می خواهند دارایی های خود را به گردش درآورند ، یا دوست دارند بشنوند که فعالان بازار سرمایه هر روز سود می برند. برای کسانی که در بورس سهام تجربه دارند ، سوالات تازه کار جالب است.

آیا می توان از بورس درآمد کسب کرد؟

 آیا معاملات سهام یک شغل است؟

چه کسی سودآوری از بورس را تضمین می کند؟


بسیاری از این پرسش ها برای فعالان بازار چالش برانگیز است.

آیا سرمایه گذاران بورسی واقعا درآمد کسب می کنند؟ پس چرا اکثر آنها شغل دیگری دارند (حتی به عنوان تحلیلگر کارگزاری)؟ آیا واقعاً ضمانتی وجود دارد؟ چرا به سازمان بورس اوراق بهادار اعتماد داریم؟ آیا سازمان برای جلب اعتماد سرمایه گذاران گام برمی دارد؟

 


ابتدا کد بورسی دریافت کنید

مرتبط: چگونه کد بورسی بگیریم؟|آموزش دریافت کد بورسی

کد بورس اوراق بهادار به هیچ وجه عجیب نیست. همانطور که کار با بانک با افتتاح حساب بانکی شروع می شود ، برای سرمایه گذاری در بورس سهام نیز باید یک حساب کاربری در یک کارگزاری معتبر ایجاد کنید. تعداد کارگزاری های موجود کم نیست و هرکدام مزایای خود را دارند.

اگر در تهران زندگی نمی کنید مشکلی ندارد. به عنوان مثال ، حدود 28 کارگزاری شعبه هایی در شیراز دارند. همچنین می توانید در شهرهای دیگر مانند رشت ، گرگان ، مشهد ، یزد ، اصفهان و ... کارگزاری پیدا کنید. اگر در دو شهر زندگی می کنید (دانشجوی تهران و یزد مقیم) ، بهتر است کارگزاری را انتخاب کنید که در هر دو شهر شعبه داشته باشد .

درخواست یک حساب آنلاین فراموش نکنید. به این ترتیب می توانید سفارش خرید و فروش خود را در کسری از ثانیه از هر کجا که هستید ثبت کنید. به این ترتیب ، شما فقط می توانید با اینترنت و اتصال کار کنید.

 


صندوق های سرمایه گذاری را بشناسید

قبل از ورود به سمت شیرین سهام ، مهم است بدانیم که علاوه بر سهام شرکت ها (که ممکن است نوسان زیادی داشته باشند) ، ابزارهای کم خطرتری در بورس سهام وجود دارند که برای سرمایه گذاری به هیچ دانش بورسی نیاز ندارند.

 

یکی از این ابزارها صندوق های سرمایه گذاری است. صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت مشابه حساب سپرده بانکی است. با این تفاوت که در کوتاه مدت می توانید از سود سرمایه گذاری بلند مدت استفاده کنید.

صندوق با درآمد ثابت مشابه حساب سپرده بانکی است.

 

خزانه کالا مانند خزانه سکه ای عملاً شبیه خرید سکه طلا است. حتی یک سکه فیزیکی معادل سکه ای که در انبار استاندارد بورس کالا خریداری می کنید وجود دارد. طبیعتاً خطر این معامله بسیار کمتر از خطر خرید فیزیکی سکه است.

صندوق های سرمایه گذاری مشترک نیز جذاب هستند. با استفاده از دانش چندین تحلیلگر باتجربه ، متخصصان بازار نمونه کارهای پر خطر و پر بازدهی را طراحی کرده اند که اتفاقاً بازده خوبی دارد.

 


در مورد بهره مرکب اطلاعات کسب کنید

یکی از مهمترین مفاهیم بورس سهام ، بهره مرکب است. اگر چهار روز متوالی سود سهام 5٪ دریافت کنید ، پس از چهار روز پول شما چقدر افزایش می یابد؟ ممکن است بگویید چهار تا پنج درصد برابر با 20 درصد است. بنابراین یک میلیون تومان می شود یک میلیون و دویست.

این محاسبه نادرست است. بعد از چهار روز یک میلیون و دویست و پانزده هزار تومان پول دارید. چرا؟ فرض کنید من در این ماه ده میلیون سود یک میلیون تومانی به شما می دهم. اکنون شما 1.1 میلیون نفر دارید. اگر دوباره بخواهم ده درصد سود به شما بدهم ، نه 100 هزار تومان ، بلکه ده درصد 1.1 میلیون ، یعنی 110 هزار سود این ماه. شما اکنون 1.21 دارید. طبیعی است که ده درصد ماه آینده باید 121 هزار باشد ، نه یکصد هزار.

با همین حساب ، اگر سی درصد از صندوق سالانه بگیرید ، ظرف پنج سال یک میلیون تومان شما به سه میلیون و هفتصد (نه پنج تا سیصد هزار) تبدیل می شود. اکنون تصور کنید که بودجه هایی وجود دارد که طی پنج سال گذشته به طور متوسط ​​بیش از 50 درصد بازده داشته اند.

مرتبط: آشنایی با مفهوم بازارهای مالی (سرمایه)

این محاسبه نادرست است. بعد از چهار روز یک میلیون و دویست و پانزده هزار تومان پول دارید. چرا؟ فرض کنید من در این ماه ده میلیون سود یک میلیون تومانی به شما می دهم. اکنون شما 1.1 میلیون نفر دارید. اگر دوباره بخواهم ده درصد سود به شما بدهم ، نه 100 هزار تومان ، بلکه ده درصد 1.1 میلیون ، یعنی 110 هزار سود این ماه. شما اکنون 1.21 دارید. طبیعی است که ده درصد ماه آینده باید 121 هزار باشد ، نه یکصد هزار.

با همین حساب ، اگر سی درصد از صندوق سالانه بگیرید ، ظرف پنج سال یک میلیون تومان شما به سه میلیون و هفتصد (نه پنج تا سیصد هزار) تبدیل می شود. اکنون تصور کنید که بودجه هایی وجود دارد که طی پنج سال گذشته به طور متوسط ​​بیش از 50 درصد بازده داشته اند.

 


با سود هر سهم آشنا شوید

در بازار سرمایه دو مفهوم وجود دارد که پس از آشنایی با قیمت سهام باید با آنها آشنا شوید. اولین مفهوم ، سود هر سهم یا EPS است. یک شرکت کار می کند و درآمد کسب می کند. قطعاً هزینه دارد. کلیه درآمد منهای کلیه هزینه ها سود شرکت است که بین سهامداران تقسیم می شود.

 

به عنوان مثال ، اگر شرکتی که یک میلیارد سهم صادر کرده ، صد و بیست میلیارد سود کسب کند ، هر سهم یکصد و بیست تومان سود حاصل می شود. اگر اتفاق بیفتد که سود هر سهم در سال آینده افزایش یابد ، قیمت سهم افزایش می یابد. با پایین آمدن این سود ، سهم ارزان می شود.

 

معمولاً می توانید بگویید که سود هر سهم ضرب در 5 تقریب خوبی از ارزش ذاتی یک سهم را ارائه می دهد. یعنی اگر EPS یک شرکت 214 تومان باشد ، هر سهم این شرکت تقریباً 1070 ارزش دارد اگر این سهم 500 تومان در بازار باشد ، می گوییم یک سهم ارزشمند است.

 

توجه داشته باشید که این شماره 5 در کلیه شرایط و کلیه صنایع صدق نمی کند. بنابراین می توانید ابتدا (از سایت TSETMC) ببینید p / e یک گروه چیست. به عنوان مثال ، اگر p / e گروه 6.5 باشد ، می توانید عدد 6.5 یا 6 را در EPS ضرب کنید. مقدار ذاتی ممکن است با این عدد متفاوت باشد ، اما این روش تقریب بدی نیست.



  5 ایده برای کسب درآمد از طریق کامپیوتر (آموزش کارآفرینی در منزل)


از اطلاعات رایگان استفاده کنید

کسانی که تازه وارد بورس شده اند از کانال های تلگرامی سیگنال می خرند و در بسیاری از موارد ضرر می کنند. در عوض ، می توانید به دنبال پیش بینی تحلیلگران از EPS باشید. توجه داشته باشید که EPS سال گذشته ممکن است بسیار متفاوت از امسال باشد. هدف یافتن EPS برای سال آینده است.

مقاله مرتبط: 9 اصل مهم برای میلیاردر شدن

اما چرا پیش بینی EPS را خود توصیه نمی کنید؟ حتی اگر شغل دیگری ندارید ، هرگز نمی توانید نزدیک به 600 شرکت را دائماً چک کنید. اما می توانید پیش بینی های دیگران را برای همه شرکت ها اضافه کنید ، آنها را در یک پرونده اکسل قرار دهید ، پیش بینی ها را در p / e گروه آنها ضرب کنید و ارزش آنها را با قیمت آنها مقایسه کنید.

 

فراموش نکنید که ارزش بیش از حد بی دلیل نیست. چرا سهم خریدار ندارید؟ چرا با وجود ارزش ذاتی 250 تومانی ، قیمت آن سالها از 110 تومان فراتر نرفته است؟ آیا اکنون که این شرکت را خریداری کرده اید ، می خواهید دیدگاه همه را نسبت به این شرکت تغییر دهید؟

نمی خواهم بگویم برای ورود به بازار ، قطعاً به تجزیه و تحلیل فنی نیاز دارید. اما قبل از خرید ، نگاهی به تاریخچه قیمت سهام خود بیندازید.


صبور باش

برخلاف تصور عمومی ، بازار سرمایه کند و طولانی مدت است. اگر از من در مورد آینده سهام سوال کنید ، بهترین و دقیق ترین پاسخ این است که من نمی دانم. ما تقریباً یک هفته مبهم هستیم. اما می توانیم در مورد دوره های طولانی تر با اطمینان بیشتری صحبت کنیم.

بررسی قیمت سهام هر روز بسیار وسوسه انگیز است. خرید و فروش هر روز. اگر می بینید قیمت پایین می آید ، با وحشت در صف فروش بنشینید. اما بعد از یک سال ، به همان سهم نگاه کنید و خواهید دید که قیمت بسیار بیشتر از آنچه انتظار داشتید رشد کرده است.

مقاله مرتبط: آموزش کسب در آمد دلاری در ایران با دورکاری

 


بررسی قیمت سهام هر روز بسیار وسوسه انگیز است.

یکی از بهترین خاطرات من زمانی بود که یکی از سهام من 12 درصد کاهش یافت. من به جای فروش ، مقدار زیادی پول خریدم. روز بعد پنج منفی و روز دیگر پنج منفی دیگر دیدم. در کل این منفی پنجاه خریدم. طولی نکشید که قیمت این سهم 50 درصد افزایش یافت.

 

منظور من این نیست که هر پنج منفی ارزش خرید را دارد. منظور من از درک و تجزیه و تحلیل شما از یک سهم خاص است. به عنوان مثال ، اگر فکر می کنید آیفون X ارزش آن را دارد ، از ارزان بودن آن خوشحال خواهید شد. اگر این مشارکت برای شما ارزشمند است ، باید از ارزان بودن آن استقبال کنید.

 


مطالعه کنید ، واقعاً مطالعه کنید

بورس تحصیلی یکی از مواردی است که سواد در آن بسیار ارزشمند است. مشکلی نیست اگر امروز ده نماد را از مجموع 30 شرکت بزرگ موجود در بازار انتخاب کنید و مبلغی مانند ده میلیون تومان را در آنها قرار دهید. اما اینجا شروع می شود.

 

یک کتاب تهیه کنید و بخوانید. شبکه های خارجی مانند بلومبرگ را دنبال کنید. به یک آکادمی تجارت یا سایت آموزشی دیگر مراجعه کنید. توجه داشته باشید که بورس سهام بیشتر مربوط به روندها ، افراد ، شرکت ها ، صنایع ، فناوری های جدید و مجموعه عواملی است که قیمت ها را هدایت می کند تا تعداد قیمتی.

 


شروع کنید

همیشه زمان برای یادگیری وجود دارد. شما معنی واقعی آنچه می خوانید را درک نمی کنید ، تا ضرر نکنید ، با سهم مجمع همراه نشوید ، برای دریافت سود نقدی به بانک نروید ، یا تغییر قیمت را پس از مقایسه مجمع با سودی که به دست آورده اید.

هیچ یک از این مفاهیم دشوار نیستند. بعد از چند ماه ورق زدن در اینترنت ، ورق زدن کتاب ها و خرید و فروش ، می توانید به راحتی با مفاهیم کلی آشنا شوید.

 

مقالات مرتبط:

هکران چگونه کیف پول های ارزهای دیجیتال را سرقت می کنند؟
 بازارهای مالی چه کارهایی انجام می دهند؟
چگونه فریلنسری (دورکاری) نحوه ارزیابی عملکرد را تغییر داده است؟
چگونه می توانیم در حین دورکاری یک تیم قدرتمند بسازیم؟
نحوه ساخت یک کیف پول بیت کوین بلاکچین




بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده